Gå til innhold

Kontakte føden ved ureg. sammentrekninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ved termin, har i et par dager opplevd uregelmessige sammentrekninger i livmor. Om det er veldig vonde kynnere, maserier eller modningsrier eller hva aner jeg ikke.

Siden det gir seg er det kanskje falsk alarm? Burde jeg ringe inn og høre, eller skal jeg bare vente til det kommer regelmessig og blir veldig vondt?

Det har vært regelmessig med 5 min mellomrom, men ikke veldig vondt. Og så har det gitt seg etterhvert.

Tips, når kontaktet du føden? Vil de kunne gi en pekepinn på hva som skjer og når jeg burde komme inn til kontroll?

Anonym poster: ebe3666998aa752b95244a5f7716674f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aldri regelmessige rier, hadde det mer som du i et halvt døgn før pressriene plutselig startet hjemme. Anbefaler deg å ta en sjekk. Jeg fikk aldri vonde rier, mer uskyldige sammentrekninger med 5-15 minutters mellomrom og babyen var ute på andre pressrie. De på føden kan evt. sende deg hjem igjen om det ikke er noe på gang. Men tipper det er modningsrier.

Anonym poster: e381cb9bf302fc27dc52f87bafda3971

Skrevet

Ok, takk for svar. Men blir litt skremt da, tenk om det gjelder meg også? Kanskje je gburde vært inne på en sjekk bare for å se på modning og da kan de vel konstatere om jeg har modningsrier eller åpning.

Men føler jeg maser litt da..

Anonym poster: ebe3666998aa752b95244a5f7716674f

Skrevet

De er det for at du skal føle deg trygg. Ta en telefon! Det er ikke mas ;) så slipper su å bekymre deg sånn. Du er jo ved termin, så alt er mulig :) lykke til!

Skrevet

Sånn som du hadde eg i 15 dager før.. Eg personlig hadde ikkje giddet å ringt pga det.. Men viss du lurer og er bekymret bør du ringe.. Er helt normalt mot slutten, kroppen gjer seg klar.. Hilsen tre barns fødende mamma

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg ville ringt:) Hadde aldri regelmessige rier. Heldigvis var jeg på føden hele tiden, ellers hadde jeg sikkert født hjemme;)

Du, masse lykke til da:D

Du er så heldig, som snart har en perfekt liten baby i armene dine.

Maaange dager igjen til termin enda her..

Skrevet

Jeg har også hatt sånne vondter i ukesvis før termin. Har termin på fredag. Jordmor strippa, og da hadde jeg 2-3 cm, så smertene har nok sin effekt, men jeg ville selv heller ikke ha ringt føden før det tar seg opp både i styrke og regelmessighet. Skader selvfølgelig ikke å ta en tlf. hvis du er veldig urolig. Bedre enn å bruke alle kreftene på å engste seg. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...