Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ta reisevaksiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor litt på bygda og her virker det som om ingen vaksinerer seg før reiser. Vi skal til Tyrkia og nevnte i en sammenkomst at vi hadde tatt vaksiner. Da mente alle at jeg var hysterisk, for de fleste hadde selv vært både i Thailand og Tyrkia uten vaksiner.

Merkelig i grunn, for da jeg var skeptisk til HPV vaksinen da snakket alle så varmt om vaksiner. Er det sånt at folk flest tror at alle vaksinene i vaksinasjonsprogrammet er veldig viktige, mens alle andre vaksiner bare er tull?

Anonym poster: 542427010fc61b20b0e81e6a649024af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok hepatittvaksine A og B da tok vi 3 sprøyter hver. Vi tok ikke drikkevaksinen, med ingen av oss fikk problemer med magen da vi var i Thailand.

Anonym poster: 66ae71aabdd8b09077abc2bf3b6a769c

Skrevet

Ikke så voldsomt vanlig.

De fleste som reiser ikke-charter sjekker behovet og tar anbefalte vaksiner, men slett ikke alle. Charterturister later i stor grad til å tro at om det finnes en sydentur, så er det sikkert ikke noe farlig på stedet - og suser av gårde uten å vurdere en liten hepatittvaksine en gang.

Anonym poster: 4419e5a30823fd2c8154f894d9b34738

Skrevet

Merkelig at de fleste bare blåser av reisevaksiner og boostervaksiner til voksne, men er veldig opptatt at barna må få alle vaksinene som er i vaksinasjonsprogrammet, selv om mange av de vaksinene også "bare" er boostervaksiner.

Hva er det som gjør/har gjort at barnevaksinasjonsprogrammet står så sterkt? Jeg vet at noen fortsatt tror det er obligatorisk og ikke valgfritt, men de fleste har vel fått med seg at det er et tilbud.

Jeg synes det er merkelig at folk ikke klarer å tenke selv og se farene som lurer feks. på ferie? Det dummest jeg hører er når voksne folk synest det er helt grusomt og lite solidarisk når noen ikke følger vaksinasjonsprogrammet, men selv harde ikke tatt de anbefalt boostervaksinene.

Anonym poster: 542427010fc61b20b0e81e6a649024af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...