Gå til innhold

Ufordraglige drittunge!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut så ikke naboungen får gjennomgå!

En mer bortsjemt og ufordraglig unge har jeg aldri møtt!! Gjør han noe han ikke har lov til (noe han gjør omtrent hele tiden, som å lære 2-åringen i huset å vise fing, si kuk feks) og jeg prøver på en rolig og pedagogisk måte å si hvorfor han ikke skal gjøre det bare flirer han og snur seg før jeg får sagt mer en to ord. Han erter eldstegutten min og ødelegger ting i huset og spiser oss ut huset, Maser alltid på noe godt! (noe han ikke får!!)

Har lyst å filleriste hele ungen og banke litt oppdragelse i han!!! (ikke ta det bokstavlig, jeg banker ikke unger...)

Og foreldre... De lar ungene gjøre akkurat det de vil!! De driver en drittungefabrikk der inne, for søsknene er helt lik!! Ler av de når de bøller, dilter etter minstegutten på 1,5 når han vil inn i vår hage å ta ungene våre sine ting (uten å spørre! Vi låner gjerne bort, men når de bare går inn i hagen vår og tar ting er det bare frekt!), og når de er i vår hage og leker da, og ungene deres herjer villt, er det JEG som må ggi de beskjeder hele tiden! De kan stå å le av at detråkker og knuser lekene våres.. Åååååhhh jeg blir bare forbanna...

Anonym poster: 2ef8cf316e4737a2ff731c13a5b6171b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha det med rolig og pedagogisk hørtest bare teit ut..

hi

Skrevet

Kjøp dere vakthund :D

Anonym poster: 60dbbfd11580bd9ee25a75385818a9ae

Skrevet

Bygg gjerde, 3 meter høyt, nekt de adgang. Hva tjener du på å være høflig med sånne folk? Ingenting. Steng de ute fra livet ditt. Ikke svar når de snakker til deg. Eller flytt.

Anonym poster: 16ce5b69349c8d7a60647360a1e8b6ef

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke slipp ham inn, ikke i hagen og ikke i huset - forklar hvorfor om du er i det pedagogiske hjørnet, gjerne også til foreldrene. Naboskap forplikter deg ikke til å omgås.

Skrevet

Jeg hadde startet med å fortelle foreldrene at hvis barna skal være i hagen deres å leke, så må de slutte å ødelegge ting. Så hadde jeg begynt å snakke ordentlig til barna. Hvis de ikke hører etter eller bare ler når du snakker til dem, så hadde jeg sendt dem hjem, helt uavhengig av om dere er ute eller inne og om foreldrene er der eller ikke. I tillegg så hadde jeg ryddet bort mest mulig av lekene når dere ikke er ute. En putekasse kan man putte ganske mange leker opp i så lenge de ikke er for store (og jeg tror man stort sett kan låse sånne kasser).

Anonym poster: 1fd3cce73b507419f82768fd615f96b6

Skrevet

Ikke slipp ham inn, ikke i hagen og ikke i huset - forklar hvorfor om du er i det pedagogiske hjørnet, gjerne også til foreldrene. Naboskap forplikter deg ikke til å omgås.

Haha er ikke ofte jeg er i det pedagogiske hjørnet når han er der.. står vel heller i et hjørne og koker!

Nei, det gjør jeg ikke.. Men dumme meg er verdens mest konfliktsky person når det gjelder andre voksne!

Og ja, er nesten så jeg vurderer å flytte! Kommer vel til å sprekke en dag!

Skrevet

Ikke la ungen komme over å leke i hagen, og for all del ikke slipp han inn i huset!

Anonym poster: 497460cbb5e855561ccc43e3c52b9238

Skrevet

Hvis ikke de kan oppføre seg, så send de på hue og ræva hjem.

Forklar gjerne"rolig og pedagogisk" hvorfor dere sender ham hjem;)

Gjest FinogFjong
Skrevet

Be han gå hjem når han ikke oppfører seg. SÅNN gjør vi ikke her, nå ber du om unnskyldning og så går du hjem. Hveeer gang.

Vi hadde en sånn på besøk en periode vi også. Jeg måtte virkelig lete langt ned i pedagog-kofferten, ble veldig tydleig og veldig bestemt. Han slutta å komme, og mora slutta å hilse.

Skrevet

Hvorfor er det obligatorisk å invitere sånne kjipe unger inn?

De plager dine barn, og likevel får de komme? Fordi du er konfliktsky?

Nei, sett dine barn og ditt hus først. Si at de ikke får komme på besøk mer.

