Gå til innhold

Reise på ferie uten babyen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

hvilken veiledning skulle de gitt meg da? fortalt meg at det jeg gjorde var galt? jeg er en ressurs syerk person og alt er på stell. barna er trygge, veloppdragne, og oppvakte barn. Det er ingenting som tilsier at vi må ha bv her for veiledning. dere må bare forstå at vi er alle forskjellige og at vo gjør ting forskjellig.

 

Nå er det vel veldig få som faktisk innser at de trenger veiledning?

 

Jeg sier ikke at dere trenger det, men det er utenkelig litt spesielt å ha behov for å være så mye borte fra så små barn.

 

Jeg tenker at det er en tid for alt, og når man har babyer og småbarn bør egne behov for fest og aleneferier settes til side.

 

Mine eldste barn er tenåringer og selv om jeg aldri har vært lengre borte fra de enn noen lang-helger har de vokst opp til å bli trygge og åpne ungdommer - helt uten mammadalt-tendenser og engstelse for å være borte fra heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meg&mini

Hvorfor skal alltid sånne mødre være unge?

Jeg er selv ung mor, men jeg reiste ikke vekk fra min da hun var baby, jeg ber nesten aldri om barnevakt eller noe. Jeg kan ha fått hjelp med et knips om det er det jeg ønsker, så det er ikke en grunn.

Svigersøsteren min får hjelp flere ganger i uken. Og hun er 13 år eldre enn meg..

 

Min mor er fostermor og har beredskapshjem og aldri har jeg sett at foreldre til de barna som har bodd der, har vært unge..

 

Jeg tror at noen er faktisk ikke egnet til å ha barn uansett alder.

I dette tilfelle håper jeg at denne babyen blir i hvertfall passet på av ansvarsfulle og trygge mennesker.

Håper barnet vokser opp trygt og godt selvom foreldrene sender han/hun vekk hele tiden..

Endret av meg&mini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alltid sånne mødre være unge?

Jeg er selv ung mor, men jeg reiste ikke vekk fra min da hun var baby, jeg ber nesten aldri om barnevakt eller noe. Jeg kan ha fått hjelp med et knips om det er det jeg ønsker, så det er ikke en grunn.

Svigersøsteren min får hjelp flere ganger i uken. Og hun er 13 år eldre enn meg..

 

Min mor er fostermor og har beredskapshjem og aldri har jeg sett at foreldre til de barna som har bodd der, har vært unge..

 

Jeg tror at noen er faktisk ikke egnet til å ha barn uansett alder.

I dette tilfelle håper jeg at denne babyen blir i hvertfall passet på av ansvarsfulle og trygge mennesker.

Håper barnet vokser opp trygt og godt selvom foreldrene sender han/hun vekk hele tiden..

 

Synes ikke det er rart at noen spør om det jeg. Det er jo mer sannsynlig at foreldrene er i starten av 20-årene enn i slutten av 30-årene.

 

Anonym poster: 585c576264873408ae6f2e77506eacca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Hvorfor skal alltid sånne mødre være unge?

Jeg er selv ung mor, men jeg reiste ikke vekk fra min da hun var baby, jeg ber nesten aldri om barnevakt eller noe. Jeg kan ha fått hjelp med et knips om det er det jeg ønsker, så det er ikke en grunn.

Svigersøsteren min får hjelp flere ganger i uken. Og hun er 13 år eldre enn meg..

 

Min mor er fostermor og har beredskapshjem og aldri har jeg sett at foreldre til de barna som har bodd der, har vært unge..

 

Jeg tror at noen er faktisk ikke egnet til å ha barn uansett alder.

I dette tilfelle håper jeg at denne babyen blir i hvertfall passet på av ansvarsfulle og trygge mennesker.

Håper barnet vokser opp trygt og godt selvom foreldrene sender han/hun vekk hele tiden..

 

Synes ikke det er rart at noen spør om det jeg. Det er jo mer sannsynlig at foreldrene er i starten av 20-årene enn i slutten av 30-årene.

 

Anonym poster: 585c576264873408ae6f2e77506eacca

 

Nei jeg forstår godt jeg, men det kjeldig for oss andre unge mødre som gjør alt riktig eller hva jeg skal si, hehe:)

Poenget mitt (som kanskje ikke kom godt nok fram) er at det er faktisk de eldste mødrene jeg vet om, som får hjelp, mister omsorgsretten osv..

Det er bare det at hver gang dette er et tema, så må jo bare være en ung mor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok med ein tur på byen, sjølv om det ikkje er noko me har praktisert med baby i den alderen. Men eg synes det er bekymringsverdig om begge foreldre reiser frå ein liten baby for så lenge som på ein sydentur. Det vert vel fort ei veke, og det er heilt klart ikkje bra for babyen med så lang tid vekke frå hovudomsorgspersonane sine. Ein kan jo lure på korleis tilknytinga er ellers og, om dette er noko som kjennes uproblematisk for foreldra. Ville teke ein tlf til barnevernet for å høyre om det er grunnlag til bekymringsmelding. Det kan verke som desse foreldra treng litt rettleiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alltid sånne mødre være unge?

Jeg er selv ung mor, men jeg reiste ikke vekk fra min da hun var baby, jeg ber nesten aldri om barnevakt eller noe. Jeg kan ha fått hjelp med et knips om det er det jeg ønsker, så det er ikke en grunn.

Svigersøsteren min får hjelp flere ganger i uken. Og hun er 13 år eldre enn meg..

 

Min mor er fostermor og har beredskapshjem og aldri har jeg sett at foreldre til de barna som har bodd der, har vært unge..

 

Jeg tror at noen er faktisk ikke egnet til å ha barn uansett alder.

I dette tilfelle håper jeg at denne babyen blir i hvertfall passet på av ansvarsfulle og trygge mennesker.

Håper barnet vokser opp trygt og godt selvom foreldrene sender han/hun vekk hele tiden..

 

Synes ikke det er rart at noen spør om det jeg. Det er jo mer sannsynlig at foreldrene er i starten av 20-årene enn i slutten av 30-årene.

 

Anonym poster: 585c576264873408ae6f2e77506eacca

 

Nei jeg forstår godt jeg, men det kjeldig for oss andre unge mødre som gjør alt riktig eller hva jeg skal si, hehe:)

Poenget mitt (som kanskje ikke kom godt nok fram) er at det er faktisk de eldste mødrene jeg vet om, som får hjelp, mister omsorgsretten osv..

Det er bare det at hver gang dette er et tema, så må jo bare være en ung mor:)

 

Skjønner hva du mener :) Fikk selv barn da jeg var 21. Har blandt annet fått en del "du er alenemor, ikke sant?"-kommentarer..

 

Anonym poster: 585c576264873408ae6f2e77506eacca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en tlf til helsesøster/ stasjon. Dere går vel kanskje til samme sted?

 

Anonym poster: 53cf2d01227f2788e0b1f7a1ce9ca2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vår baby var 3 mnd fikk jeg og manne faktisk beskjed fra selveste helsesøster at vi burde ta oss en weekend borte fra babyen om vi hadde barnepassere som vi stolte på som kunne passe. Vi hadde ikke noe kolikk barn, men spedbarnsperioden er så pass slitsom uansett hvor snill baby du har at det alltid var deilig med et lite pust i bakken, dette var sitat helesøster. Så tviler nok på at bv hade sett på dette som omsorgsvik.

 

Anonym poster: a5a0a0c63cf61e496418e878f8c67afa

 

Jeg synes det er veldig anderledes å ta en helg borte når man har kollikkbarn og trenger sårt å sove ut. Det er ett godt råd fra helsesøster, for man trenger søvn for å være en god omsorgsperson over tid.

 

Tilknytningsprossessen er svært viktig i ett begynnende liv, og spesielt i perioden fra 8 mnd til to år. Ting de opplever i den perioden kan farge livet deres fremover.

 

 

Anonym poster: 8959e69de392fd5e85af4a4ebdb8ecee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som småbarnspedagog selv er jeg rimelig sikker på at jeg ikke trenger noe veiledning. det er forskjell på hvilket forhold barnet har til personen som passer på det og. her var det besteforeldre som de har veldig mye kontakt med så de var overhode ikke utrygge eller har gitt uttrykk for at de led da vi var borte.

 

det kalles ikke omsorgssvikt å dra på fest eller en ferietur uten barna. da tror jeg virkelig dere må høre med barnevernet hvilke saker de tar seg av. vi har mye som vi reagerer på i bhg og bl.a men bv mener at det ikke er noe problemer i hjemmet.

 

Hi vet jo lite om situasjonen til naboen, det kan jo være mange grunner til at hun har hjelp med babyen. og en fest i ny og ne har vel alle foreldre vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. 'Mine barn har ikke vært på overnatting enda og de sover i sengen med meg fremdeles, de er 21 og 18 år!!

 

Anonym poster: 081084ffbddc06a31679b8a5162c56e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, da har jeg et problem. Jeg skal nemmelig på treningsleir i slutten av novemeber. 1 uke borte. Og da er babyen bare 5 mnd gammel. min bedre halvdel er hjemme da, men jeg reiser bort.

Er dette også uansvalig av meg...??

Jeg spør faktisk seriøst. Hva tenker dere om det?

 

Anonym poster: 811fdba072402770c3ac7774e94b29b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, da har jeg et problem. Jeg skal nemmelig på treningsleir i slutten av novemeber. 1 uke borte. Og da er babyen bare 5 mnd gammel. min bedre halvdel er hjemme da, men jeg reiser bort.

Er dette også uansvalig av meg...??

Jeg spør faktisk seriøst. Hva tenker dere om det?

 

Anonym poster: 811fdba072402770c3ac7774e94b29b2

 

Min mening er at hvis det er du som er hovedomsorgsperson, altså du som har permisjon og som er mest sammen med barnet, er det ganske egoistisk. Men hvis far har like mye eller mer av den daglige omsorgen er det selvsagt ingen problem.

 

Jeg har en baby på 8 mnd og er hjemme mens far pendler og det er veldig merkbart at han blir urolig og klengete om jeg har vært borte for lenge (mer enn 2-3 timer).

 

Så om den leiren er noe du må delta på bør far komme på banen alt nå.

 

Anonym poster: 337a8e4092e18725fdd0e0de9b9f073c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere hønemødre roe dere litt! Dette er da ikke noe å ringe BV for!!!! Dere vet ikke engang hvem som passer dette barnet da foreldrene er borte. Om denne babyen har et veldig nært forhold til f.eks sin bestemor tar det da ingen skade av å være sammen med henne i noen dager?!

 

Jeg har vært på dette foumet i mange år, og dere mødre blir jammen mer og mer hysteriske for hvert år som går! Hvordan skal det ende? Samsoving til ungen er 10 år?

 

Og til TS: La naboen din være i fred, du virker som ei jævla sladrekjærring!

 

Anonym poster: 638d9bb1e41e9ed074060915ef1142eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj, da har jeg et problem. Jeg skal nemmelig på treningsleir i slutten av novemeber. 1 uke borte. Og da er babyen bare 5 mnd gammel. min bedre halvdel er hjemme da, men jeg reiser bort.

Er dette også uansvalig av meg...??

Jeg spør faktisk seriøst. Hva tenker dere om det?

 

Anonym poster: 811fdba072402770c3ac7774e94b29b2

 

Det er slettes ikke egoistisk av deg!!! Ikke hør på disse hysteriske KG mødrene, de er gale! De stoler ikke på at pappaer klarer å være alene med barna sine i mer enn en time.

Jeg er så heldig å ha en mann som klarte å ta seg av babyen, han trøstet, skiftet bleier, matet og gjorde alt jeg gjorde. Selv om ikke KG-hysteriet klarer å forstå at en pappa kan klare slike oppgaver så kan de faktisk det! (Eller har alle disse hysteriske KG-mødrene bare udugelige fedre til ungene sine???)

 

Anonym poster: 638d9bb1e41e9ed074060915ef1142eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev de to foregående innlegg... Skjønner ikke hvorfor jeg skrev KG mødre, mente selvsagt DETTE forumet!!

 

Anonym poster: 638d9bb1e41e9ed074060915ef1142eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, da har jeg et problem. Jeg skal nemmelig på treningsleir i slutten av novemeber. 1 uke borte. Og da er babyen bare 5 mnd gammel. min bedre halvdel er hjemme da, men jeg reiser bort.

Er dette også uansvalig av meg...??

Jeg spør faktisk seriøst. Hva tenker dere om det?

 

Anonym poster: 811fdba072402770c3ac7774e94b29b2

 

Helt ærlig så synes jeg det er egoistisk av deg, og det kunne ikke falle meg inn å ville forlate en baby. Jeg har null interesse av å si dette for å være ekkel med deg.

 

Anonym poster: fb0d9cee2e3e963fd49d57c755d03327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, da har jeg et problem. Jeg skal nemmelig på treningsleir i slutten av novemeber. 1 uke borte. Og da er babyen bare 5 mnd gammel. min bedre halvdel er hjemme da, men jeg reiser bort.

Er dette også uansvalig av meg...??

Jeg spør faktisk seriøst. Hva tenker dere om det?

 

Anonym poster: 811fdba072402770c3ac7774e94b29b2

 

Det er slettes ikke egoistisk av deg!!! Ikke hør på disse hysteriske KG mødrene, de er gale! De stoler ikke på at pappaer klarer å være alene med barna sine i mer enn en time.

Jeg er så heldig å ha en mann som klarte å ta seg av babyen, han trøstet, skiftet bleier, matet og gjorde alt jeg gjorde. Selv om ikke KG-hysteriet klarer å forstå at en pappa kan klare slike oppgaver så kan de faktisk det! (Eller har alle disse hysteriske KG-mødrene bare udugelige fedre til ungene sine???)

 

Anonym poster: 638d9bb1e41e9ed074060915ef1142eb

 

Det er jeg som er #37.

 

Mannen min er veldig flink og aktiv sammen med barna. Når han er hjemme er det han som tar stort sett alt av skift og bading av babyen i tillegg til kos og trilleturer.

 

Men det er jeg som ammer, det er jeg som er sammen med han nærmest 24 timer i døgnet når pappa'n er på jobb og det er jeg som klarer å roe han når han våkner med nattskrekk.

 

Ikke pga at jeg er mamma, men pga at det er jeg som har permisjon og dermed hovedomsorgen.

 

Om snaue to mnd skal pappa'n starte sin permisjon og være hjemme i 6 mnd. Da er det han som blir hovedomsorgsgiver og sikkert han babyen blir mest knyttet til (selv om han selvsagt da er eldre og begynner å skjønne at mamma finnes selv om han ikke ser meg hele tiden).

 

Det har ingenting med udugelige fedre og mødre som ikke vil slippe taket! Det har med å gi en liten baby trygghet og visshet om at den personen som tar seg av meg er i nærheten og kommer når jeg trenger det.

 

Kall det hysteri om du føler deg bedre av det, men det skaper ihvertfall trygge barn og det er grunn nok for meg. Så får likestillingshysterikerene mene hva de vil.

 

 

 

Anonym poster: 337a8e4092e18725fdd0e0de9b9f073c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på foreldre og andre personer som tar seg av babyen. Dersom du reiser på treningsleir har babyen pappan sin, som forhåpentligvis er trygg og god. Besteforeldre/tanter/onkler greier jo å ta seg av barnet, men jeg mener det kan skape forvirring hos barnet om nære omsorgspersoner blir borte per tid, slik som en uke.

 

Kjenner flere pendlerpappaer som er borte lenge fra babyene sine, de er frustrerte over at babyen blir utilpass sammen med dem.

 

Dette gjelder selvsagt ikke en kveld/natt/helg, men over lengre tid.

 

Foreldre skal være foreldre, besteforeldre/tanter/onkler er ikke mor eller far til dette barnet.

 

Anonym poster: b0752753dafbf560288f98089a3449fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Jeg ville ikke gjort det. De anbefaler at timer man kan være borte samsvarer med månedene til babyen (satt på spissen selvfølgelig). 5 mnd er ca fem timer ikke en uke.... En uke er utrolig lenge for et så lite barn!

 

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Ikke-ta-en-helg-borte-for-barnet-er-minst-halvannet-ar--7197101.html#.Ua5Zf8saySM

 

 

Det var svar til hun som skal på treningsleir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Hvilken syk verden er det jeg har dumpet inn i :o ?

 

 

Forøvrig mener jeg at 2 uker er altfor lenge å være borte fra en baby på 4 mnd! Ferdig snakka om det.

 

Jeg blir bare sjokkert over de andre uttalelsene her inne. Barnevern? Kun være 5 timer borte fra babyen? Pappaen kan ikke passe babyen? Hvor henter dere alt dette fra?

 

Sjøsprøyt!

 

 

 

Anonym poster: 3a78c8bad39c2c3285e3d11c7e91fabd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...