Gå til innhold

noen erfarne "reise til syden med baby" damer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal reise to uker til Spania med junior på 5mnder,

har blitt anbefalt å ta med maten hans hjemmefra - mme, grøt og middagsglass. samt bleier...

Det jeg lurer på er; tar dere virkelig med mat/bleier til HELE oppholdet?

Blir ikke det skrekkelig mye?

Og hvordan pakker dere feks pakker med grøt/mme og middagsglass?

er redd ting skal gå i stykker i kofferten og at når jeg kommer frem er det grøtpulver og gulrotpurre overalt :/

Tips anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta med mme iallfall. Så unngår du dårlug mage :) Middagsglass og frukt har de ubegrenset av, og grøten er vassen, men fant en som var god. (Husker ikke hvilken, men hadde ikke frukt)

Bleier tar jeg alltid med hjemmefra. Finnes ikke bedre eller billigere bleier noe sted i verden. Og de blir jo brukt opp på turen, så om du skal shoppe har du bedre plass på hjemreisen :)

Og pakker alt i en pose i kofferten. Aldri vært noe problem med lekkasje.

Og noe har du jo i håndbagasjen på reisen .

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Nå har jeg bare vært borte en uke da, så ja, når de er så små har jeg pakket med alt:) Hvis du tar med fulle pakker med grøtpulver skal det vel godt gjøres at de går i stykker? Samme med fruktmos? Putt det i plastposer så ødelegger det hvertfall ikke noe annet om det verste skulle skje. Det er begrenset med barnemat på slike steder (og jeg mener at det enkelte steder tilsettes honning - jeg har angst for at småbarna skal få i seg honning så gir ikke det:)

Bleier er det jo ingen krise om du ikke har nok da, men det er dyrt (og kan være tilsatt en sånn forferdelig kvalm lukt, mener jeg å huske) så greit å ta med så mye som mulig:) Husk flasker og pass på å ha mulighet for å koke vannet.

Anonym poster: 048aa6a99969a882b57dff26dc63e66a

Skrevet

Mme kan man fint ta med til to uker, det blir ikke så mye. Og så ta med bleier, grøt og middagsglass til reisen pluss en dag eller to ekstra, slik at man har litt tid til å finne en butikk som selger det man trenger. Jeg har som regel reist for lengre tid av gangen, så å ha med til hele oppholdet har vært uaktuelt. Man må også tenke litt fornuftig og litt i forhold til ens barn, er barnet veldig kresent? Reagerer det lett på ny mat? I så fall er det nok kansje lurest å ta med selv. Men har du en som spiser det han/hun får, så har de altså barn i syden også ;) Og de lever helt fint :) Hvis ikke jeg tar feil, så har de i hevrtfall pampers og sikkert huggies bleier(huggies ligner litt på libero) og de fleste europeiske land har Nestle eller lignende store merker med banemat. Dog har de nok ikke kjøttkaker og fiskegrateng på glass :P

Anonym poster: b8eec627df1457da63f63fc638bf5ced

Skrevet

Ta med grøt og mme. Middagsglass er det godt utvalg av. Jeg kjøper ofte bleier der jeg er, men det er dyrt. Ca 70-100 kr. Litt billigere hvis d går på store lokale butikker

Anonym poster: e182ee4aee123521d1b79ff1d7e4446a

Skrevet

Ta med mme iallfall. Så unngår du dårlug mage :) Middagsglass og frukt har de ubegrenset av, og grøten er vassen, men fant en som var god. (Husker ikke hvilken, men hadde ikke frukt)

Bleier tar jeg alltid med hjemmefra. Finnes ikke bedre eller billigere bleier noe sted i verden. Og de blir jo brukt opp på turen, så om du skal shoppe har du bedre plass på hjemreisen :)

takk for tips!

da tar jeg med bleier og mme iallefall :) og muligens grøt -

tenker at det vil bli lettere å pakke kofferten om jeg tar mme-posen ut av pakken, men vil de kunne "punktere" da tro?

Herre min så mye rart man skal gå å lure på! :P

Skrevet

Vi har aldri hatt med mat og bleier. Bleiene er gode nok i Spania, og vi har alltid funnet fruktmos og grøt som duger. (er dessuten kjempefint å mose frisk frukt også hvis du har tilgang på kjøkken) Eneste er middagsglass, de er mer generøse med saltet der nede, så vær obs på det. Mme har jeg kjøpt på apoteket der nede, men det var fordi babyen hadde melkeallergi.

Skrevet

Vi tar med MME, men ikke noe annet. De har både grøt, mat og bleier i de fleste sydenland - og vi har ikke for vane å gå konk av at bleiene koster litt mer enn her. I blant har de også noe dårligere kvalitet, men har ikke støtt på ulevelig.

Anonym poster: 62f3f1e6d1d6651b9590fa333187d8e3

Skrevet

Det med prisen på bleiene er vel i seg selv et dårlig argument, men når de i tillegg er dårligere tar jeg heller med;)

Skrevet

Jeg har aldri vært i Spania og aner derfor ikke hvordan maten er der, men jeg har reist opptil 3 uker til andre land med baby og da har jeg hatt med alt av mat og en god del bleier. På den lengste turen var vi fortsatt i tilvenningstiden med mat, så da var det egentlig ikke noe problem å ta med maten. Vi hadde med grøtpakker hjemmefra, tok dem ut av esken og det var ikke noe problem. Fruktmos hadde jeg også med og de pakket jeg i små plastposer, et glass i hver pose. Ikke veldig miljøvennlig, men veldig greit å vite at all bagasjen var full av frukt da vi kom frem.

Middagsglass brukte vi ikke på den turen, men jeg har hatt med nok glass til en 2 ukerstur en gang og da gjorde jeg det samme som med fruktmosen, pakket hvert glass i en pose og spredte dem rundt i koffertene. På 2 ukersturer har jeg hatt med nok bleier, det går ikke så mye, så jeg har hatt med to pakker og det tar ikke mer plass enn at det er greit å bruke den plassen til det man handler på turen på vei tilbake :)

Anonym poster: cd6dde05c67a93cd54e95982dff87ea9

Skrevet

Vi har alltid tatt med mme, grøt og litt bleier. Middagsglass og fruktmos har ikke vært noe problem å få tak i. Synes grøtene stort sett er veldig søte i sør- Europa. Bleiene er ikke like bra som hjemme, men funker helt greit. Pleier å ta både grøt- og mmeposene ut av eskene for å spare plass (og evt klippe "bruksanvisningene" av pakken).

Anonym poster: 849469b493b69fe1e5f4ef197ef308f8

Skrevet

Er i Spania flere ganger i året og har tre små barn og har aldri med noe. Hvis du f.eks handler på Carrefour eller Mercadona kan jeg garantere deg at du finner alt du trenger. Det bugner av MME, fruktmos, middagsglass, bleier og grøt. Det spanske merket Hero lager sin mat på samme fabrikk som småfolk og Semper. Både småfolk og Semper blir laget i Spania. MME'en er identisk med Småfolk sin MME. De har også NAN. Den heter Nativa og selges i store runde bokser. Den er identisk med Norsk NAN og produseres av Nestlé. Det finnes også masse Nestlé barnemat.

Bleier er det også flust av. Carrefours sitt eget bleiemerke er bra og uten parfyme. Huggies er også gode, men litt dyrere. Mercadona sine bleier er også tipptopp.

Blir litt oppgitt over at alle tror at det vi har i Norge er best. Utvalget i Spania er mye større. :)

Skrevet

Ellas Kitchen har middag og fruktmos på pose som er lettere å reise med enn mat på glass. Anbefaler å ta med grøt, da sammensetningen i grøten er annerledes i Spania enn her hjemme. Vår gutt fikk iallefall skikkelig magevondt av grøten vi kjøpte, selv om det var et kjent merke.

Anonym poster: 30e5fca51f6888902271859360b36b8b

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg pakker mat jeg er usikker på i zip-poser. Fungerer fantastisk. Er i Tyrkia nå og hadde med 20 middagsglass i en myk kjølebag i bagen. Er bare å pakke masse klær rundt så går det fint. Blir noe ødelagt så er det jo hvertfall i den lille bagen.

Skrevet

Vi bor Spania, og fordi jeg syntes det var ganske uoversiktelig med både bleier og barnemat, laget jeg en oversikt her: http://marbellamamma.wordpress.com/tips/

Håper du finner det du trenger;)

Mulig du er litt sent ute med svaret ditt. Sjekk dato :)

Anonymous poster hash: 4da2b...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...