Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har laget tråden om minifom(takk til den som fortalte meg at det er minifom og ikke minifoRm!!) og der får jeg høre at jeg skal heller bruke sukkervann. Kan det bruke til luft i magen? Hvordan blandes det da og hvor mye gies til babyen og hvor ofte? Takk for svar! Anonym poster: 20221a008d6377acfc0770006b5c845d
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Sukkervann Forskning har vist at sukkervann i 12% blanding kan roe kolikkbarn. Det er viktig å følge oppskriften nedenfor nøye, og ikke gi større mengde enn angitt. Blandingen gis når skrikingen starter, og ikke forbyggende. Bruk en engangssprøyte og drypp lunkent sukkervann i barnets munn over 1-2 minutter. Ikke sprøyt det inn. Bruk følgende oppskrift på sukkervann: 12 g (1 spiseskje) sukker løses i 1 dl kokt vann, og avkjøles 2 ml i en engangssprøyte dryppes i munnen når barnet gråter Holdbart i to døgn i kjøleskap *hentet fra ammehjelpens sider* Her kan du lese masse om urolige barn http://ammehjelpen.no/artikkel/96/Kolikk-og-rad-ved-spedbarnsgrat
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Sukkervann virker smertestillende, det gjør ikke så mye med luften. Bland 1 strøken ss(2 ss hvis effekt uteblir) i 1 dl vann og kok opp. Rør til sukkeret er oppløst, avkjøl og gi 2 ml(gi gjerne med sprøyte) til babyen. Gjenta hver-hver andre time. Skal ikke gis forebyggende. Anonym poster: 5c73570611a99ae93053f0f98e0e30f8
MammantilNurket Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har bare lest om det (gjør research til Nurket melder sin ankomst om en måneds tid). Her er hva jeg fant på hjemmesidene til Vitus apotekene: Egenbehandling/tiltak ved kolikk Sukkervann har i nyere studier vist å være effektivt. Sukkervann lages ved å løse 1 strøken spiseskje sukker (evt. 2 ved manglende effekt) i 1 dl kokt vann. Oppløsningen avkjøles og kan oppbevares i kjøleskap i inntil 2 døgn. Ved hjelp av en doseringssprøyte gis 2 ml lunkent sukkervann ved kolikksmerter. Behandlingen kan gjentas hver 1.-2.time ved behov. Sukkervann skal ikke gis forebyggende, og effekten bør merkes i løpet av første dagen du gir sukkervann.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Sukkervann virker smertestillende, det gjør ikke så mye med luften. Bland 1 strøken ss(2 ss hvis effekt uteblir) i 1 dl vann og kok opp. Rør til sukkeret er oppløst, avkjøl og gi 2 ml(gi gjerne med sprøyte) til babyen. Gjenta hver-hver andre time. Skal ikke gis forebyggende. Anonym poster: 5c73570611a99ae93053f0f98e0e30f8 Sukker hadde ikke blitt med, så det skal stå sånn: Bland 1 strøken ss sukker(2 ss hvis effekt uteblir). Anonym poster: 5c73570611a99ae93053f0f98e0e30f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå