Gå til innhold

Noen som har noe erfaring med miniform til spebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tre uker gammel datter som knyter seg veldig og tar i, som om hun plages med magen . Hun gråter ikke så mye,men kan plutselig skrike høyt og være urolig.

På natta er hun veldig urolig, jeg må putte smokk hvert tiende minutt til tider for hun ligger der og knyr seg og tar i, samt småsutrer.

Jeg lurer på om jeg skal bgynne å prøve miniform, noen med erfaring her inne?

evt hvordan tok dere preparatet? Hvor ofte og hvor mye? Hjalp det? Evt hvor lang tid tok det?

Takk for svar!

Anonym poster: 3ffbcb60edc0af59baa13ab03fb1ad22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde det til jenta vår en periode da hun var veldig urolig og skrek mye, men syntes ikke det hadde noen effekt, så vi sluttet igjen.

Skrevet

Synes sukkervann hjelper bedre.

Skrevet

Det hjalp på min unge, men det hjalp enda mer å stabilisere melkemengden min (hadde for mye melk som resulterte i luft i magen)

Skrevet

Har prøvd på min en periode nå, fra han var fire uker.

Ti dråper før hvert måltid.

Merker ikke veldig mye forskjell men han har ikke like mye luft lenger.

Anonym poster: 9bb832d31447d54f40708da7a98708e2

Skrevet

Vi brukte det før hvert måltid og det hjalp veldig. Babyen ble ikke helt bra i magen, men mye bedre enn da hun ikke fikk Minifom. Tok med baby til kiropraktor da hun var 4 uker, og etter 1-2 behandlinger kunne vi kutte Minifom'en helt.

I dag tåler hun at jeg spiser alt unntatt kål, store mengder løk og jordbær.

Skrevet

Vi bruker det, og jeg synes det hjelper. Vær obs på at det tar et par dager før den virker.

Skrevet

Babyen kan få forstoppelse på grunn av minifom. Prøvde den på sønnen min, men det hjalp overhodet ikke, det bare verre med tiden. Luft er aktivt med i fordøyelsen, og sammen med tarmbevegelsene hjelper lufta avføringen fremover i tarmen. Derfor er det ikke alltid en god ting å bli kvitt lufta.

Jeg anbefaler istedet:

- Kiropraktor/manuel terapeut; babyen kan ha låsninger i korsryggen som fører til tarmbesvær

- Massasje for å få ut luften

- Sukkervann

- Fenikkelte

- Unngå konsekvent matvarer som gir luft i magen(ved amming)

- Evt forsøke å kutte ut alt som gir luft i magen(kål, løk, bønner etc)

- Være nøye med å rape babyen.

Anonym poster: 9de7da05d365a0189a1dd9811fc361d2

Skrevet

Takk for svar!

Er det flere med erfaringer?

HI

Anonym poster: 3ffbcb60edc0af59baa13ab03fb1ad22

Skrevet

Minifom bryter ned store luftbobler så de blir lettere å hanskes med for baby, lufta blir ikke borte.

Har ikke hørt om andre som er blitt forstoppet, så ville i hvertfall prøvd det ut. Ellers får du mange gode tips ovenfor her.

Kom på et til, prøv å amme babyen sånn at hun ligger skrått oppover m kroppen. Da er det lettere å få ut rapen.

Skrevet

For det første oppdaget jeg etter å ha snakket om det jevnlig i ukesvis at det ikke heter MinifoRm, men minifom.. Ganske flaut, så vil bare spare deg :P

Men vi hadde veldig god effekt av det altså! Dessverre gjorde det at vi trodde han ble bedre, og han fikk dermed ikke diagnose ifht melkeallergi før etter lang tid! Mitt råd er bruk det gjerne som symptomdemper, men ikke glem å lete etter årsaken!

God bedring til lille!

Skrevet

Hos oss funket det først, men så begynte han å gulpe noe vodsimt. Jeg sjekket litt rundt og hørte at med noen skjer dette. Vi sluttet og gulpingen sluttet.

Vi begynte å gi kamillete før hvert måltid (2,5ml på sprøyte). Da lå han og feis masse etter måltidet og virket veødig fornøyd.

Etter en stund tok vi han til osteopat.. Det var som å knipse i fingrene så var problemet borte..

Dere som sier sukkervann.. Det skal vel gis som smertelindring og fungerer ikke forebyggende?

Skrevet

Minifom er ikke å anbefale mener jeg, da det påvirker magefloraen. Prøv sukkervann i stedet! Sukkervann er som morfin nesten på sånne små, så skal veldig lite til før de slapper av og smertene lindres. Forutsatt at du VET at babyen er mett og ikke har alvorlige plager da selvsagt!

Anonym poster: e62b0398ed414d25902bc7096328a6e7

Skrevet

Brukte minifom med go effekt her, men det som virkelig gjorde susen for luftsmertene var kiropraktor.

Anonym poster: f2e9bb16160a74ab171ab44b9aa9e09d

Skrevet

Vi prøvde alt fra sukkervann til kiropraktor og massasje på eldste, men først da vi begynte med Minifom fikk vi en "ny unge".

Får faktisk ikke skrytt nok av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...