Gå til innhold

redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har slete og sliter med angst og depresjoner, er gravid i uke 36. men jeg går rundt og er redd for å føde, er og redd for å ikke få den "lykkefølesen" når jeg holder sønnen min for første gang. :(

føler at jeg ikke egentlig er gravid, så har jeg så mange plager! har mer luft i magen enn det som er normalt å ha i et helt hus! luftsmerter, gjennerelt sett trøtt, slapp og sliten, orker såvidt å gå på svagerskapskontroller, :( osv..

det er helt forferdelig og gå rundt med de plagene jeg har, det er også helt for j***** å gå rundt å føle at jeg ikke kommer til å elske barnet mitt, (har bare hatt det den siste uken foresten)

er det noen andre som har hatt det sånn?

eventuelt hva det kommer av?

og om det kommer til å gå vekk?

håper (og tror) at jeg kommer til å le av at jeg tenker sånn senere da.

er i uke 36 nå.

Anonym poster: 6518a294db4edce160a17cb43a1e2d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare leve livet NÅ, ikke tenk så mye på hva du skal føle i fremtiden. Kortsiktig og langsiktig.

Mange syns det er "uvirkelig" at de er gravide, at de skal bli mødre er hett fjern for de.

Du kommer til å "våkne" da du har ditt egent barn i armene. Morsfølelsen kommer, ikke stress. Husk at du har mange hormoner i kroppen nå, de styrer deg, og de er i kroppen din en stund, etter fødsel også.

Ikke vær redd.

Skulle du ikke ha de "riktige" følelsene en stund etter fødsel, ja prat med helsesøsteren din om det.

Vil du prate med helsepersonell om det, så nevn det til jordmoren din. Ring henne, spør om hun har en liten time, ta opp et par småting, og nevn dette, hvis det plager deg.

Håper alt går bedre etterhvert, masse lykke til, og gratulerer!

Skrevet

Snakk med jordmor eller fastlege. Du har antagelig en svangerskapsdepresjon. Det finnes god hjelp å få for dette, men ubehandlet er det en tilstand som øker risikoen for depresjon etter fødsel også.

Anonym poster: 37a075e01afe4388bc5e45e6e257bad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...