Gå til innhold

10 åringen stjeler sånn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til. Guttungen på 10 driver å nasker penger hjemme og går på butikken uten lov. Første gang var det mange hundre av bursdagspengene sine. De neste gangene var det to til fire hundre av våre. Han får konsekvenser og vi forklarer hvor galt det er. Men det virker ikje som det går inn. Sist i dag hadde han tatt fire hundre. Hva gjør vi galt???

Anonym poster: 5755d0574ca75885f6be26f5ee419079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som jenta mi på samme alder. Vanskelig. Tror ikke nødvendigvis vi gjør så mye galt, tvillingsøstra er en helt annen type og hun stjeler ikke. Vi har skaffet oss en liten safe med kodelås nå, til å låse inn kontanter og sjokolade..

Anonym poster: 36c20bcdfc438687522cebcd2d88e5d0

Skrevet

Ikke ha penger tilgjengelig første gang var det jo hans penger men det er absulutt ikke greit at han forsyner seg av andre sitt, gi ham konsekvenser på det. Han er jo tross alt 10 å sjønner forskjellen på rett å galt.

Anonym poster: 5d94b01951edeabc899ea72c431a08a3

Skrevet

Hadde inndratt lommepengar til alt var tilbakebetalt for det første. Men hadde kanskje lagt inn litt straff i tillegg.

Og ikkje hatt pengar tilgjengeleg.

Skrevet

Vi har litt samme problem. Kanskje det er litt alderen? Men vår stjeler heldigvis ikke penger. Er mer mat, snop og sånt hjemme og av og til småting på butikker.

Vi har innført at han må tilbakebetale med tjenester. Støvsuge, vaske bad, klippe plen, tømme oppvaskmaskin osv, osv. Det hjelper! Gutten din må forstå at penger har verdi og at dere har jobbet for dem, og om han stjeler dem må han også jobbe dem inn igjen. Med så store tyverier hadde jeg nok også inndradd goder som tv/data/spill i minst en uke pr gang.

Anonym poster: 5447e931410e6468f5c8c43e9d978944

Skrevet

400!?! Wow... Husker jeg tok en tier her og der av lomma til pappa for å kjøpene godt, men ville Aldri funnet på å stjele sånne summer!!

Anonym poster: 66886399232d63367308a2b5ad56ad83

Skrevet

Jeg ville bedt politiet ta en prat med ham... Om fire år kan han bli straffet for det.

Anonym poster: 362a8c351e0c5a48e58659f415d3eb64

Skrevet

Jeg ville slått knall hardt ned på det med en eneste gang.

Hadde blitt så forbanna at jeg hadde nok gått i luften og han hadde fått høre det så ørene sto rett ut!

Så hadde det blitt husarrest og inndraging av goder. Og mens han da var hjemme skulle vi hatt oss noen samtaler om mitt og ditt og respekt for andre sine ting og penger.

Han er 10 år og bør virkelig forstå at det er IKKE greit! At du viser ham at du blir sint og skuffet har han godt av å se. Tenk om andre tok hans penger eller ting? Hva hadde han følt da?

Min 10 år eldre bror stjal utrolig mye fra alle i familien vår. Husker jeg hadde spart penger for å kjøpe meg en spesiell Barbie jeg hadde ønsket meg lenge. Når jeg hadde nok vekslet jeg pengene mine i lapper med mamma og la dem i en konvolutt som jeg lukket og hadde i skapet mitt til jeg skulle på butikken.

Da jeg stolt og kry rakte konvolutten til damen i butikken og hun åpnet hadde han byttet pengene mine med vanlige papirlapper!! Den følelsen glemmer jeg aldri....

Det var den dagen han måtte flytte hjemmefra også.

Anonym poster: 6c9b2ca589f0c257e19af04732f28710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...