Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Har mye smerter både natt og dag pga. revmatisme. Skal til revmatalog neste uke for å høre om en type medisin og om det evt. kan være flere typer revmatisme. Jobber 100% og gjør mitt beste for at smertene og detat jeg er kropslig redusert ikke skal gå ut over jobben. Når jeg kommer hjem kollapser jeg på sofaen. Får bare gjort det som absolutt må gjøres av husarbeid hjemme. Bikkja har jeg de siste 4 mnd. gått 3 små turer med. Skjønner at mannen begynner å bli lei nå, han føler seg alene om det meste. Jeg gjør så godt jeg kan men klarer ikke over mer. De siste dagene har jeg vært sliten tvers gjennom. Til tross for at det er forholdsvis grei temperatur her jeg bor så fryser jeg. I dag var det så vidt fingrene mine ville være med på å åpne posten. Har hatt to krevende uker nå med fullt kjør i to helger også. Sitter her og lurer på om det er riktig å ta en egenmeldingsdag eller to for å få hvilt ut? Anonym poster: 733e0ed357b514447da8667f3f264704
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Du har antagelig en skikkelig betennelsesreaksjon og revmatismen er på sitt verste? Synes fint du kan ta et par egenmeldingsdager og hvile ut... Hilsen en annen revmatiker som akkurat nå jobber bare 40%, jeg makter ikke mer (har app på resten av stillingen min) Anonym poster: ae402772c7bba3125d3775153eefb676
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Virker sånn. Mistenker fibromyalgi i tillegg til barneleddgikt. Moren min, tanten min og mange andre i familien har dette og de vondtene jeg har er de samme som disse andre har. Har fått resept på LDN av fastlegen min, men vil ha en skikkelig sjekk av revmatalog før jeg begynner på disse. Flere i familien bruker LDN og har positiv erfaring med dem. Tanten min gikk fra å ikke klare å ta på sokker selv den ene dagen til å få dem på selv neste morgen og det etter bare en dose. Ikke alle reagerer så raskt på dem. Anonym poster: 733e0ed357b514447da8667f3f264704
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 jeg hadde tatt meg en tur til legen og drøftet mulighetene for en prosentvis sykemelding. Det høres ikke ut som om dette løser seg etter egenmelding... God bedring! Anonym poster: 717186614aa74219def303c247159a40
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Prosentvis sykemelding funker dårlig der jeg jobber. Var 50 % sykemeldt i februar/mars etter en operasjon. Da måtte alt som skulle gjøres på full stilling gjøres på halv stilling. Endte med at jeg etter 3 uker krevde å få jobbe fulltid selv om legen ikke ville det. Da hadde jeg i alle fall mindre stress og lengre tid på meg til å få gjort tingene. Hadde jeg fått dem til å forstå at 50% er 50% så skulle jeg vurdert det. Skal til revmatalogen om en uke så får høre hva han sier. Jobben betyr så uendelig mye for meg. Det er det jeg får det sosiale behovet dekket. Har venner, men set dem skjelden. Anonym poster: 733e0ed357b514447da8667f3f264704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå