rugemaskinen Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har et dilemma... Skal i et selskap neste uke hvor de skal servere grillet hvalkjøtt, men har forstått det slik at gravide ikke skal spise det...? Det er bare kjente folk som skal i selskapet, og jeg eeeeelsker hvalkjøtt i utgangspunktet (noe de fleste er klar over).... Er ganske tidlig i svangerskapet ennå (7+2 i dag), og har ingen planer om å fortelle det ennå.... Tips til gode unnskyldninger..?
DaTuMa Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Hvis du sitter ved siden av mannen din kanskje han kan smugspise ditt kjøtt?
robot Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Det er ingenting i veien for at du spiser hvalkjøtt. (jf. http://www.matportalen.no/uonskedestoffer_i_mat/tema/miljogifter/opphever_kostholdsraadet_for_hvalkjott_rettet_mot_gravide_og_ammende )
Underveis --> Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Poenget med advarsler mot å spise visse typer kjøtt (som hval og stor tunfisk) er at de akkumulerer stoffer fra miljøet. Dette er ikke farlig dersom du spiser det av og til, men helserådene tar utgangspunkt i at man spiser det daglig. Spiser man hvalkjøtt daglig, så kan man få for mye av f.eks. tungmetaller, giftstoffer etc, mens dersom du skulle spise det en kveld så er det helt harmløst :-) Jeg ville spist hvalkjøtt med god samvittighet (i alle fall når det gjaldt babyen *he he he* Beklager den)!
rugemaskinen Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2013 Da spiser jeg litt hvalkjøtt, og slipper å avsløre meg pga det.. Er du imot hvalfangst, Underveis-->?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå