Gå til innhold

Uke 19 og sykmeldt siden uke 5 Pga kvalme..,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært innlagt, men har kastet opp mye og brekker meg stort sett av alle lukter.

Er kanskje 50% bedre, men kaster fortsatt fort opp og idag måtte jeg opp uten å spise først og dusje minstemann og jeg brakk meg så magen vridde seg Pga lukt.. Mens andre dager er litt lettere.

Folk begynner spørre når jeg skal tilbake til jobb osv og det plager meg. Jeg er jo aldri frisk og rask 8 stressende timer ( jobber på storkjøkken) og det kan ikke tilrettelegges.

Legen har sykmeldt meg for hyperemesis. Men noen synes det er rart siden jeg ikke har vært innlagt..

Men man kan da ha det fordet, og jeg har jo bare gått opp 2 kg for går veldig opp og ned.

Kan jeg forvente at dette skal gå over snart, eller vil det vare?

Selvfølgelig liker jeg ikke være hjemme.

Bare føler meg så til bry og andre pleier miste kvalmen i uke 12-14 så det er de som maser mest. Har og to fra før og da kunne jeg jobbe fra uke 14 og ut hele, men denne gangen går det ikke..

Flere som hadde det slik??

Anonym poster: a333afe9aa94f201b42ff56ee2761416

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg hadde det sånn til ca uke 23.Satser på at det snart går over :) Men enkelte kan jo faktisk ha det ut svangerskapet.

Skrevet

Jeg hadde det sånn, og fikk også diagnose hyperemesis. Ble aldri innlagt, men det var veldig nær at jeg ble det... Man kan aldri vite når det hår over, noen har det faktisk sånn hele svangerskapet... Jeg ble bedre da jeg var litt over halvveis, men ble aldri helt bra før ungen kom ut... For de som spør når du skal begynne å jobbe igjen, kan du jo spørre om de hadde likt å gå konstant fyllesyk, med oppkast og kvalme, over flere uker/mnd...for det er jo ca sånn det føles...! Utrolig slitsomt og utmattende...:( God bedring :)

Anonym poster: 6acd7aba8dcf3e49fdf763144084c4db

Skrevet

Jeg er i uke 33 og har vært sykmeldt siden uke 5 pga hyperemesis. Jeg er bedre enn jeg var, men langt ifra bra. Har gått opp bare 5 kg.

Har blitt værre igjen i det siste faktisk, trodde jeg var på bedringens vei.

Du får bare holde ut, det går over til slutt :)

Skrevet

Jeg hadde det slik frem til uke 24 og så "lett kvalme" derfra og frem til fødsel. Var student på den tiden så det var ingen som maste noe særlig. Leste det jeg klarte og gikk på skolen når jeg orket. Fikk høre endel "men kvalmen gir seg jo når du er 12uker på vei" - Ble ganske irritert av slike kommentarer jeg. Jeg var jo ikke bedre og tro meg, jeg hadde sett frem til at kvalmen skulle gå over og så gjorde den ikke det.

Håper du snart blir bedre, det er grusomt å være kvalm så lenge!

Anonym poster: 1810632a22dcdec5e191ddc7fd2de79d

Skrevet

Takk for det folkens :)

Noen er så "firkantet" og tror at man skal være frisk da og da, eller være innlagt isåfall.. Hehe

Det er jo ingen som velger være slik. Hadde jeg kunnet jobbet hadde jeg også tjent opp mer til foreldrepenger da jeg har noe fast og noe tilkalling.

Og bedre å være sykmeldt enn å måtte ringe jobben 4 dager i uka å si jeg må bli hjemme. ;)

Godt det ikke bare er meg, har tilogmed hørt av en kollega som lurte på om kvalmen var psykisk!?? Kan tro jeg hadde lyst å fly i taket!!!

Hver morgen tenker jeg jo at jeg kanskje er frisk og ønsker jo det :)

HI

Anonym poster: a333afe9aa94f201b42ff56ee2761416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...