Gå til innhold

Tilbake fra permisjon - og endret stilling med masse reising....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde møte med arbeidsgiver i går som i en bisetning nevner at stillingen min blir endret når jeg er tilbake neste måned. Tidligere har jeg hatt en til to uker i måneden med reising, der mesteparten er i nærområdet, resten kontorjobb. Nå gir de meg i tillegg en uke med reising i et fjerndistrikt og mindre kontorjobb. Med baby på 8 måneder som skal ammes sier det seg jo selv at dette ikke går. Vet at målet deres er at jeg sier opp selv, men er midt oppi nytt prøverørsforsøk så timingen for å finne meg ny jobb er helt feil.

Er det flere her inne som har opplevd lignende? Enten at de kommer tilbake til en endret stilling eller plutselig må reise mye mer? Hvordan har dere løst dette?

Anonym poster: e4a552e3fde3aacc00a07be3c6b5718f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Har ikke råd, men føler med deg og håper det ordner seg.

Anonym poster: 410f7ba7d65d130f1e46c1290c17c95a

Skrevet

har du en fagforening? Hvis ja, ville jeg kontaktet dem med en gang!

Anonym poster: 541769a30eba3cabd6e84ef107b6e2b4

Skrevet

Arbeidsgiver kan ikke uten videre endre stillingsbeskrivelsen din, enten du har hatt permisjon eller ikke.

Fagforening er en kjekk ting å ha. Dessuten kan du jo alltids være vrang tilbake og insistere på tilrettelegging av daglig ammefri...

Anonym poster: 6eb04beab58941625cefa42241dcf3eb

Skrevet

Du har vel krav på den samme jobben/de samme arbeidsoppgavene når du kommer tilbake fra permisjon?

Ville absolutt kontaktet fagforening, de kjenner jo regelverket og kan være svært behjelpelige (min erfaring i alle fall).

Hvorfor i all verden vil de bli kvitt deg?? Fordi du har fått barn? De har jo de "fleste"..?

Anonym poster: 8091a33282972bcafa6e0b23079a295b

Skrevet

Sjekk med fagforeningen din.

I tillegg så kan du få legen til å skrive erklæring på at barnet ditt skal amnesti og du skal ha ammepermisjon. Det burde forkludre deres planer om å skvise deg ut :)

Skrevet

Jeg er ikke organisert, dessverre..

Har en historikk fra da jeg ble gravid at de ikke ville tilrettelegge og jeg kom i klinsj med sjefen fordi jeg "krevde for mye". Lang historie, men har gjennomgått mye dritt fra de under graviditeten da de forsøkte alt de kunne for å få meg til å si opp.

Anonym poster: e4a552e3fde3aacc00a07be3c6b5718f

Skrevet

Så bør du fagorganisere deg, øyeblikkelig.

Anonym poster: 6eb04beab58941625cefa42241dcf3eb

Skrevet

Opplevde det samme da jeg var i permisjon. Fikk tilbud om endret stilling da jeg kom tilbake igjen. Lovverket sier at du har krav på å komme tilbake til samme stilling, men tolkningsrammene er vide mtp hva som er en "vesentlig" endring osv. Arbeidsgiveren er også pliktig til å tilrettelegge for at arbeidstakere i alle livsfaser skal kunne jobbe hos dem, men dersom motivasjonen deres er å bli kvitt deg så tror jeg dessverre du stiller svakt dersom du ikke har en fagorganisasjon i ryggen. Sjekk arbeidskontrakt, stillingsbeskrivelse etc. Har du avtalt skriftlig hvor mye reiseaktivitet som inngår i stillingen?

Jeg meldte meg inn i en fagorganisasjon under permisjonstiden og fikk god hjelp derfra da arbeidsgiver kom med sine endringer. Sikkert ikke det du ønsker å høre, men arbeidsgivers styringsrett står sterkt og mange arbeidsgivere opptrer bedritent overfor gravide fordi de vet at det er lite sansynlig at du kommer til å gå til sak el.l uten en organisasjon i ryggen.

Noen organisasjoner krever at du må ha vært medlem i en viss tid før de gir deg bistand, og at saker de mottar skal ha oppstått etter at du meldte deg inn. Sjekk dette, meld deg inn og bit tenna sammen til du har krav på hjelp. Det er mitt beste råd.

Anonym poster: 022c1542383f7fc0ed9bc2ef3515ed68

Skrevet

Baby er 8 måneder og du er allerede i gang med prøverør igjen? Ikke rart arbeidsgiver vil bli kvitt deg.

Anonym poster: d372976421bd246648ee84165ed9a302

Skrevet

Vel, da melder du deg inn i en fagforening i dag. Og ber om hjelp derfra med en eneste gang.

Anonym poster: 40e4e4e5d4c075104c585636edd9719a

Skrevet

Baby er 8 måneder og du er allerede i gang med prøverør igjen? Ikke rart arbeidsgiver vil bli kvitt deg.

Anonym poster: d372976421bd246648ee84165ed9a302

For et "rævhåll" du var da.

Anonym poster: 410f7ba7d65d130f1e46c1290c17c95a

Skrevet

Selv om du ikke er med i noe fagforening (som du absolutt burde!!!) så kan du vel drøfte saken med tillitsvalgt?

Skrevet

Tviler på at det er for å bli kvitt deg om du gjør en god jobb. Sansynlig vis er det heller behovet i bedriften som har endret seg.

Anonym poster: b012dd42bc2afc301af49f46c4041af0

Skrevet

Fagforening hjelper ikke til med saker som oppstod før du meldte deg inn.

Eller så ønsker jeg deg lykke til. Les kontrakten din. Står det noe om hvor mye reising o.l. Som skal inngå i stillingen?

Skrevet

Tviler på at det er for å bli kvitt deg om du gjør en god jobb. Sansynlig vis er det heller behovet i bedriften som har endret seg.

Anonym poster: b012dd42bc2afc301af49f46c4041af0

og da kan de med loven i hånd forandre på stillingene, men det stilles krav til hvor lenge før man skal få beskjed om forandringene og slike ting.

Anonym poster: 8957b612e6ce80601044966a3d98aea1

Skrevet

Selv om du ikke er med i noe fagforening (som du absolutt burde!!!) så kan du vel drøfte saken med tillitsvalgt?

Tillitsvalgte er nettopp det - valgte for å representere en gruppe medarbeidere som er med i en bestemt fagforening. En tillitsvalgt kan ikke representere "gratispassasjerer"

Anonym poster: 67de8a27f95aa0862de7dda9de21a601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...