IceNose Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Hvordan vet man at man begynner miste melka?Eller at produksjonen er blitt mindre?Gutten min er snart to mnd og bruker ikke like lang tid som før på puppen.Men han såiser fortsatt mellom 3-4 timer.Jeg har hatt så mye melk at jeg har fryst ned masse.Nå pumper jeg ikke like mye som før.Kanskje bare litt innimellom av det verste sprenget. Er det jeg som mister melka eller stabiliserer det seg?Klarer han å tilpasse det han trenger?Og da vil det bare produseres nok?Eller spiser han mer rett å slett? Takk for svar
mbea Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Gå innom helsestasjonen å se om han legger fint på seg. Gjør han det så har du nok melk. Fullt mulig at melka stabiliserer seg litt. Har også hørt at de suger mer effektivt når de blir litt eldre,
Foccacia Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Når de blir eldre spiser de mer effektivt av puppen, får mer ut på kortere tid. Så lenge han ikke spiser oftere enn hver 3-4 t og virker fornøyd høres det ut som om han får nok melk
IceNose Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2013 Takk for svar Skal på hs i løpet sv uken å se Jeg bruker og kortere tid på amminga enn før så han får nok i seg mer melk for hvert sug han tar!? Han kan og gå 4-5 timer i mellom mating.Så han spiser sikkert det han trenger?Nå hadde jeg han knapt 10 min og han er supersigen allerede?!
Charlotte1988 Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Høres ut som meg Icenose. Jeg har alltid hørt at de bruker 30 min og mer på et måltid. Ble super stressa med storesøster som spiste sec ferdig på 5-10 min. Sånn er lillesøster oxo (2mnd i morra).ikke føles d som at puppane er fulle heller (men d er bare bedrag). Kommer mye melk ut når ho spiser. Pumpa masse med første, nå har jeg kun et par måltider i frysa (håndmelka). Min legger på seg, spiser når hun selv, sovergodt og er fornøyd og derfor bekymrer jeg meg ikke:-)
IceNose Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2013 Takk for svar!Jeg mister ikke melka Han spiser bare veldig mye mer effektivt.I helgen har han sovet heeeele natta og da har jeg måtte pumpe 1-2 ganger pr natt og da har jeg fort 150ml Heldighvis har jeg like mye(?)melk.Han legger godt på seg og vokser ifra mammaen sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå