tuppelure82 Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har ei jente som blir 4 i september. Lurer av og til om alt er som det bør være med henne. Hun sliter litt i lek med jevnaldrende. Barnehagetantene sier hun som regel bare dilter etter. Hun leker mest med barn som er ett ++ år yngre enn henne. Da går som regel leken hennes ut på å tulle og fjolle med dem og få dem til å le. Jentene på hennes egen alder overser henne ofte og synes nok hun er litt rar. Hun kan spørre om å få tegne eller perle el, men det går sjelden mer enn 10 min så er hun lei. Hun liker at jeg tegner sammen med henne og hun gjenkjenner det jeg tegner, men om jeg tegner en firkant og ber henne gjøre det samme så blir det bare kluss. Hun har ikke interesse for barne-tv og har aldri sett en hel episode av f.eks postmann Pat el. Hun er veldig voksensøkende. Med en gang hun blir alene med andre barn så går hun og leter etter en voksen. Kan godt nevne flere ting, men avslutter her. Skal kontakte helsesøster, men er det noen her som vet litt om hvordan barn i denne alderen bør være. Alle barn er forskjellige, men man har jo et gjennomsnitt. Er hun normal, autist, lærevansker...huff, tankene kverner
sunshine08 Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Jeg ville snakket med helsesøster ja, bare for å få beroliget deg selv. Er jo ikke lett å si ut fra beskrivelsen din. Men satser på at det er helt normalt:)
Fire småtroll Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Har skal jo snart på 4-års kontroll på helsestasjonen og da er det meningen de skal plukke opp om noen av barna trenger ekstra ressurser frem mot skolealder. De blir testet både på grovmotoriske og finmotoriske ting, de blir også språktestet. Helsesøster har et fast opplegg for hvordan disse tingene testes. Om helsesøster mener barnet trenger videre utredning eller hjelp henvises dere videre.. Du kan helt sikkert ringe og få en time litt tidligere enn planlagt om du tenker mye på dette, men det trenger jo ikke være noe galt med barnet ditt. Noen må være tidlige og noen må være sene, det er sånn de lager et gjennomsnitt, og det jevner seg gjerne ut etterhvert som de vokser til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå