Husbygger Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Har en gutt som snart blir 12 år, han er så utrolig frekk å kverulerende for tuden. Jeg holder seriøst på å klikke sånn ca. 100 ganger hver dag! Han er ikke så ille mot faren som han er mot meg. Kan jeg skylde dette her på hormoner (håper nesten det er det)? Det har ikke skjedd forandringer her hjemme, så vi kan ikke "skykde" på det heller. Vi er gift å han har en bror på 9.5 og en søster på 7.5, når han setter igang med sin hyling og skriking så går det jo utover alle. Igår kveld så ble det glefsing til minstemor fordi vi var midt i en diskusjon med eldstemann. Jeg trenger hjelp å gode råd her å krysser fingrene for at denne fasen går fort over!! Han har holdt på sånn siden jul!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har en 12 år gammel datter hun er et snill jente.Men ser at hun diskuterer mer med meg ja Men husker selv hvordan jeg var i den alderen. Hun begynner da å gå til en jente mot en dame hormoner tenker jeg og det er jo et sunnhets tegn at unger løs river seg fra foreldrene sine. Anonym poster: afbd4e69ea58ad7a9a000f94eb1a372a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Er nok tenåringsformen som har klekket ja! Gled deg til årene fremover På vår 14-åring har det vært riktig å holde ham ganske hardt i ørene.... Så fort han prøver seg på sprell blir livet hans relativt kjipt. Men oppfører han seg som folk får han masse frihet. Vi er inne i en veldig god periode nå, men regner med at nye utfordringer venter ganske snart.. Men, vær helt sikker på at det ikke er noe som plager ham før du er streng. Det kan være en jente, skolen, fotballen eller andre ting. Er ikke alltid hormoner.. Anonym poster: ecf27b25fe833dd10b6ab486f276f912
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har en gutt som akkurat har fylt 12 år (6.klasse). Merker det er mye hormoner i han om dagen, han er på vei inn i puberteten. Kviser på nesa og begynner bli hårete på kroppen, det er klart mye skjer i både kropp og sinn... De reagerer nok litt forskjellig på dette, for min gutt er ikke hissig og frekk, men han er så utrolig vimsete og fjern plutselig. Glemmer fra det ene øyeblikket til det andre, sliter med å konsentrere seg om lekser og slike ting. Han er også veldig følsom, går fra lykke til dypeste fortvilelse på et øyeblikk, han finne på å nesten ta til tårene fordi lillesøster på 6 år erter litt på han. Jeg kan nesten ikke snakke til han uten at har reagerer voldsomt, og da med å bli innesluttet, lei seg og på gråten, raser inn på rommet sitt og lukker døren etter seg. Jeg må av og til være litt streng i kravene mine til han, lekser må gjøres, plikter skal følges opp og det kan bli litt krangling med søsknene om dagen og da griper jeg av og til inn. Men jeg ser jo at han er hormonell og vet at det ikke alltid er så lett (vet jo selv hvordan det er å være premenstruell f.eks) så jeg prøver være litt grei med han også og gi han litt albuerom. Han er i ferd med å bli en stor ungdom, på godt og vondt Anonym poster: a55d2f70d4c942c93509509824df5447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå