Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Det jeg er mest bekymra og redd for er hvordan BF reagerer. Hører kanskje rart ut, men det er fordi han har vært voldelig mot meg før. Hadde besøksforbud i nesten to år, anmeldelser og masse styr. Og det var fordi jeg hadde besøk av en kompis han ikke kjenner Nå er dette lenge siden, så jeg håper og tror det blir annerledes nå. Har vært singel i fire år ( siste kjæresten var BF)... Og jeg er jo så forelska!! Også er jeg redd for hvordan barnet reagere. Han er vant til å ha mamma helt for seg selv. Jeg tenker at det kommer til å bli annerledes hjemme, men at han kommer til å trives med å ha en mann å se opp til hjemme ( BF er ingenting å se opp til, desverre..) Noen som har noen solskinnshistorier, hvor alt har gått så bra? Barnet har ikke truffet kjæresten enda, men det er ikke lenge før enda. Tenkte jeg bare skulle fortelle det til BF først..eller? Huff, ikke lett å være skjult forelska Men gud så herlig!! :D Anonym poster: 4689355582be70b7285d869570231e45
mamma'n til 2 :) Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Vet kjæresten din dette? For det kan hende han kan støtte deg hvis dette er vanskelig for deg. Barnefar er jo en person du (og kanskje nye kjæresten) må forholde deg til i lang, lang tid.... Far til mine barn var aldri voldelig fysisk, "kun" psykisk. Men han ble faktisk glad da jeg fikk meg ny kjæreste. Så så han at barna mine forguder kjæresten min nå som de har blitt kjent med han, og eldste barnet begynet å kalle han pappa i en liten periode. Da reagerte barnefar med voldsom sjalusi ovenfor barnet, og kom med påstander om at jeg ikke respekterte han. (nå var det barnet selv som valgte dette helt ut av det blå, jeg og kjæresten har alltid brukt navnet hans). Nå bruker barnet også bare navnet, men savner kjæresten min mye og spør derfor ofte etter han, også under samvær med far. Og dette takler far dårlig ovenfor barnet. Han sier: Åhhh, slutt!! Når barnet spør etter kjæresten min, og har tidvis også svart det samme når barnet spør etter meg. Jeg har snakket med han om dette, og det ser ut som det har hjulpet. Faren sier selv han er glad for at barna har en så god kontakt med sin kommende stepappa, men han er sjalu fordi kjæresten min har mer med barna å gjøre enn han selv har. Det får jo ikke jeg gjort så mye med... Kjæresten min er helt fantastisk med barna mine, og som sagt, barna mine forguder han, så akkurat den biten er helt super! (evig takknemmelig for det!) Kanskje du kan forhøre deg med familievernkontoret om hvordan du skal gå frem? Etter hva du har opplevd ville jeg selv ikke har turt å si det til han alene ihvertfall, og jeg hadde vel heller ikke villet være alene når han skulle hente/levere barnet ditt sånn i starten etter han har fått vite det. Jeg har ikke så mange gode tips, men vil bare ønske deg lykke til. Og gratulerer så mye med ny kjæreste Du fortjener å ha det bra <3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Ja, jeg har en solskinnshistorie, men den går over tid.....Jeg introduserte først min kjæreste som en venn, og han var innom flere ganger på middag. Så satt han barnevakt en kveld, og tok med barnet mitt på kino. Dette gikk over ca 6 mnd, så følte at barnet ble kjent med min kjæreste. Deretter fortalte jeg barnet at mannen og jeg hadde bestemt oss for å være kjærester, og spurte om hva barnet tenkte om det. Barnet ble veldig glad, fordi det kom overens med kjæreste. Vi hadde da vært kjærester i nærmere ett år. Vi flyttet sammen etter nesten 2.5 år som kjærester. Så jeg brukte lang tid på at barnet skulle bli vant med at mamma hadde kjæreste Vi planlegger å gifte oss i løpet av høsten og venter barn til vinteren. Barnet og min samboer er perlevenner, og barnet har flere ganger sagt at min samboer stiller mye mer opp enn barnefar. Det kommer til å gå kjempefint! Bare bruk litt tid, og ikke inviter kjæresten på overnatting i starten etter at barnet har fått vite at du har fått kjæreste. Din ekssamboer skal du ikke ta hensyn til, men det kan være lurt å informere han personlig, så han vet at du ikke lenger er singel. Jeg synes det var dårlig at min eksmann ikke fortalte meg at han fikk ny samboer 6 mnd etter bruddet vårt, særlig siden hun var rundt barnet vårt fra begynnelsen. PS: barnet har IKKE et godt forhold til stemor, desverre, og jeg tror dette bunner ut i at barnefar ikke engang snakket med barnet om at han hadde fått kjæreste, hun bare overnattet og flyttet rett inn..... Anonym poster: 4996c9cbc0b67f2a3189724c76a37a1f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har vært singel i over 3 år nå pga akkurat det du beskriver. Orker ikke det der Anonym poster: 6d371f26db5312d9c59944e43fd4675e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Vet kjæresten din dette? For det kan hende han kan støtte deg hvis dette er vanskelig for deg. Barnefar er jo en person du (og kanskje nye kjæresten) må forholde deg til i lang, lang tid.... Far til mine barn var aldri voldelig fysisk, "kun" psykisk. Men han ble faktisk glad da jeg fikk meg ny kjæreste. Så så han at barna mine forguder kjæresten min nå som de har blitt kjent med han, og eldste barnet begynet å kalle han pappa i en liten periode. Da reagerte barnefar med voldsom sjalusi ovenfor barnet, og kom med påstander om at jeg ikke respekterte han. (nå var det barnet selv som valgte dette helt ut av det blå, jeg og kjæresten har alltid brukt navnet hans). Nå bruker barnet også bare navnet, men savner kjæresten min mye og spør derfor ofte etter han, også under samvær med far. Og dette takler far dårlig ovenfor barnet. Han sier: Åhhh, slutt!! Når barnet spør etter kjæresten min, og har tidvis også svart det samme når barnet spør etter meg. Jeg har snakket med han om dette, og det ser ut som det har hjulpet. Faren sier selv han er glad for at barna har en så god kontakt med sin kommende stepappa, men han er sjalu fordi kjæresten min har mer med barna å gjøre enn han selv har. Det får jo ikke jeg gjort så mye med... Kjæresten min er helt fantastisk med barna mine, og som sagt, barna mine forguder han, så akkurat den biten er helt super! (evig takknemmelig for det!) Kanskje du kan forhøre deg med familievernkontoret om hvordan du skal gå frem? Etter hva du har opplevd ville jeg selv ikke har turt å si det til han alene ihvertfall, og jeg hadde vel heller ikke villet være alene når han skulle hente/levere barnet ditt sånn i starten etter han har fått vite det. Jeg har ikke så mange gode tips, men vil bare ønske deg lykke til. Og gratulerer så mye med ny kjæreste Du fortjener å ha det bra <3 Takk for et så fint svar! Håper virkelig at barnet og kjæresten kommer godt overens, og det tror jeg egentlig de kommer til å gjøre Kommer til å ta det rolig i begynnelsen og kommer ikke til å si til barnet at vi er kjærester før de har blitt litt kjent. Er bare så usikker på når jeg skal fortelle det til BF. Tror nok jeg kommer til å sende mld ( for å slippe å være i nærheten..) Kanskje jeg gjør det før vi drar på ferie. Da får bf litt tid på å roe seg ned. Er bare så synd at det skal være sånn.. Men sånn er det nå en gang. For at han kommer til å bli sint og sjalu, det tror jeg. Mamma og pappa bor i nærheten av meg, så kommer nok til å be en av de være her de første gangene jeg ser bf etter at han har fått vite det.. Tror igrunn ikke fvk kan hjelpe meg med dette. Blir nok bare til at jeg forteller han det også ringer politiet om det skulle gå rett til h*****... Men krysser fingrene!!! hl Anonym poster: 4689355582be70b7285d869570231e45
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Kjæresten vet forresten om det, har fortalt han alt nettopp fordi det kan bli bråk igjen..:/ Men han sier at jeg ikke skal bekymre meg fordi han skal være her for meg og barnet om det skulle være noe. Så det er jo veldig bra da hl Anonym poster: 4689355582be70b7285d869570231e45
mamma'n til 2 :) Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Kjæresten vet forresten om det, har fortalt han alt nettopp fordi det kan bli bråk igjen..:/ Men han sier at jeg ikke skal bekymre meg fordi han skal være her for meg og barnet om det skulle være noe. Så det er jo veldig bra da hl Anonym poster: 4689355582be70b7285d869570231e45 Da syns jeg du bør høre på kjæresten din, han virker som en fornuftig kar
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Du fortjener å ha det bra! Lykke til Anonym poster: 40fd69074ea691f5c2ead00ecc39d737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå