Gå til innhold

Har en flaggermus i hus!

Anbefalte innlegg

Gjest Morn du
Skrevet

Hvordan bli kvitt den? Har døra åpen på vid gap, men den flyr rundt og rundt uten å komme seg ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og her sitter du kald og rolig og skriver om det????

Jeg hadde også flaggermus i huset i fjor og jeg lukket meg inne på rommet og ringte til mannen som var 30 mil unna og skreik at han måtte fikse det :o

Han kom hjem neste dag og fant den hengende på loftet *grøss*

Men til spørsmålet ditt - jeg aner ikke :P kanskje skru av alt lys inne? Men den er vel blind så det er ikke lyset den går etter? Eller??

Mye hjelp i meg, merker jeg :D

Anonym poster: ed222bbc2aa742604cb04833d5f89ef1

Skrevet

Aller først: Stakkars deg!

Jeg hadde låst meg inne!

Flaggermus i hus er skrekken!

Jeg aner ikke hvordan flaggermuser oppfører seg, har ingen gode råd, håper den kommer seg ut av huset ditt snart...

Skrevet

Og den er jo fredet, så du kan ikke hive den i do sånn som med edderkopper.

Anonym poster: 2b0b8396cee6007141d0f029920165c0

Skrevet

Hiv et teppe over den, fang den og slipp den ut. De er ikke farlige :-) Hvor bor du? Kan fange den for deg hvis du bor i nærheten, jeg syns de er søte ;-)

Skrevet

Hiv et teppe over den, fang den og slipp den ut. De er ikke farlige :-) Hvor bor du? Kan fange den for deg hvis du bor i nærheten, jeg syns de er søte ;-)

Skrevet

Stakkars søte flaggermus... Den er garantert mere redd en deg :) Kanskje greit å slokke lys, de kan sikkert bli litt forvirret av det, så er det bare å fortsette å ha dører og vinduer opp på vidt gap. De ser jo dårlig, men bør kunne "føle" utgangen. Kjenner flere som har fått en flaggermus inn i huset, de finner som regel veien ut selv...

Gjest Morn du
Skrevet

Den kom seg ut, heldigvis :)

Men rolig kan jeg ikke si jeg var. Fant et digert badehåndkle og kastet det over meg før jeg i det hele tatt tørte å komme meg til døra og fikk åpna den... Sto ute og fulgte med helt til den forsvant.

Første tanken var å ringe mannen som er 20 min unna, men tror ikke han hadde fått gjort stort. Eller å be naboen om hjelp. Men det er vel strengt tatt ikke stort å gjøre enn å vente på at de forsvinner...

Gjest Morn du
Skrevet

Stakkars søte flaggermus... Den er garantert mere redd en deg :) Kanskje greit å slokke lys, de kan sikkert bli litt forvirret av det, så er det bare å fortsette å ha dører og vinduer opp på vidt gap. De ser jo dårlig, men bør kunne "føle" utgangen. Kjenner flere som har fått en flaggermus inn i huset, de finner som regel veien ut selv...

Satt på mer lys jeg da, nærme døra. Har en viss formening om at de går etter lys?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Min ene, store forbi er flaggermus!

Jeg hadde fått aldeles panikk og rømt huset - med litt flaks hadde jeg husket å ta mini med meg :(

Jeg syns du var kjempetøff som turde å stå og se på!

Huff, jeg kjenner det prikker i nakken bare ved tanken...

Skrevet

Åååh, de er jo så nydelige :)

Anonym poster: dc320ec25d8fb37ec7d6f58a59c68f01

Skrevet

Jeg hadde fått aldeles panikk og rømt huset - med litt flaks hadde jeg husket å ta mini med meg :(

Uffda... for mange år siden stod jeg utenfor en butikk jeg jobbet i og åpnet gitteret foran døren. Da kjente jeg noe føltes som en pinne sveipe ned i håret mitt. Plutselig hang det en flaggermus i håret foran ansiktet mitt. Det virket som den halvsov og jeg tok den i hendene mine og bar den inn (de er jo så søte :) ) Det var veldig spennende å studere den lille søte saken, men etterhvert våknet den til live og begynte å krabbe oppover genseren min. Den viste tennene sine og kom med en slags freselyd og jeg skjønte at nå er det på tide å gå ut med den. Det var flott å holde den når den bredte ut de store vingene sine og fløy avgårde, men jeg vasket hendene VELDIG godt etterpå.
Gjest Morn du
Skrevet

Hvordan i all verden kan man få kastet noe over en flaggermus da? Ekstra vanskelig blir det når jeg ikke vil nærme meg den ;)

Gjest Morn du
Skrevet
,

Uffda... for mange år siden stod jeg utenfor en butikk jeg jobbet i og åpnet gitteret foran døren. Da kjente jeg noe føltes som en pinne sveipe ned i håret mitt. Plutselig hang det en flaggermus i håret foran ansiktet mitt. Det virket som den halvsov og jeg tok den i hendene mine og bar den inn (de er jo så søte :) ) Det var veldig spennende å studere den lille søte saken, men etterhvert våknet den til live og begynte å krabbe oppover genseren min. Den viste tennene sine og kom med en slags freselyd og jeg skjønte at nå er det på tide å gå ut med den. Det var flott å holde den når den bredte ut de store vingene sine og fløy avgårde, men jeg vasket hendene VELDIG godt etterpå.

Hjelpes...

Skrevet

Jeg synes også de er søte og fascinerende :)

Jeg reddet en skadet flaggermus da jeg var lita. Hadde den nærmest som et kjæledyr inntil den ble sterk nok til å fly igjen. Gikk tur i byen med flaggermusen på skulderen ;)

De har vakre brune øyne, pelsen er så myk og vingene kjennes ut som den fineste silke. "Min" flaggermus likte å bli klappet veldig forsiktig over ryggen. Før den var helt sterk nok til å greie seg selv så "rømte" den noen ganger. Men den kom seg aldri lang, så jeg fant den igjen. Da virket det som om den slappet av når den kom i fugleburet sitt igjen. Men, en dag var den sterk nok til å klare seg selv og da fløy den langt av gårde.

De er flotte og fascinerende dyr :)

Anonym poster: ae218f5c6aa030c5726342bbf9e73b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...