Gå til innhold

Hvorfor reiser amerikanske kvinner ut i krigen??? HVORFOR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår det bare ikke! Ser på Oprah nå. De velger frivillig å reise fra barna sine, og mange blir fratatt omsorgen for barna når de vender tilbake fordi de ender opp hjemløse blant annet. De risikerer liv og helse. Også blir de fremstilt som helter?? Jeg forstår det bare ikke!! :(

Anonym poster: f6f890d11a7eee045c4cf78db183864a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg kan heller ikke forstå det :-(( krig er en grusom handling og jeg kan ikke forstå at noen velger å dra ut i den. Når de gjør det fortjener de å bli tatt fra omsorgen, og jeg håper at barna har det bra ett annet sted

Anonym poster: dceddc74d2f8355e450b28a940f6f81d

Skrevet

Av same grunn som menn gjer det?

Slike haldningar finn eg håplause. Ok å ikkje skjøne valget, men det er då same greia om det er menn eller kvinner som gjer det?

Skrevet

Fordi de er hjernevasket helt fra barndommen av. Gale folk.

Anonym poster: 6a031f746fa71b24fd6df37872e72aa0

Skrevet

Nei det er virkelig ikke det samme! En MOR gjør ikke slikt, og spesielt ikke fånyttes. Skjønner ikke mannfolka heller, men det er så mye mye verre at en mor gjør dette. Så stort et SVIK mot sine barn.

Skrevet

Nei det er virkelig ikke det samme! En MOR gjør ikke slikt, og spesielt ikke fånyttes. Skjønner ikke mannfolka heller, men det er så mye mye verre at en mor gjør dette. Så stort et SVIK mot sine barn.

Det er faktisk nøyaktig same greia..
Skrevet

Så vidt jeg har forstått det så gjør de det for barnas skyld. Mens de er i militæret får barna betalt skolegangen, bosted, helseforsikring, mor har faktisk inntekt (arbeidsledigheten er skyhøy enkelte steder), og mor kan få utdannnelse i militæret.

En del steder så tror jeg det er slik at unge faktisk har svært få muligheter, utenom militæret...

Jeg tror ikke vi som sitter her i et helt annerledes samfunn skal nødvendigvis dømme deres valg....

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Er en mor verd så mye mer i dine øyne altså?

I alle tider har soldater oftet hjem og familie for å kjempe for landet sitt. Det er veldig viktig for alle land å ha et velfungerende forsvar og i disse likestillingstider skulle det vel bare mangle at ikke kvinner også deltar i dette.

Jeg kunne aldri valgt likt, men jeg har full respekt for jobben de gjør.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått det så gjør de det for barnas skyld. Mens de er i militæret får barna betalt skolegangen, bosted, helseforsikring, mor har faktisk inntekt (arbeidsledigheten er skyhøy enkelte steder), og mor kan få utdannnelse i militæret.

En del steder så tror jeg det er slik at unge faktisk har svært få muligheter, utenom militæret...

Jeg tror ikke vi som sitter her i et helt annerledes samfunn skal nødvendigvis dømme deres valg....

Her er kjerna i det heile.

Det amerikanske forsvaret har for lengst sett at dei ikkje kan basere seg på idealisme. Difor arbeidar rekrutteringsoffiserane aktivt i "underpriveligerte nabolag". Dei tilbyr dei som vervar seg og familiane deira goder vi her i norge finn sjølvsagte, men som i desse nabolaga er ein utopi bortsett frå om dei tek imot tilboda frå forsvaret.

Det er ingen av dei som reiser ut som trur at nettopp dei skal bli drept eller få livet øydelagt av PTSD, dei gjer det for å skaffe mat på bordet og moglegheiter for seg sjølv og barna.

Skrevet

Her er kjerna i det heile.

Det amerikanske forsvaret har for lengst sett at dei ikkje kan basere seg på idealisme. Difor arbeidar rekrutteringsoffiserane aktivt i "underpriveligerte nabolag". Dei tilbyr dei som vervar seg og familiane deira goder vi her i norge finn sjølvsagte, men som i desse nabolaga er ein utopi bortsett frå om dei tek imot tilboda frå forsvaret.

Det er ingen av dei som reiser ut som trur at nettopp dei skal bli drept eller få livet øydelagt av PTSD, dei gjer det for å skaffe mat på bordet og moglegheiter for seg sjølv og barna.

Nettopp.

HI, hvis du snur på flisa:

Du lever i et samfunn med tosifret arbeidsledighet, du har ikke råd til utdannelse til hverken deg selv eller barna, du jobber 12-14 timers arbeidsdag for 5-10 dollar timen, ingen helseforsikring, du kan miste jobben på dagen. Sykemeldinger er det ikke snakk om, arbeidsledighetsstønadene er for lave til å leve på og tidsbegrensede. Militæret er faktisk den eneste muligheten du har for å gi barna dine et bedre liv. Hva ville du gjort? Tatt risikoen med å begynne i militæret, vel vitende om at dette kan gå veldig dårlig, men og med den viten at hvis du gjør det så har barna dine muligheten til et bedre liv? Og at mens de er borte kan de bo hos besteforeldrene, hos søskenene dine? Hvis du er med i militæret så får faktisk barna dine helsehjelp hvis de er syke?

Skrevet

Det gjør de fordi den gjengse amerikaner er villig til å gjøre en innsats for mennesker i verden.

Det var de her i landet også for 70 åt siden.

Nå har vi svært få personer i Norge som tenker lengre enn sin egen nesetipp!

Og de som reiser ut for å tjenestegjøre, får pepper når de kommer tilbake. Det er skammelig!

Og selvsagt reiser noen av økonomiske grunner, det gir de en mulighet å gjøre noe for barnas framtid.

Mens vi her i vårt lille hjørne av verden forventer at amerikanere og andre skal sørge for vår frihet.

Anonym poster: d85b733697e96691276967f0c5d41178

Skrevet

Amerikanerne har ingenting med disse krigene å gjøre uansett! De er bare ute etter billig olje.Og kom ikke her og si at de ikke gjør det fordi de vil få en heltestatus. Til og med hjemløse som har mistet en arm gjør det igjen fordi de følger kallet! Helt forferdelig, stakkars barn.

Skrevet

Fordi de er hjernevasket helt fra barndommen av. Gale folk.

Anonym poster: 6a031f746fa71b24fd6df37872e72aa0

Du høres ut som en fordomsfull idiot.

Anonym poster: fa979b2325bb635cb9873b699f94e520

Skrevet

Som en skriver ovenfor, så får de mange økonomiske fordeler ved å enlist (?) i militæret. De må da være der i minst fire år hvis jeg husker riktig. Det er da ikke slik at de kan velge om de vil bli sendt til en krigssone eller ikke. Mange har ikke barn når de først joiner militæret, men får det etterhvert og har som sagt ikke noe valg når de står overfor deployment til en krigssone.

Selv om jeg ganske kritisk til det amerikanerene gjør rundt om i verden, kan ingen ta fra dem at de også har gjort mye godt som gagner mange andre også. Enkeltmenneskene som blir med i militæret gjør dette som oftest med gode intensjoner. Synes det vitner om liten innsikt å kritisere på den måten som det blir gjort i dette innlegget...

Anonym poster: 3ca3e80cec0a81fdd697b6d476e09edb

Skrevet

Mye lettere å skrive det man tror enn å fordreie det hele med fakta:p Så er det jo noen da som ikke helt forstår hvorfor alle ikke kan gjøre det samme som oss nordmenn. Vanskelig og være fri uten en hær, eller noen som gjør den "skitne" jobben med å beholde landene sine frie. Lurer på om de er like kritiske til våre soldater?

Skrevet

Mye lettere å skrive det man tror enn å fordreie det hele med fakta:p Så er det jo noen da som ikke helt forstår hvorfor alle ikke kan gjøre det samme som oss nordmenn. Vanskelig og være fri uten en hær, eller noen som gjør den "skitne" jobben med å beholde landene sine frie. Lurer på om de er like kritiske til våre soldater?

Mange er nok dessverre det.

Jeg kjenner flere som har hatt tjeneste i Afghanistan og i Libya for et par år siden.

De har opplevd å få merkelige kommentarer etter hjemkomst. Det er så synd, for de gjør en viktig jobb.

Kanskje har det ikke noe å si for oss nordmenn i dag, men vi er nå engang medlem av Nato og FN-land. Da er vi forpliktet til å bidra når det trengs.

Eller er det sånn at vi har det så godt og er så egoistiske at vi tenker andre får ta vare på seg selv? I land hvor befolkningen er undertrykt av diktatorer og styresett vi aldri hadde godtatt her hjemme.

Anonym poster: d85b733697e96691276967f0c5d41178

Skrevet

Det gjør norske kvinner også.

Anonym poster: 790f9c145581ad66f9d70e0bbb896dac

Gjest FinogFjong
Skrevet

Ganske enkelt fordi det er den eneste muligheten mange amerikanere uten høyere utdanning har til å forsørge ungene sine (og i et samfunn hvor kun bemidlede familier har råd til å studere er det mange uten høyere utdanning...)

Familiene blir ivaretatt og de kan tilby familiene sine en levestandard de ellers ikke kan. Det er lange og forutsigbare kontrakter, noe som betyr mye i et kriserammet land..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...