Så enkelt er det!

Anonym poster: 61d88d9d28842879c7152a1d42ab952f

Skrevet

Jeg hadde fortalt ungen når han kommer på besøk om hva som er reglene i vårt hus og vår hage. Følger han ikke de så må han gå hjem.

Min sønn hadde også en slik kompis, de første dagene måtte kompisen hjem etter få minutter, etterhvert gikk det lengre og lengre tid. Nå kan han være her så lenge han vil og oppfører seg fint.

Skrevet

Barna dine er viktigst. Aldri i livet om jeg hadde akseptert at sånne barn var i mitt hjem, når de oppfører seg så ufordragelig, ikke minst mot dine barn.

Gi beskjed. Klart og tydelig.

Skrevet

Jeg er enig med Sug Lut. Jeg synes ikke at du trenger å være så veldig pedagogisk her, jeg. Bli skikkelig sint i stedet og sett en støkk i barnet.
Skrevet

Jeg sier fra til han at det ikke er lov, og har sendt han og søsken hjem etter de har vært slem med en av barna mine! Det får ingen lov til, da kan "pedagogen" i meg bare gå å hjemme seg i et skap!! Da blir jeg rasende, gir de klar beskjed (er vel ikke lov, men en gang holdt jeg han fast så han måtte se på meg og ikke fikk gå før jeg var ferdig med beskjeden min, og så sendte jeg han hjem!) og sender de hjem. Mitt problem er å si fra til foreldrene. Blir så sint at jeg skjelver og er helt på gråten, er umulig å få frem noe da! Usj, hater det med meg selv!

Skrevet (endret)

Har du noen som kan støtte deg? Ta med deg mannen din for eksempel når du skal ta det opp med dem. Eller enda bedre, ta det når de er der og står og flirer av at ungene deres ødelegger.

Det hjelper godt hvis du på forhånd øver inn en replikk. Da slipper du å ta det på sparket. Du er bare nødt til å gi en tilbakemelding på at dette er uønsket, for det er jo helt tydelig at de ikke forstår det av seg selv. Du er bare nødt til å stå opp for dine barn.

Forslag til replikk: Vet dere hva? Per og Pia er slemme mot mine barn, de plager dem og ødelegger lekene deres. Dere som foreldre står bare og ler. Ville dere ledd like høyt hvis jeg tok med mine barn inn i deres hage, ubedt, og knuste deres leker?

Tenk også gjennom hva som er det verste som kan skje hvis du tar mot til deg og sier fra. At naboene blir så fornærmet at de nekter ungene sine å komme tilbake til dere, kanskje? Og hvilken krise hadde det vært...

Endret av Superdolly
Skrevet

Har du noen som kan støtte deg? Ta med deg mannen din for eksempel når du skal ta det opp med dem. Eller enda bedre, ta det når de er der og står og flirer av at ungene deres ødelegger.

Det hjelper godt hvis du på forhånd øver inn en replikk. Da slipper du å ta det på sparket. Du er bare nødt til å gi en tilbakemelding på at dette er uønsket, for det er jo helt tydelig at de ikke forstår det av seg selv. Du er bare nødt til å stå opp for dine barn.

Forslag til replikk: Vet dere hva? Per og Pia er slemme mot mine barn, de plager dem og ødelegger lekene deres. Dere som foreldre står bare og ler. Ville dere ledd like høyt hvis jeg tok med mine barn inn i deres hage, ubedt, og knuste deres leker?

Tenk også gjennom hva som er det verste som kan skje hvis du tar mot til deg og sier fra. At naboene blir så fornærmet at de nekter ungene sine å komme tilbake til dere, kanskje? Og hvilken krise hadde det vært...

Øve inn replikk var lurt! Og kanskje samboeren min kan si fra! Han kan det å si fra! hvorfor har jeg ikke tenkt på det?!? Han er også helt enig!!

Skrevet

Jeg tipper at dere neppe er det eneste i dette nabolaget som har problemer med disse frekke ungene. Hør med resten av naboene og gå sammen. Når disse frekkasene blir nektet opphold hos samtlige naboer og at dere SAMMEN tar dette opp med foreldrene så må vel disse foreldrene også ta til vett, og innse at barna deres ikke er noe englebarn. Og om denne oppførselen fortsette så kommer barna deres til og bli venneløse..

Skrevet

Drittungefabrikk.. Hehe. Takk for nytt uttrykk.

Anonym poster: 9a42df6caa6b59f10454a6da46a42f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...