Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg er hjemmeværende med flere barn i barnehage og skolealder. Vi har huset fullt av andres unger hele tiden, og det er sånn vi liker det. Vi har innredet hele kjelleren (tre rom) som lekerom, "baserom" og spillrom, så barna synes det er veldig gøy å være her. Vi har god kontakt med de fleste foreldrene, de fleste forhører seg om barna kan komme hit før de ringer på. Noen av foreldrene har vi faste avtaler med slik at de er her f.eks hvertirsdag etter skolen osv. Vi har alltid to-tre barn ekstra til middag også. Til sammen er det 12 barn som kommer og går omtrent som de vil hos oss, og jeg er glad i de alle sammen, og vi merker godt at de også setter pris på meg og mannen min. Så til saken. Ofte kaller jeg barna f.eks Ole-min, Pia-min, Sandra-min osv når de kommer hit, og så får jeg ofte en god klem av de når de går inn døra. Men i går traff jeg en av guttene (7 år) som er her mye i butikken. Jeg het at foreldrene hans ikke er hjemme før kl 16.30 på hverdagene, og de har ikke sfo plass, det er hel derfor han er mye hos oss. Han løp bort til meg, ga meg en klem og så sa jeg "hei Petter-min" til han. Moren, som ikke er den jeg ser mest til, men som sender barnet sitt til oss minst tre-fire dager i uka pluss helger kom bak og sa surt "å, så du er hennes sin gutt, nå?!" Det var helt tydelig at hun ikke likte at jeg kalte gutten hennes det. Jeg mener jo ikke å si at det egentlig er mine barn, det het jeg veldig godt at de ikke er, jeg vet ikke hvorfor jeg sier det til barna, jeg synes bare det er koselig, det blir liksom en måte å si at jeg er glad i de på og setter pris på de, at de er velkomne til oss osv uten å si det sånn helt direkte. Jeg kaller de jo ikke det hele tiden, stort sett bare når jeg hilser på de. Jeg tok selvfølgelig hintet, jeg skal ikke si det mer, men så tenker jeg at det kanskje er andre foreldre som også har reagert på det uten å ha sagt noe? Hadde DU reagert om jeg hadde kalt barnet ditt dette? Anonym poster: f56cdc24be561fabcc252ede4aeae174
Nullstress;) Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Jeg ville da blitt veldig glad om noen hadde et godt og trygt forhold til mitt barn! Men det kan jo hende hun føler sere har et berde forhold til hverandre enn det de har. Kanksje han snakker mye om deg hjemme?
Gjest Siklerotte Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Nei, selvfølgelig ikke, det er jo bare koselig.
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Hadde synes det var litt snodig, men hadde ikke reagert noe videre på det hadde bare tenkt at det var slik du var
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Nei det hadde jeg ikke reagert på, i hvert fall ikke hvis barnet mitt var så ofte hos dere. Hadde bare synes det var koselig. Mulig hun mora sliter litt på hjemmebane med sønnen? I hvert fall akkurat nå for tiden? Og dermed synes det er litt sårt å se hans gode forhold til deg? Ville ikke tenkt så mye over det. Gutten synes jo tydeligvis det er hyggelig! Anonym poster: 0bf589dd56e8c61ace337a7592a63123
mamma_til_gutt Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 jeg hadde syntes det hadde vært kjempekoselig at andre voksne viste kjærlighet til barnet mitt på den måten. For det er slik jeg tolker deg. Men, jeg har ikke dårlig samvittighet overfor barnet mitt heller. Kanskje denne moren føler seg litt utilstrekkelig? Underlegen deg som er den populære moren og som har tid og overskudd til både dine barn og andres barn? Det er jo ikke helt stuerent å jobbe så mye lenger (noe jeg merker enkelte kommentarer på selv, da jeg jobber 100%). Jeg ville sluttet når det gjelder akkurat denne gutten, men ikke sluttet med det generelt.. Du er jo bare supersøt slik jeg ser det! supernabo!
klishe89 Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Nei, hadde ikke det. Jeg kan tenke meg at hun føler hun har lite tid til ungen sin og er sjalu på deg som har det, også er hun sikkert redd for at du skal overta den morsrollen som hun kanskje ikke helt har grepet på. Jeg har en lillebror som kaller meg mamma og har gjort det i mange år. Det syns ikke mamma er så kult, men der får man for å ikke tilbringe nok tid sammen med ungen sin
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Hadde ikke reagert negativt på dette. Syns det kan virke som om hun er littegranne sjalu på at du får så mye tid sammen med barna dine og andres? Kanhende hun har dårlig samvittighet for at hun ikke ser barnet sitt så mye som hun egentlig kunne ønske? At dette da blir litt sårt, siden hun skjønner at barnet hennes tydeligvis setter stor pris på deg. Ikke bry deg, hennes problem og noe hun må gjøre noe med dersom det plager henne. All respekt til dere for å ha et åpent hjem for så mange barn Kjempeflott!
Kanutten83 Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Hadde ikke reagert, bare koselig om andre foreldre også setter pris på barna mine Jeg tenker at mor og sønn her kanskje ikke er helt perlevenner for øyeblikket, at han er i ferd med å vokse litt bort fra "mamma's lille gutt" og hun synes det er sårt at han godtar å være "gutten min" hos andre, men kanskje ikke hos henne akkurat nå?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Jeg hadde blitt kjempeglad hvis min sønn hadde blitt møtt på det viset av noen jeg vet han er mye på besøk hos! Takknemlig rett og slett! For en dum mor, sette sin sønn i en sånn situasjon, han måtte følt det var veldig ekkelt. Ikke slutt å kall ham det HI, med en slik mor kan jeg tenke meg at de ordene betyr mer for ham enn du aner! Bare ikke fremfor henne
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 Vi har ei sånn mor i vår omgangskrets! Det er så godt!! Hun er oppriktig glad i vår sønn som er bestevennen til data deres og hun sier slikt. Det er jo bare godt! Signerer de over her, det kan jo være noe skrur hjemme og da er litt ekstra omsorg ekstra godt! Si det du, bare ikke når moren hans er der. Å slutte å si det til han men forsette å si det til de andre må jo være kjempesårt for han i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Tusen takk for fine svar:) Da skal jeg fortsette å kalle de andre barna for dette, men trå litt forsiktig når det gjelder denne gutten når mor er i nærheten. Som sagt har vi et godt forhold til de andre foreldrene, men denne moren møter vi heldig sjelden, faren har jeg knapt sett. Jeg vet ikke hvordan denne gutten har det hjemme, men han virker helt normal, altså. Det eneste jeg har stusset lit på er at gutten ofte sier "mamma sa jeg SKULLE gå hit", ikke "kunne gå hit", som de andre barna ofte sier... Jeg har nå bestemt meg for at neste gang jeg ser denne moren så skal jeg invitere de alle på middag, så kanskje de er mer komfortable med at gutten er her:) jeg vil jo ikke at han skal slutte å være her da det er en god venn av barna, og det er ofte her "alle" barna samles. Anonym poster: f56cdc24be561fabcc252ede4aeae174
Von Hertelhofen Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Så snill du er med disse barna! Jeg hadde bare reagert positivt dersom du sa dette til datteren min. Men kanskje denne moren sliter med dårlig samvittighet fordi hun har for lite tid sammen med ungen sin?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #14 Skrevet 4. juni 2013 Å, du høres koselig ut! Jeg hadde syntes det var kjempeflott om mitt barn var ett av de 12 barna, det hadde jo vært kjempefint for han! I min familie er det mange som sier "gutten min" til sønnen min, det synes jeg bare er koselig, han blir jo ikke noe mindre min for det. Han har et nært forhold til både tanter og besteforeldre og er litt alle sin, men mest sin egen. Anonym poster: 9c43348cd0e817c914b8f3a51f183c16
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 Åååå, det er jo så koselig når andre sier "min" til barna- det viser jo bare at de liker barna mine, og de kan gjerne være litt "alle sine" for jeg er jo bestesupermammsen uansett hvordan man snur og vender på det Anonym poster: 666ce44a728f3482c398c92a0d15424a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå