Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Når gutten min på 2 mnd gråter gir jeg han pupp, han spiser hver gang. På natta kan han våkne hver time eller annen hver time. Hvis han ligger og klager eller gråter gir jeg pupp, så sovner han. (Evt ny bleie ved behov). Dette gjør jeg ca hver time om natta og hver andre time om dagen. Han er like under gennomsnittet på vekt. Anonym poster: 1cdf693284089dcfa336498b23adfacd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Nei. Anonym poster: 4bf8877ffa88fe4e452d8a4ff2156b02
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Neida, det går helt greit som du gjør nå. Etterhvert kan du leke litt med ham, og avlede på andre måter når han sutrer, slik at måltidene blir færre og større. Men det haster ikke Anonym poster: 6a0d6cdd39d2c7c012fe76b33fc1c586
<3 2G <3 Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 I utgangspunktet ikke, men spiser han lenge nok til å få i seg tjukkmelka? Er han lenge våken i perioder? Her kan han være våken ett par timer på dagtid, da sitter han i vippestol eller ligger og ser på uroen feks. Koser i fanget også. Han er 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Så bra Trodde kanskje jeg gjorde noe dumt ved å bruke puppen som "trøst", og at det kan bli vanskelig å avvenne når han blir større. Men han pleier å nekte å ta puppen hvis han ikke vil ha Han spiser ikke lenge nok ved hevet måltid til å få den tjukkeste melka nei, men får han ikke til å spise mer. Han får heller samme pupp flere måltider etter hverandre, slik at han til slutt klarer å tømme den. Så pumper jeg den andre. Så bytter jeg. Hører at han svelger og hører at puppen tømmes på måten han spiser på. Merker også at puppen er tom om jeg tar på den. Han er mye våken om dagen. Prøver å få tankene hans over på noe annet, men han blir likevel sutrete etter max 2 timer, gjerne før. Så da blir det mye pupp. Takk for svar, trengte bare høre at jeg ikke er helt på bærtur er natta som er "verst", men jeg overlever med lite søvn og lillegutt er fornøyd Anonym poster: 1cdf693284089dcfa336498b23adfacd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Så bra Trodde kanskje jeg gjorde noe dumt ved å bruke puppen som "trøst", og at det kan bli vanskelig å avvenne når han blir større. Men han pleier å nekte å ta puppen hvis han ikke vil ha Han spiser ikke lenge nok ved hevet måltid til å få den tjukkeste melka nei, men får han ikke til å spise mer. Han får heller samme pupp flere måltider etter hverandre, slik at han til slutt klarer å tømme den. Så pumper jeg den andre. Så bytter jeg. Hører at han svelger og hører at puppen tømmes på måten han spiser på. Merker også at puppen er tom om jeg tar på den. Han er mye våken om dagen. Prøver å få tankene hans over på noe annet, men han blir likevel sutrete etter max 2 timer, gjerne før. Så da blir det mye pupp. Takk for svar, trengte bare høre at jeg ikke er helt på bærtur er natta som er "verst", men jeg overlever med lite søvn og lillegutt er fornøyd Anonym poster: 1cdf693284089dcfa336498b23adfacd Sutrete etter to timer våken betyr trøtt. Alle mine tre har blitt lagt etter max 1,5 time våkentid i den alderen. De to minste er nå 8 mnd, og klarer nesten ikke mer enn 2,5- 3 timer våkentid før de skal sove igjen. Anonym poster: b83605b796239fe53eed3bc77a880c9b
Siamese Hellhound Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Jeg tenker også at han sikkert er trøtt etter halvannen til to timer, de holder ofte ikke ut så lenge når de er så små (men unger er jo forskjellige). Min 2mnd gutt må gjerne hjelpes i søvn m byssing, trilling, bæresjal osv, men er rimelig lett å få til å sove etter halvannen time, gjerne før også. Skjønner ikke hvorfor du pumper pupp nr 2, da stimulerer du vel til større produksjon og dermed mer formelk? Og så blir han kanskje fortere sulten igjen? Jeg tenker at det er bedre å la ham regulere produksjonen selv. Men lurt å tilby samme pupp flere ganger. Så lenge han ikke får vondt i magen, gjør det nok ikke noe om du ammer så ofte. Men slitsomt for deg, da... Om ikke lenge vil det være lettere å avlede ham, så det går seg helt sikkert til uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Han er ikke trøtt, for når han får pupp er han våken og veldig fornøyd et par timer igjen datteren til venninna mi er også våken og fornøyd lenge, men der er det snakk om 5-6 timer. Men hun vil ikke ha pupp like ofte, og de er like gamle. Anonym poster: 1cdf693284089dcfa336498b23adfacd
Gjest Thunder Road Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Helt normalt Noen vil ha pupp ofte, og etterhvert blir det sjeldnere. Alle mine tre har vært sånn de første ukene
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Så bra Trodde kanskje jeg gjorde noe dumt ved å bruke puppen som "trøst", og at det kan bli vanskelig å avvenne når han blir større. Men han pleier å nekte å ta puppen hvis han ikke vil ha Han spiser ikke lenge nok ved hevet måltid til å få den tjukkeste melka nei, men får han ikke til å spise mer. Han får heller samme pupp flere måltider etter hverandre, slik at han til slutt klarer å tømme den. Så pumper jeg den andre. Så bytter jeg. Hører at han svelger og hører at puppen tømmes på måten han spiser på. Merker også at puppen er tom om jeg tar på den. Han er mye våken om dagen. Prøver å få tankene hans over på noe annet, men han blir likevel sutrete etter max 2 timer, gjerne før. Så da blir det mye pupp. Takk for svar, trengte bare høre at jeg ikke er helt på bærtur er natta som er "verst", men jeg overlever med lite søvn og lillegutt er fornøyd Anonym poster: h1cdf693284089dcfa336498b23adfacd jeg har blitt fortalt at så små babyer blir overtrøtte om de er våkne i mer enn to timer, og det har stemt bra på mine tre. Helsesøster sa også at jeg helst ikke skulle amme oftere enn annenhver time, slik at baby rakk å bli sulten mellom måltidene og dermed tømte puppen. I praksis ble det 1,5 timer mellom for min del, siden ammingen tok en del tid i starten. Ammet kl 8, 10, 12, 14 etc hele døgnet de tre første mnd med alle tre guttene. Anonym poster: e3454324a7e6262880ab286cb11bb286
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Jeg ammet også babyen min så ofte. Turte nesten ikke å si det når folk spurte hvor ofte jeg ammet, "regelen" er visst hver tredje time. Men gutten min var sulten og spiste hver gang jeg ammet han. Jeg tok det opp med helsesøster og hun svarte at jeg bare skulle amme han hver gang han spurte, det var ikke for ofte. Så gikk det seg jo til litt etter hvert når de begynner på fast føde. Han hadde helt normal vektoppgang. Anonym poster: 95c378b725cf720569dae882e4c0aa36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå