Hun med alle ungene Skrevet 5. juni 2013 #26 Skrevet 5. juni 2013 Er 9 år mellom dem. Det synes jeg egentlig er litt for tett. Men går seg til. Blir jo sliten da. Anonym poster: 821ed96d11693046cdd9135f6140f977 NI år?! Greit at man blir sliten av to barn,men ni åringen klarer vel en del selv?? Eller går du rundt og bærer på h*n?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #27 Skrevet 5. juni 2013 0-1 år - VELDIG tett 1-2 år - tett 2-5 år - normalt 5-? - langt mellom Mine kommer med 21 mnd mellomrom og jeg kjenner jeg blir litt småsvett med tanken, men regner med det går fint Er vel egentlig enig i dette. Jeg har to år og tre mnd mellom mine, det er ikke veldig tett, men likevel såpass tett at det har vært ganske tøft. Jeg vil aldri få to så tette barn igjen, det er i alle fall sikkert... Da var det endel praktiske årsaker til at vi ville få barn såpass tett, men skulle jeg valgt igjen, ville jeg gått for 3-4 år mellom, av hensyn til oss foreldre. Men uansett hvor mange år det er mellom barna, er det en verdi i seg selv å ha søsken! Det synes jeg det er viktig å huske på i dette tette-barn-så-de-kan-ha-glede-av-hverandre-presset jeg synes jeg opplever mange steder (særlig på forum!). Jeg tror også at vi får barn tettere nå enn vår foreldregenerasjon? Husker fra da jeg gikk på skolen, i min klasse var det ei jente som hadde en søster som var mindre enn to år yngre (to skoleår mellom, dvs en i femte og en i tredje), og da var det så supertett at det ble lagt merke til. De fleste hadde minst tre år mellom barna. Nå starter vi senere med å få barn, og vil også "gjøre oss ferdige med det" i tillegg. Jeg vet ikke om det egentlig er en bedre strategi. Personlig ser jeg verdien av å ha rukket å sove litt, være ferdig med amming, fått jobbet litt og normalisert livet igjen før man starter på en ny graviditet og spedbarnsperiode - begge deler synes jeg er ganske utmattende. Anonym poster: ce49c4b027d043148adb9a3c3ed92c02
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #28 Skrevet 5. juni 2013 Er 9 år mellom dem. Det synes jeg egentlig er litt for tett. Men går seg til. Blir jo sliten da. Anonym poster: 821ed96d11693046cdd9135f6140f977 NI år?! Greit at man blir sliten av to barn,men ni åringen klarer vel en del selv?? Eller går du rundt og bærer på h*n? Jeg tror nok det var en viss sarkastisk undertone i det innlegget... Anonym poster: ce49c4b027d043148adb9a3c3ed92c02
Fjerdemann på vei Skrevet 5. juni 2013 #29 Skrevet 5. juni 2013 Mindre enn to år mellom ser jeg som tett.
Gjest sussie77 Skrevet 5. juni 2013 #30 Skrevet 5. juni 2013 (endret) 0-1 år - VELDIG tett 1-2 år - tett 2-5 år - normalt 5-? - langt mellom Mine kommer med 21 mnd mellomrom og jeg kjenner jeg blir litt småsvett med tanken, men regner med det går fint Er vel egentlig enig i dette. Jeg har to år og tre mnd mellom mine, det er ikke veldig tett, men likevel såpass tett at det har vært ganske tøft. Jeg vil aldri få to så tette barn igjen, det er i alle fall sikkert... Da var det endel praktiske årsaker til at vi ville få barn såpass tett, men skulle jeg valgt igjen, ville jeg gått for 3-4 år mellom, av hensyn til oss foreldre. Men uansett hvor mange år det er mellom barna, er det en verdi i seg selv å ha søsken! Det synes jeg det er viktig å huske på i dette tette-barn-så-de-kan-ha-glede-av-hverandre-presset jeg synes jeg opplever mange steder (særlig på forum!). Jeg tror også at vi får barn tettere nå enn vår foreldregenerasjon? Husker fra da jeg gikk på skolen, i min klasse var det ei jente som hadde en søster som var mindre enn to år yngre (to skoleår mellom, dvs en i femte og en i tredje), og da var det så supertett at det ble lagt merke til. De fleste hadde minst tre år mellom barna. Nå starter vi senere med å få barn, og vil også "gjøre oss ferdige med det" i tillegg. Jeg vet ikke om det egentlig er en bedre strategi. Personlig ser jeg verdien av å ha rukket å sove litt, være ferdig med amming, fått jobbet litt og normalisert livet igjen før man starter på en ny graviditet og spedbarnsperiode - begge deler synes jeg er ganske utmattende. Anonym poster: ce49c4b027d043148adb9a3c3ed92c02 Ja helt enig at man får tettere barn enn før. Dette har nok med at man får barn mye senere enn før. Vokste opp med en tett bror og vi fikk mye oppmerksomhet for det. Har selv tette barn og det er mer vanlig nå. Men har alltid selv sagt om jeg skulle få flere enn et barn så skulle de bli tette. Nettopp fordi jeg vet selv hvor mye glede jeg selv hadde med min bror og fortsatt har. Ser det samme med mine barn Og jeg visste godt hva jeg gikk til. Men når det er sagt så passer nok ikke dette for alle. Endret 5. juni 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #31 Skrevet 5. juni 2013 Tenker under 2 år. Men vi har nå tre barn under 6 år og får kommentarer om at det er tett selv om avstanden er 3 år mellom 1 og 2 og 2 1/2 år mellom 2 og 3. Anonym poster: e43301115473e9b72d8da13419b65268
Dini Skrevet 5. juni 2013 #32 Skrevet 5. juni 2013 0-1 år - VELDIG tett 1-2 år - tett 2-5 år - normalt 5-? - langt mellom Mine kommer med 21 mnd mellomrom og jeg kjenner jeg blir litt småsvett med tanken, men regner med det går fint Er vel egentlig enig i dette. Jeg har to år og tre mnd mellom mine, det er ikke veldig tett, men likevel såpass tett at det har vært ganske tøft. Jeg vil aldri få to så tette barn igjen, det er i alle fall sikkert... Da var det endel praktiske årsaker til at vi ville få barn såpass tett, men skulle jeg valgt igjen, ville jeg gått for 3-4 år mellom, av hensyn til oss foreldre. Men uansett hvor mange år det er mellom barna, er det en verdi i seg selv å ha søsken! Det synes jeg det er viktig å huske på i dette tette-barn-så-de-kan-ha-glede-av-hverandre-presset jeg synes jeg opplever mange steder (særlig på forum!). Jeg tror også at vi får barn tettere nå enn vår foreldregenerasjon? Husker fra da jeg gikk på skolen, i min klasse var det ei jente som hadde en søster som var mindre enn to år yngre (to skoleår mellom, dvs en i femte og en i tredje), og da var det så supertett at det ble lagt merke til. De fleste hadde minst tre år mellom barna. Nå starter vi senere med å få barn, og vil også "gjøre oss ferdige med det" i tillegg. Jeg vet ikke om det egentlig er en bedre strategi. Personlig ser jeg verdien av å ha rukket å sove litt, være ferdig med amming, fått jobbet litt og normalisert livet igjen før man starter på en ny graviditet og spedbarnsperiode - begge deler synes jeg er ganske utmattende. Anonym poster: ce49c4b027d043148adb9a3c3ed92c02 Ja helt enig at man får tettere barn enn før. Dette har nok med at man får barn mye senere enn før. Vokste opp med en tett bror og vi fikk mye oppmerksomhet for det. Har selv tette barn og det er mer vanlig nå. Men har alltid selv sagt om jeg skulle få flere enn et barn så skulle de bli tette. Nettopp fordi jeg vet selv hvor mye glede jeg selv hadde med min bror og fortsatt har. Ser det samme med mine barn Og jeg visste godt hva jeg gikk til. Men når det er sagt så passer nok ikke dette for alle. Jeg har ikke akkurat valgt denne gangen å få tette barn,men barn er velkomment hos oss selv om det ikke passer helt. Min mor har f.eks de to med kortest mellomrom der hun har 2 år og 9 mnd mellom.De det er lengst mellom er meg og nestemann, 11 år. Det er pappa med kull nr 2.. Jeg ser fordeler og ulemper med begge sider av saken. Greit å ha god avstand mellom så en kan få litt hjelp av eldre søsken, mens det er også greit å ta alt i ett så en blir "ferdig" med det. Men mulig det blir noen år mellom nr 2 og nr 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå