Gå til innhold

Når ungene deres har bæsja ferdig og roper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør de det?

Min fireåring roper "jeg er ferdig, jeg er ferdig, JEG ER FERDIG" i ett sett.. Selv om jeg sier jeg kommer, fortsetter han å rope. Jeg har snakket med han mange ganger om at han kan si fra eller rope til jeg svarer, og deretter bare vente. Jeg kommer jo med en gang!

Dette irriterer meg kanskje uforholdsmessig mye, men jeg blir altså litt gal inni meg, og synes han er ufordragelig når han holder på sånn. I tillegg roper han på en "ekkel måte" som han nok har lært i bhg. Høres kanskje teit ut altså.. men han roper "jeeg er ferdee" liksom med tungen ut av munnen...

Når jeg leser det jeg skriver så ser jeg jo at det ser forferdelig ut, men det irriterer meg virkelig. Jeg skjuler det godt altså, men ... fader heller.. han er fire år.. kan han ikke oppføre seg litt?

Anonym poster: e472df8a70a082d074be8366443270e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha ha. Samme her! Uuutrolig irriterende :P. Men er vel bare sånn det er da kanskje? ;-)

Anonym poster: 4786219e2848f2007f10ce1ca87d3f50

Skrevet

Hehehe, min på 6 gjør omtrent det samme. Men vi bare flirer av det, så lenge det ikke skjer på kvelden og minsten sover. Da iler vi til og hysjer på henne. Jeg synes egentlig det bare er morsomt. :)

Anonym poster: e6c596ac1db6fe308ea0638c7131997b

Skrevet

Hehehe, min på 6 gjør omtrent det samme. Men vi bare flirer av det, så lenge det ikke skjer på kvelden og minsten sover. Da iler vi til og hysjer på henne. Jeg synes egentlig det bare er morsomt. :)

6 år? På tide å begynne å tørka ræva sjøl da eller???

Anonym poster: 15634a93a6e4bf88505f4a710a2afed7

Skrevet

Altså, hvor lenge har du tenkt å tørke henne? Regner med at hun blir skolejente til høsten? Da er det ingen som har tid til å tørke rumpa hennes altså.

Anonym poster: a557db590527ef77c1a2c10005ff9374

Skrevet

Det var jeg er ferdig alarm her også. Hun minste begynte å rope jeg er ferdig i forskjellige melodier etterhvert. Nyttet ikke å si at vi kommer. Men vi sa hun fikk begynne å tørke seg til vi kom, slik st vi hjalp ferdig når vi kom. Fra hun var litt over 3 år har hun ordnet opp helt selv. Hun fant ut st hun klarte det selv, og når vi kom for å sjekke var det vel aldri at hun ikke hadde fått gjort det skikkelig.

Hun eldste ropte ikke like mye, men endel roping der også.

Anonym poster: fb18a4f2ee8893b1e1260277b5d2cd52

Gjest 5 andre
Skrevet

JEG HAR TISSA OG BÆSJA!! Blir ropt med få sekunders mellomrom ram til respons. Så sitter hun stille og venter til vi kommer, selv om vi av og til 'skal bare' først :) Hun blir snart 4 og trenger ikke hjelp når hun bare har tisset.

Skrevet

Niesen min roper at hun er ferdig og hvis ikke moren kommer med en gang så tørker hun selv. Noe som ikke bestandig er like vellykket, til min søsters store fortvilelse :)

Skrevet

Hehe tror nok dette kan komme av at i bhg så må de kanskje rope mer enn en gang, før vi kommer. Ofte sier de ikke ifra før de går på do, og er jo som regel litt støy, så da må de gjerne rope et par ganger;p

Skrevet

Da roper jeg tilbake: " da tørker du deg :-) " også gjør han det.

Ser ikke helt grunnen til at fireåringer ( og ikke minst de som er eldre) skal ha hjelp til å tørkes? Hvorfor lærer dere ikke barna å gjøre det selv??

Skrevet

Hvis det er et normalt utviklet barn er det på tide å lære ham å tørke selv. Hvis han ikke har forsøkt så mye selv enda ber du ham tørk og så kan du komme å sjekke. Det kan godt hende han ikke har lyst til å begynne med, men det kommer som oftest fort. Det er som regel bare viljen det står på. Når han bare har lært det slipper du hele maset.

Anonym poster: 2408f80e666118e08536fbbbda684314

Skrevet

Min sønn tørket seg selv når han var 3 år, jeg sjekket bare i starten at han hadde lært seg å tørke skikkelig, og når han hadde greid dette x antall ganger, så lot jeg være å sjekke også... Ser ikke poenget med at en 4 åring (eller eldre!) skal ha hjelp til dette.. Barna må få lov å lære seg å være litt selvstendige for å få en god mestringsfølelse og selvtillit :)

Skrevet

Ingen av mine roper i det heletatt. De ringer med en bjelle :)

Gjest sussie77
Skrevet

Sånn gjør min 3 åring også. Og litt stressende hvis jeg f. eks skifter bleie på yngste.

Skrevet

hehe, det er vel ikke bare da de gjentar seg selv.. min gjør det med det meste. han er 2 år. bla.a når vi skulle stå opp i dag, så ville han ha med bamsen ned i stua. da gikk det i "ta med bamsen, ta med bamsen, ta med bamsen" hele veien ned trappa mens jeg gikk og sa ja, du kan ta med bamsen, ja, vennen min ta den med du, jada, du får ha med bamsen din!! ;)

Skrevet

Vår 4-åring roper mange ganger, og har også fått det for seg at han må si fra på en veldig stressa måte FØR han skal bæsje. Mamma! Mamma! Mamma! Jeg ska på do og bæsje! mens han danser rundt og er tydelig bæsjetrengt. Og hver gang sier jeg, ja bare gå du. Er vel kanskje for å forsikre seg om at jeg hører han etterpå. Irriterende, ja, men det er mye annet han gjør som irriterer mer så jeg prøver å telle til ti ;)

Anonym poster: 632242e8bf65e917dbcffc81c191f328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...