Sjokoladebanan Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har de siste dagene hatt vondt op høyre side av rygg/ovenfor rompa. Kjenner det best når jeg går, om jeg bøyer meg og skal reise meg opp og om jeg har sittet I ro, og skal reise meg oppfor å gå. Jeg hatt et par tre dager jeg var god, men I går var jeg så lur å vasket bilen, og dermed var det påan igjen. Er bare 9+5 så synes det er litt rart å få vondt I rygg så tidlig? Har ikke hatt spesielle plager på "fremsiden" over skambeinet. Det er bak speiselt over høyre side det gjør vondt. I tillegg føles rompemusklaturen så sår og øm, uten at jeg har gjort noe for å bli dette. Høres dette mer ut som vanlige ryggplager eller kan det være pga graviditeten/bekkenet jeg har vondt? Kjente ikke et knyst sist jeg var gravid så blir litt fortumlet av dette. Dere som er bevandret I dette, kan dere opplyse meg litt?? :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Bekkenløsning er i hovedsak hormonelt, selv om det naturlig nok forverres med økt vekt og skjevt tyngdepunkt utover i svangerskapet. Så ja, det kan godt være graviditetsrelatert. Anonym poster: 33d15a648855d9bc3aa470135d367101
Major HotLips Houlihan Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Bekkenplager kan gå hele veien rundt magen. Det er ikke bare skambenrt som kan få gjennomgå men også hofter, rygg, og haleben.
Sjokoladebanan Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2013 Bekkenplager kan gå hele veien rundt magen. Det er ikke bare skambenrt som kan få gjennomgå men også hofter, rygg, og haleben. Problemet mitt er at det er bare den ene siden jeg har vondt. Venstre side, fra halebein og utover fungerer fint, men ikke høyre hehe.... Skal til føste kontroll I morgen så får spørre legen da. Men irriterende er det. Har ikke tid til å ha vondt I ryggen nå...
Major HotLips Houlihan Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Bekkenplager kan gå hele veien rundt magen. Det er ikke bare skambenrt som kan få gjennomgå men også hofter, rygg, og haleben. Problemet mitt er at det er bare den ene siden jeg har vondt. Venstre side, fra halebein og utover fungerer fint, men ikke høyre hehe.... Skal til føste kontroll I morgen så får spørre legen da. Men irriterende er det. Har ikke tid til å ha vondt I ryggen nå... Det meste er normalt når det kommer til bekkenplager. Det som skjer er at under graviditeten så blir "strengene" som holder bekkenplatene sammen blir slappere og dermed sitter platene løsere. Ved aktivitet kan det da oppstå skjevstillinger og irritasjoner i bekkenet som igjen gir smerter alt ettersom hvor skjevstillinger er. Vanskelig å forklare, men kom deg til fysioterapeut så får du nok en ordentlig forklaring
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Det er mulig å få bekkenløsning så tidlig, i mitt siste svangerskap var det pga bekkenløsningen jeg fant ut at jeg var gravid. Det er også mulig at du har noen feilstillinger i ryggen som forverrer seg ved graviditet så ta en tur til naprapat eller kiropraktor og se om det er årsaken. Ellers lykke til med svangerskapet, hvis du klarer å svømme eller drive med litt stabilitetstrening nå hadde det vært lurt og forebyggende fremover. Anonym poster: 919194b1fae0d5b6aee8a63cd7d945e4
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hos mes satt bekkenløsningen i symfysen. Hadde også smerter på høyre side over haleveinet hanske tidlig..Etterhvert begyte det å stråle skikkelig nedover beina på baksiden og jeg sleit med å gå ordetlig. Gikk til kiropraktor som sa jeg hadde bekkenLÅSNING. Han knakk litt og så bøe jeg helt fin bak i ryggen og bena. Sa kjente jeg veldig godt forskjell på hva so var låsnig og løsning. Låsingen kom tilbake hver uke/andre uke.. Så måtte gå jevnlig. Mem var verdt det. Løsnigen gikk jeg på bekkengruppe for at det ikke skulle bli værre. Endret 3. juni 2013 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Jeg hadde etterhvert bekkenløsning "all over", men verst akkurat der du beskriver det. Hadde bekkenlåsning + -løsning og mye inflammasjon iflg. kiropraktor. Jeg fritar deg herved fra vasking, støvsuging, bæring, plenklipping og tømming av vaskemaskinen. Jeg var skikkelige ikke ute fordi jeg ikke la slike sysler på hylla ei stund. Unner ingen det. Er nesten bre igjen ett år etter fødsel. Anonym poster: a7a2065a413d38950e7015b2b3945389
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 *ille ute. Anonym poster: a7a2065a413d38950e7015b2b3945389
mbea Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Fikk bekkenplager før jeg testet positivt sist gang jeg. Begynte med behandling i uke 10, fysio og manuell terapi. Hadde låsninger, og løsning. Var grusomt. Men med behandling så var jeg faktisk bedre i uke 30 enn hva jeg var i uke 10. Så snakk med legen, få undersøkelse av fysio, kiropraktor etc og unngå løfting, støvsuging og alt det der. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå