DenSnilleHjelperen Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Jeg trenger litt hjelp med en liten oppgave jeg holder på med Oppgaven lyder slik: Hvordan vil du tilrettelegge en god lek for 1-3 åringer i barnehagen? Det jeg vet er at man skal fjerne farlige ting der som barna leker, passe på at lekemiljøet er trygt og ha leker som er tilpasset alderen og interessen til barna. Men det er litt for lite å ha på en halvårsprøve :/ Så derfor strekker jeg meg ut til dere og håper at dere kan hjelpe meg med å lage en kladd om hvordan jeg kan skrive oppgaven
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Ha leketøy som stimulerer til felles lek og ikke så mange enkeltleker som kan føre til kranling og rivalisering. Byggeklosser, lekehus e.l., fysiske leker (leker hvor man får brukt kroppen sin) osv. er bra. Samt å innrede slik at barna kan gjemme seg bort, gå rundt, løpe osv. 1-3-åringer er veldig fysiske og trenger å få brukt kroppen sin (særlig innendørs hvor de slipper sko og yttertøy). I 2-3-årsalderen kan de fort begynne å krangle om ulike leker og har i den alderen særlig behov for å lære å leke sammen med jevnaldrende. Anonym poster: 30625a4fc188e85a7dd18f389c0edc3e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Herre. Gjør leksene dine sjøl. Det er en simpel oppgave og det er meningene du skal kunne såpass. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc
DenSnilleHjelperen Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2013 Herre. Gjør leksene dine sjøl. Det er en simpel oppgave og det er meningene du skal kunne såpass. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc Jeg kan ingenting om dette her Jeg skulle hjelpe kjæresten min med denne oppgaven fordi hun har så mye å forberede seg på til halvårsprøven sin Men når jeg så oppgaven så fikk jeg fort problemer med å få til dette så derfor tenkte jeg å spørre folk som har en del erfaring med barn og tilrettelegging av lek for barna
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Poenget med utdanning er å lære noe, ikke å få lekser gjort av andre. Det kalles fusk. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Det er bra det du sier, men du har bare tenkt på rommet barna er i/det materielle. Selv kunne jeg skrevet en lang oppgave om dette viktige temaet uten problemer. Det burde stå mye om dette i pensum, enkel oppgave!!!! Håper du klarer å lage din egen kladd, og at du har litt mer engasjement hvis du etterhvert skal ut og jobbe med barn selv. Lykke til! Hilsen førskolelærer Anonym poster: 2778f7c9aea93a69513ff571e90c38c7
DenSnilleHjelperen Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2013 Poenget med utdanning er å lære noe, ikke å få lekser gjort av andre. Det kalles fusk. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc Jeg spør dere fordi jeg ikke har hatt noe med dette å gjøre, jeg trodde jeg kunne klare å skrive noe om dette på egenhånd helt til jeg fikk oppgaven av kjæresten min. Hun har utrolig mye å gjøre til halvårsprøven og spurte meg pent om jeg kunne hjelpe Noe som jeg sa ja til Jeg hadde håpet på at det var flere av dere som kunne hjelpe meg med å få skrevet en kladd av denne oppgaven Om jeg hadde hatt dette pensumet så hadde jeg selvsagt klart å skrive mye av denne oppgaven selv Men jeg har aldri gått barn og ungdom på vgs Håper virkelig at dere kan hjelpe meg litt til med denne oppgaven Og takk på forhånd til dere som hjelper meg
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 OK, et stalltips: Færre smileys i teksten. Utover det er kjæresten din en juksemaker og fortjener slett ingen hjelp med leksene sine. Vil hun ha utdanning, får hun da for pokker skrive oppgavene sine selv. Hvem ønsker seg en fagarbeider som ikke har lest pensum, men fått kjæresten til å skrive halvårsoppgaven? Nepeskrell fortjener ikke ståkarakterer. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 En ting er å gi noen tips til en som sitter med en oppgave, noe annet å hjelpe en som ikke en gang har lest pensum med å gjøre noen andres oppgaver. I en såpass stor oppgave må du jo dra inn modeller og teorier for å begrunne tiltakene dine. Det er det nok best å overlate til hun som har lest pensum og hvis hun ikke har lest det enda er det på tide å sette i gang. Om du vil hjelpe henne så rydder du hus, lager mat, passer barn, gjør kopieringsarbeid, hent bøker ol, men overlat selve oppgaven til henne. Anonym poster: dd34f8933a20235b3b2859eaa2d5eda8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 HI er selvsagt ikke kjæresten, men det er hun som har fått oppgaven. Hun har ikke lest pensum og er ute etter nødhjelp. Hvem gir en oppgave til kjæresten sin som ikke kan noe om temaet?? Anonym poster: 37e9b9e40203df91311e42b7a1f57def
DenSnilleHjelperen Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2013 HI er selvsagt ikke kjæresten, men det er hun som har fått oppgaven. Hun har ikke lest pensum og er ute etter nødhjelp. Hvem gir en oppgave til kjæresten sin som ikke kan noe om temaet?? Anonym poster: 37e9b9e40203df91311e42b7a1f57def Ehm, faktisk så er det kjæresten..Hun har gjort pensum, men trengte bare litt hjelp fra meg pga hun har så mye å gjøre.. Det er jeg som spør dere om hjelp, og ikke kjæresten min.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Hun har gjort pensum, faktisk. Da kan hun jo bare sette seg ned og skrive, da. Så kan du ta oppvasken eller noe annet konstruktivt. ...for det fremstår ikke veldig sannsynlig at noen her har tenkt å skrive oppgaven for deg, gjør det vel? Og tro meg, med det utgangspunktet du ramser opp her oppe - hvor det fremkommer at du tror dette handler i hovedsak om fysisk utforming av lekeareale - er det lite vits i at du prøver på egen hånd uten å "gjøre pensum" du også. Anonym poster: e370195f4bbd1dcc68cd877008b778cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå