Gå til innhold

3 timers biltur med småbarn

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

Til fredag skal vi besøke svigers som har flytta 3 timer unna. Det er 3 timer hver vei så skal kjøre nedover igjen til søndag.

Er det noe spesielt vi må tenke på? Jentungen er 1,5 år. Vi kommer til å ha med mat og stoppe når hun viser tegn til at hun dør av kjedsomhet, men er det noe mer vi må tenke på? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 timer er en kjapp tur. Hun blir sikkert å sovne i bilen og så løser det seg av seg selv.

Kjørte 11 timer med en 1.5-åring. Sov nesten hele vein, hadde med drikke, mat og noen leker i baksetet. Gikk så fint

Anonym poster: 7261d84d441e30de9f4c6099d9869790

Skrevet

3 timer er ikke spesielt langt for en såpass stor unge. Ta en god pause på halvvegen, og ta med ei plate med musikk hun liker ;)

Det kommer til å gå helt knirkefritt uten at dere trenger å tilrettelegge noe særlig.

Anonym poster: eecd6d6b6aa9547e207f63b57729af2c

Skrevet

Unger pleier å sovne når de kjører bil, men burde jo ta med noen leker for sikkerhetsskyld :)

Er vel ikke noe å tenke på bortsett fra at dere burde være forberedt på litt forstyrret søvnrytme siden barnet har sovet så mye på dagtid :)

Skrevet

Vi er stadig på lange bilturer (10-11 timer) siden foreldrene mine bor langt unna. Ta med en cd eller last ned noen sanger som barnet liker, mat og drikke så går nok det helt fint. Leker pleier vi å droppe siden det ofte ender med at de faller på gulvet, og junior blir sutrete fordi han ikke når dem. God tur :)

Anonym poster: a442db3c42ed3d909140e2ed1679025c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det går fort, ikke stress :) ta med en bok og en cd med barnesanger :)

Gjest Lagå
Skrevet

Hehe, har aldri vært på biltur med henne så derfor jeg spør :P Vi har flydd i 3,5 time med ho for 2 uker siden og da trodde ho at ho skulle krepere, men er nok lettere med bil og uten 50 unger som griner rundt ho av dotter i øra :P

Regner med ho sover halve turen i alle fall :)

Skrevet

Nåja, hvor knirkefritt det går kommer jo an på barnet. Min 1,5-åring hater å kjøre bil, og tålmodigheten er helt slutt etter en halv time. Har med leker, bøker og snacks, men det er ikke nok til å unngå skriking på en 2 timers tur. Sove gjør han bare hvis det er hans faste sovetid, men våkner da som regel før tida, så det prøver vi å unngå.

Skal kjøre 6 timer hver vei i sommer, og tenker vi skal investere i en dvd-spiller til bilen, håper det går bedre da.

Anonym poster: 1fcb4327daa1c3beea0cda4b0af34415

Skrevet

Det går nok fint.

3 timer er ikke så lenge. Med litt planlegging og flaks så skal du ser hun sover hele veien :)

Gjest Lagå
Skrevet

Kom på nå at ho kommer nok til å sove hele veien for vi får ikke dratt før i 18 tiden :P

Skrevet

Jeg pleier å besøke min familie som bor ca 4 timer unna her.

De gangene jeg reiser oppover prøver jeg å kjøre så hun sover en god del av veien. Pleier å kjøre i 12-tiden på formiddagen da hun skal ha luren sin, og så kjører jeg frem til hun våkner igjen (stopper ved nærmeste rasteplass/butikk/senter eller lignende. Og så er vi ute og går og ser oss litt rundt og koser oss på stedet vi stopper i ca 1 timer før vi kjører videre frem til hun begynner å klage (maks 2 timer om hun er våken). Normalt kikker hun ut av vinduet i en halvtime før hun sovner og sover i ca 2,5 timer, så stopper vi 1 time og kjører videre i 1-1,5 time før vi er fremme :) Pleier å gå helt fint. Hun er 16 mnd her :)

Og så ser jeg at du skal kjøre på kvelden, så da regner jeg med du kan ta alt i ett strekk egentlig :)

Anonym poster: 43aa14d2a3f83a64ae596a66151cddc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...