Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Vil så gjerne telte med barna i sommer, men yngste er 14 mnd. Noen som har prøvd dette og kan dele erfaringer og tips? Anonym poster: 6af2b6f55a5857f4a9e07eab5d8c6d11
Gjest yrild Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Min hadde sikkert bare syntes det var stas, men hun er ikke avhengig av sin egen seng eller noe annet for å sove.
Marsipanmor Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Nei, men jeg tror jeg aldri hadde turt å sove i frykt for at hun skulle stukket av!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Mens min sannsynligvis hadde stukket av i nattens mulm og mørke
håperpåvinterbarn Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Gjort mange ganger. Småen har egen sovepose, men har endt med å sove i min. Funker som bare det!! Veldig koselig. Vært på fjell, ved havet osv
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Vi har sovet mye i telt med jenta vår. Helt fra hun var 8 mnd gammel. Men det har bare vert i stort telt, med luftmadrass og dyne. Noen dager sov hun til 11! Haha. Vi har aldri sovet så mye som vi har gjort i teltet! Kjempekos =) Anonym poster: 363bbfdaa7bc00d3df7a5e0f6c047fbc
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Ja da, har teltet med små barn flere ganger! Erfaringer: Du bør ikke regne med at det blir ENKELT å få ungen til å sove første natta! Så enkelt er det, så slipper du å bli skuffet. Fordi det er så morsomt, nytt og spennende, og ungen spinner nærmest rundt sin egen akse der i "senga". Tips: Campingplass? Plassering av teltet på selve plassen er viktig! Ikke for langt unna servicebygg, for all del ikke for NÆRT lekeplass, kiosk eller annet sted der eldre barn leker og bråker til kl 23 hver kveld, og viktigst av alt: På et sted der det er skygge for morgensola. Ellers blir dere kokt straks sola står opp om morgenen. Ta med vogn og kjøp evt en liten sovepose til barnet. Spis kveldsmat, på campingplasser kan man gjerne bruke felleskjøkkenet. Så triller dere til servicebygg og tar kveldsstell. Ta på pysj og bleie, og putt barnet i soveposen i vogna. Ta evt med ei flaske med varm melk som det får kose seg med i vogna, men da blir det ikke tannpuss etterpå, kun neste morgen (kan gå i nødsfall på ferie). Så triller dere en lang rolig omvei tilbake til teltet, til barnet sovner. Og (prøver) å bære barnet sovende inn i teltet. Går ikke det er det nok best at en voksen legger seg sammen med barnet til det sovner. Vi har alltid vært litt fleksible med leggetida på teltturer. Noen ganger har hele familien lagt seg samtidig. Anonym poster: d7cce717558a1401e9c5929e9a0859be
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Ja, luftmadrass er en god ide! En stor eller to mindre som dekker hele bunnen i soverommet i teltet. Ikke for mye luft, da blir de harde. Og sånn vattert overmadrass med strikk oppå, og stretch-laken. Da ligger dere faktisk veldig godt! Er det telting i skog og mark går det kanskje ikke an å bære med så mye... Husk et trygt lite nattlys hvis dere er i sør-Norge. Rolig musikk på cd Anonym poster: d7cce717558a1401e9c5929e9a0859be
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Vi var på telttur med barna våre i fjor, de var da 1, 2 og 3 år. Vi hadde reiseseng med til 1-åringen vår. Den stod inne i teltet, og det gikk kjempe fint! Ungene synes det var kjempe gøy, så vi håper å kunne gjenta telttur i år igjen. Anonym poster: df45fb3cbd400d4c3c0d55d913ed56a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå