Gå til innhold

Miljøterapeut på skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber som miljøterapeut på barneskole her? Kan dere fortelle litt om hvordan dere opplever jobben, lønn, arbeidsoppgaver osv?

Det er utlyst en 50% stilling som det, og jeg tenker på å søke. Problemet er at jeg har større stilling i bhg nå, men ønsker meg bort fra bhg og inn i skolen. Men så må jeg jo tenke om det er verd å gå ned så mye i lønn.

Anonym poster: f73ec5e4b367016595d7f7bc1c5b45f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min er det, på ungdomsskole.

Hun er utdannet sosionom da, en slik stilling krever jo høyskoleutdanning, men du er kanskje førskolelærer?

Hun jobber 80% og jeg mener hun sa hun tjente rundt 350.000,- men er ikke helt sikker på det, hun har ihvertfall max ansenitet. Jeg kan ikke tro du får så veldig forskjellig lønn om du er ansatt som førskolelærer eller miljøterapeut? Har du ikke samme arbeidsgiver om du jobber i kommunal skole eller kommunal barnehage da, og samme lønnstrinn for samme utdanning.

Venninnen min jobber jo med "problembarna", samarbeider med foreldre, barnevern, politi og lærere for å hjelpe disse barna å gjennomføre grunnskolen. Hun henter skulkerne hjemme, har samtaler og veiledningstimer med dem, følger noen i undervisningen osv osv.

Anonym poster: 68f26af8f38d186a8c79f6b5541de9d8

Skrevet

Venninnen min er det, på ungdomsskole.

Hun er utdannet sosionom da, en slik stilling krever jo høyskoleutdanning, men du er kanskje førskolelærer?

Hun jobber 80% og jeg mener hun sa hun tjente rundt 350.000,- men er ikke helt sikker på det, hun har ihvertfall max ansenitet. Jeg kan ikke tro du får så veldig forskjellig lønn om du er ansatt som førskolelærer eller miljøterapeut? Har du ikke samme arbeidsgiver om du jobber i kommunal skole eller kommunal barnehage da, og samme lønnstrinn for samme utdanning.

Venninnen min jobber jo med "problembarna", samarbeider med foreldre, barnevern, politi og lærere for å hjelpe disse barna å gjennomføre grunnskolen. Hun henter skulkerne hjemme, har samtaler og veiledningstimer med dem, følger noen i undervisningen osv osv.

Anonym poster: 68f26af8f38d186a8c79f6b5541de9d8

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg er førskolelærer, men i privat barnehage :) Skal ringe å høre med rektor i morgen om hvordan mulighetene for større stillingsprosent er :)

Skrevet

Flere erfaringer? :)

Skrevet

Du går nok ikke ned i lønn, det er jo en stilling som krever høyskoleutdanning. (Det er forskjell på miljøterapaut og miljøarbeider) Mer kan ikke jeg svare på, men høres ut som en spennende jobb :)

Skrevet

Du går nok ikke ned i lønn, det er jo en stilling som krever høyskoleutdanning. (Det er forskjell på miljøterapaut og miljøarbeider) Mer kan ikke jeg svare på, men høres ut som en spennende jobb :)

Tenkte mer på at jeg går ned i lønn pga mindre stillingsprosent :) Timelønnen blir sikkert omtrent lik ja. Synes det høres litt spennende ut jeg også :)

Skrevet

Tenkte mer på at jeg går ned i lønn pga mindre stillingsprosent :) Timelønnen blir sikkert omtrent lik ja. Synes det høres litt spennende ut jeg også :)

Ah, misforsto litt der ;) Jeg hadde hvertfall søkt! Det er vel kanskje mulighet for å ta noen ekstravakter i bhg om du føler stillingen blir litt liten?

Lykke til!

Skrevet

Ekstravakter var en god ide!

Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...