Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Syns det er påfallende mange som kaller elskerinnen til sin mann for hore o.l. Det blir å rett skytset mot feil person. Den som er i et forhold får passe på å ha buksa på, de single får gjøre som de vil. Unntak må være å gå etter mannen til ei venninne, det gjør man selvsagt ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Selvsagt. Men bør man? Anonym poster: e103dc100c43b877c0541bc7d78a583d
Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Selvsagt. Men bør man? Anonym poster: e103dc100c43b877c0541bc7d78a583d Nei, ikke dersom man vet at den andre personen er gift. Men man har ikke ansvar for å kartlegge sivilstatus til den man ønsker å ha sex med før man hopper til køys.
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Det er også noe med om man har en aldri så liten dæsj med empati og selvrespekt. Det er fullt mulig å styre unna dumme menn som er i forhold, forutsatt at man vet at de er det. (Og det er jo slett ikke alltid man vet) Damer som VELGER å fortsette fløten og gå til sengs med menn de vet er gift/samboende mv har jeg nok dessverre lite til overs for, selv om det fremdeles er mannen som er drittsekken og skal ha minst 95% av skylda...
Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Det er også noe med om man har en aldri så liten dæsj med empati og selvrespekt. Det er fullt mulig å styre unna dumme menn som er i forhold, forutsatt at man vet at de er det. (Og det er jo slett ikke alltid man vet) Damer som VELGER å fortsette fløten og gå til sengs med menn de vet er gift/samboende mv har jeg nok dessverre lite til overs for, selv om det fremdeles er mannen som er drittsekken og skal ha minst 95% av skylda... Jeg har også sånn sett lite til overs for slike kvinner, men de har ingen skyld. Skylden bærer den om er i et forhold.
mylittlecat Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Er man også fri for moral når man er singel? Ærlig talt, man ligger ikke med opptatte menn, sånn er det med den saken!
SameSara Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 I utgangspunktet ja, men likevel nei. Den single bærer ikke hovedansvaret og har ikke noe ansvar i forhold til kona og barna, men jeg mener at man likevel har en moralsk og etisk plikt til avstå fra sex med menn som gift, har samboer eller som har kjæreste
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Det er også noe med om man har en aldri så liten dæsj med empati og selvrespekt. Det er fullt mulig å styre unna dumme menn som er i forhold, forutsatt at man vet at de er det. (Og det er jo slett ikke alltid man vet) Damer som VELGER å fortsette fløten og gå til sengs med menn de vet er gift/samboende mv har jeg nok dessverre lite til overs for, selv om det fremdeles er mannen som er drittsekken og skal ha minst 95% av skylda... Jeg har også sånn sett lite til overs for slike kvinner, men de har ingen skyld. Skylden bærer den om er i et forhold. La meg beholde de ca 5% jeg ønsker av skyld på disse dustedamene nå da, gledesdreper
Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Er man også fri for moral når man er singel? Ærlig talt, man ligger ikke med opptatte menn, sånn er det med den saken! Man vet da ikke alltid om den man møter på byen er i et forhold eller ikke. Dersom man er singel og praktiserer tilfeldig sex er det fritt fram mellom voksne samtykkende parter. Selvsagt gjelder ikke det den parten som er i et forhold, med mindre annet er avtalt.
Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Det er også noe med om man har en aldri så liten dæsj med empati og selvrespekt. Det er fullt mulig å styre unna dumme menn som er i forhold, forutsatt at man vet at de er det. (Og det er jo slett ikke alltid man vet) Damer som VELGER å fortsette fløten og gå til sengs med menn de vet er gift/samboende mv har jeg nok dessverre lite til overs for, selv om det fremdeles er mannen som er drittsekken og skal ha minst 95% av skylda... Jeg har også sånn sett lite til overs for slike kvinner, men de har ingen skyld. Skylden bærer den om er i et forhold. La meg beholde de ca 5% jeg ønsker av skyld på disse dustedamene nå da, gledesdreper Dessverre Følger deg ikke på den.
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 I utgangspunktet ja, men likevel nei. Den single bærer ikke hovedansvaret og har ikke noe ansvar i forhold til kona og barna, men jeg mener at man likevel har en moralsk og etisk plikt til avstå fra sex med menn som gift, har samboer eller som har kjæreste What she said!
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Det er også noe med om man har en aldri så liten dæsj med empati og selvrespekt. Det er fullt mulig å styre unna dumme menn som er i forhold, forutsatt at man vet at de er det. (Og det er jo slett ikke alltid man vet) Damer som VELGER å fortsette fløten og gå til sengs med menn de vet er gift/samboende mv har jeg nok dessverre lite til overs for, selv om det fremdeles er mannen som er drittsekken og skal ha minst 95% av skylda... Jeg har også sånn sett lite til overs for slike kvinner, men de har ingen skyld. Skylden bærer den om er i et forhold. La meg beholde de ca 5% jeg ønsker av skyld på disse dustedamene nå da, gledesdreper Dessverre Følger deg ikke på den. Bare vær sånn du! *furter litt og bestemmer meg for å la dustedamer som VET at mannen er gift få ha den siste lille dæsjen med skyld for å ikke ha trukket seg ut av situasjonen*
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hvis jeg lå med en mann jeg visste var i et forhold, og kanskje til og med hadde barn, ville jeg følt meg veldig ussel etterpå...og det er kanskje det mildeste adjektivet jeg kommer på. Å si at det er så enkelt at så lenge man selv er singel får mannen bære alt ansvar er i mine øyne å idiotforklare disse kvinnene. Å tillegge kvinner så liten evne til å bruke hjernen og skille mellom rett og galt er jo bare trist. Vi kvinner er da smartere enn som så? Er vi ikke? Selvsagt har mannen hovedansvaret, men det betyr ikke at man ikke har lov å bli forbannet på den andre kvinnen, hvis hun med viten og vilje ligger med en opptatt mann. Endret 3. juni 2013 av UndrendeUllteppe
Gjest LA8PV Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 Hvis jeg lå med en mann jeg visste var i et forhold, og kanskje til og med hadde barn, ville jeg følt meg veldig ussel etterpå...og det er kanskje det mildeste adjektivet jeg kommer på. Å si at det er så enkelt at så lenge man selv er skylden får mannen bære alt ansvar er i mine øyne å idiotforklare disse kvinnene. Å tillegge kvinner så liten evne til å bruke hjernen og skille mellom rett og galt er jo bare trist. Vi kvinner er da smartere enn som så? Er vi ikke? Selvsagt har mannen hovedansvaret, men det betyr ikke at man ikke har lov å bli forbannet på den andre kvinnen, hvis hun med viten og vilje ligger med en opptatt mann. Det er jo ikke er spørsmål om kjønn. Blir akkurat det samme om det er en singel mann som ligger med en gift kvinne. Det er den som er i forholdet som må ta ansvar. Den som har vært utro vil sannsynligvis (dersom vedkommende blir avslørt eller selv forteller det) komme med en noe tildekket sannhet. Skal her illustrere med et eksempel: Et par møtes på byen og har sex. Han er gift og konen får vite om det. Her er versjonene de to elskerne forteller: Hun: Jeg så at han hadde giftering, men da jeg spurte sa han at han enda ikke hadde tatt den av fordi han nylig var separert og følte seg så naken uten. De hadde slitt lenge i ekteskapet og hadde ikke hatt sex det siste året. Han: Jeg er veldig lei for det. Jeg var så full og hun la seg etter meg og tok ikke nei for et nei. Skulle aldri ha gjort det, det er deg jeg elsker bla,bla,bla. Moralen jeg vil frem til er at man kan ikke være sint på den som er singel, da man ikke vet sannheten om hva som er sagt og gjort mellom dem. Når det gjelder den som er i et forhold så er saken derimot klinkende klar. Vedkommende skulle ha beholdt buksa på.
Gjest sussie77 Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Med litt selvrespekt og respekt for andre involverte, så ligger man ikke med opptatte menn. Hadde aldri hatt samvittighet til å ligge med en opptatt mann, ihvertfall ikke hvis det vare barn involvert. Ja mannen har hoved ansvaret. Men hadde ikke vært en god følelse. Man er med på å kanskje ødelegge livet til noen. Endret 3. juni 2013 av sussie77
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juni 2013 #16 Skrevet 3. juni 2013 Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, det er å frata disse individene evnen til å tenke selv og å skille mellom rett og galt. Det hender at jeg møter idioter i trafikken som ikke overholder vikeplikten. Men jeg er ikke så dum at jeg bare kjører på, og kræsjer og kanskje skader uskyldige passasjerer i begge bilene. Det ville vært passe teit, eller hva?
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, det er å frata disse individene evnen til å tenke selv og å skille mellom rett og galt. Det hender at jeg møter idioter i trafikken som ikke overholder vikeplikten. Men jeg er ikke så dum at jeg bare kjører på, og kræsjer og kanskje skader uskyldige passasjerer i begge bilene. Det ville vært passe teit, eller hva? Men så ulidelig fristende når man sitter alene i bilen og vet det kun blir materielle skader. *sukk*
mylittlecat Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 Er man også fri for moral når man er singel? Ærlig talt, man ligger ikke med opptatte menn, sånn er det med den saken! Man vet da ikke alltid om den man møter på byen er i et forhold eller ikke. Dersom man er singel og praktiserer tilfeldig sex er det fritt fram mellom voksne samtykkende parter. Selvsagt gjelder ikke det den parten som er i et forhold, med mindre annet er avtalt. Dersom mannen tilbakeholder/lyger om sivilstandsopplysninger, er det jo en helt annen sak. Jeg mente dem som med viten og vilje puler rundt på opptatte menn.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Haha Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, det er å frata disse individene evnen til å tenke selv og å skille mellom rett og galt. Det hender at jeg møter idioter i trafikken som ikke overholder vikeplikten. Men jeg er ikke så dum at jeg bare kjører på, og kræsjer og kanskje skader uskyldige passasjerer i begge bilene. Det ville vært passe teit, eller hva? Men så ulidelig fristende når man sitter alene i bilen og vet det kun blir materielle skader. *sukk*
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Vist det som stoppet min mann fra å være utro var den andre dama.Hallo!?!?! Da kunne han likeså godt vært det! Samma F så er det min mann sitt ansvar! Eller mitt for den del, jeg kan ikke gå på byen å legge skyld på de som prøver seg?!?!?!? Det blir bare for dumt for meg asså! Mener dere som skylder på den andre dama, at hadde du selv vært utro så hadde du lagt skylden på den andre mannen??? Bhuuu du må ikke prøve deg på meg! Jeg er gift å eier ikke viljestyrke eller respekt for partneren min!! Klarer ikke motstå de som prøver seg på meg!!bhuuu Nei vettu hva! Jeg synes mannen min er pen, og det synes helt sikkert andre også, eller de er bare ute etter ett ligg,samma det! Men det er min manns oppgave å avvise de damene! På samme måte som det er mitt ansvar og avvise de som prøver seg på meg! Har du problemer med og avvise folk så hold deg hjemme da! Anonym poster: fc5100ec062b6849c694f90286ebcbfd
Countess Skrevet 3. juni 2013 #21 Skrevet 3. juni 2013 Du snakker jo om to forskjellige ting da. Du nevner først elskerinnen uten ansvar, så om man hopper til køys uten å vite sivilstatus. Det er ganske stor forskjell her. Om ei dame lå med kjæresten min, og han hadde unnlatt å fortelle om meg så hadde jo selvfølgelig hun vært helt uskyldig, på alle plan. Men en som du nevner i hovedinnlegget, en elskerinne, har så absolutt skyld i det hun driver med. Om hun ikke har noen ansvar ovenfor dama og barna hans, så har hun et ansvar ovenfor seg selv. Jeg kunne ikke lagt noen direkte skyld på den som lå med kjæresten min, men det å ligge med menn man vet har kjæreste og barn, det er nok til at jeg skal få mene hva jeg måtte ønske om mennesket.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #22 Skrevet 3. juni 2013 Jeg er enig med deg HI! Anonym poster: 016c94e84eaa6cc3e73f1d8fe77a058b
mylittlecat Skrevet 3. juni 2013 #23 Skrevet 3. juni 2013 Vist det som stoppet min mann fra å være utro var den andre dama.Hallo!?!?! Da kunne han likeså godt vært det! Samma F så er det min mann sitt ansvar! Eller mitt for den del, jeg kan ikke gå på byen å legge skyld på de som prøver seg?!?!?!? Det blir bare for dumt for meg asså! Mener dere som skylder på den andre dama, at hadde du selv vært utro så hadde du lagt skylden på den andre mannen??? Bhuuu du må ikke prøve deg på meg! Jeg er gift å eier ikke viljestyrke eller respekt for partneren min!! Klarer ikke motstå de som prøver seg på meg!!bhuuu Nei vettu hva! Jeg synes mannen min er pen, og det synes helt sikkert andre også, eller de er bare ute etter ett ligg,samma det! Men det er min manns oppgave å avvise de damene! På samme måte som det er mitt ansvar og avvise de som prøver seg på meg! Har du problemer med og avvise folk så hold deg hjemme da! Anonym poster: fc5100ec062b6849c694f90286ebcbfd Tror du har misforstått poenget i tråden
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #24 Skrevet 3. juni 2013 I utgangspunktet kan man det ja, men er det rett? Umoralskt å ligge med menn du vet har damer. Jeg synes det er kvalmt med menn og damer som med viten og vilje er med på utroskapen, når det fins både koner og barn inni bildet. Æsj. Anonym poster: 0d776cf66ef436e8dea3db980e38f410
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #25 Skrevet 3. juni 2013 Jeg er enig med HI, og jeg gjør det stadig. De er mer enn villige, og jeg slipper forpliktelsen. Passer meg helt supert da jeg ikke er ute etter forhold for tiden, kun ett tidsfordriv og sex når barna er langhelger hos faren sin. Anonym poster: 016c94e84eaa6cc3e73f1d8fe77a058b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå