Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Høres fælt ut og det er det. Min venninne er utrolig dårlig på å rydde og vaske. Søppel overalt, gulvene er så skitne at man sitter fast når man går på dem (ikke tull!!), oppvask overalt, har prøvd å sette inn en kaffekopp i ny og ne men det går ikke for oppvaskmaskina er full av ren oppvask som ingen har rydda ut på flere dager. Badet er fullt av skittentøy og doen har ikke vært vaska på månedsvis. Kjøkkenbenken er full av smuler og stekeovnen ser man ikke gjennom døra på pga møkk. Samme med mikroen. Kokeplatene er et ubeskrivelig syn. Spindelvev og hybelkaniner.... Venninnen min selv er som regel ren og pen og blid. Hun ler og sier at "gode mammaer har rotete hus og glade barn". Nå er jeg for første gang bedt dit på middag. Jeg er gravid og livredd for å spise maten hennes. Kan jo bare tenke seg hvilken kjøkkenhyhiene man har et slikt sted.... Kan jeg si noe, eller er det best å bli sjuk og melde pass samme dag? Anonym poster: 263fe4b48ea6ce4c783c281c4d93e758
Våryr ✿ Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 æsj!! Men hvis det er så ille at du ikke kan spise der. Hvordan kan du "se" på at barna hennes spiser hjemme? Hva er forskjellen? Kanskje på tide å informere noen? helsesøster f.eks.
Major HotLips Houlihan Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Jeg hadde vært ærlig og sagt på en pen måte at jeg vil ikke spise hos henne fordi hun har det så skittent og jeg vil ikke bli syk. Greit at gode mammaer prioriterer barna fremfor husarbeid, men det må ikke bli en hvilepute! Tilby deg å hjelpe henne og shine huset
soleia Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 uff då. Varm og gjennomkokt/steikt mat er ikkje farleg, men hadde kanskje kvidd meg litt for å ete salat om ho ikkje er nøye på vask av salaten, og å byte skjærefjøl og kniv. Det går jo an å hinte til at du er nøye på dette når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Jeg hadde faktisk ringt barnevernet, om ikke annet for at huset mest sannsynlig får en skikkelig rundvask/shinings før de kommer på et hjemmebesøk. Regner ikke med hun hadde latt det se sånn ut om de kom innom:) Noen må ha det inn med teskje. Anonym poster: 7cd775b818dceeac1924db773ed0936e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Tror ikke jeg ville turt å si nei, heller... jeg ville nok prøvd (er du gravid så kutt ut å spise det som evt kan være skadelig for fosteret), kanskje hun har rydda/vaska til hun skal ha middagsgjester? Har du prøvd en gang og ser at det ser grusomt ut der fortsatt, så ville jeg neste gang latt være og tenkt på en unnskyldning jeg hadde klar. Hvis du virkelig ikke vil så tror jeg nok jeg ville ha sagt noe sånt som "jeg har litt angst for bakterier, og er derfor utrolig nøye på hygiene på kjøkkenet og har litt vanskelig for å spise borte" eller noe i den duren. Ville prøvd å legge det over på meg selv, og ikke HUN som har det skittent hjemme. Hvis jeg hadde klart å få frem budskapet mitt på den måten. Vanligvis så vil man tro hun hadde tatt hintet. Anonym poster: c23709c207ba59df6b7f9d9a430a1a2b
Caprica Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Æsj nei ikke snakk om at jeg hadde spist der, gravid eller ikke. Jeg takler rot, men møkkete hus orker jeg ikke..
Gulljnta Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Tror jeg plutselig hadde blitt syk den dagen det var middag hos henne ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå