Gå til innhold

hver morgen er et jævla mareritt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med 3- åring som skal gjøre ALT selv, blir hysterisk hvis jeg gjør noe pp feil måte, spør om jeg skal dele opp brødskiva hans, han sier ja og så blir hn hysterisk etterpå for da har han ombestemt seg! Nå hyyyyyyler han for han skulle tømme melk i cornflakesen selv, og fikk ikke lov for det er en stor og full melkekartong!!! Og hver jævla morgen er det kun jeg som har ansvaret for far er på jobb! Ungen hyler, jeg blir sur og sint for så å få dårlig samvittighet, og hele jævla dagen er ødelagt!! Hver dag!!!

Sorry banning og utropstegn, men det er iallfall bedre å få det ut her enn å skrike til ungen!

Anonym poster: b86d66b28fcff10ab450a2991de8a53c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tøff tid, men så lenge man er konsekvent så går det over. Pust :)

Skrevet

Uff jeg vet... Har to større barn som er så søte og snille, ene av de har nettopp kommet over det stadiet han er på nå..

Ja prøver så godt å være konsekvent, og å puste. Men av og til bare sprrekker det!:'(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Uff jeg vet... Har to større barn som er så søte og snille, ene av de har nettopp kommet over det stadiet han er på nå..

Ja prøver så godt å være konsekvent, og å puste. Men av og til bare sprrekker det!:'(

Det skjønner jeg godt at det gjør! Man er bare menneske, og man orker ikke alltid sånn dill. Ser flere av venninnene mine har latt ungene styre som de vil, og ikke skjønner jeg at de lar ungene holde på sånn. Er et mareritt å ha de på besøk. "Jeg vil ha den. Takk. Nei, vil ha den isteden. Nei, forresten, jeg ville egentlig ha det der"........!!!!! Da klikker det for meg :P

Skrevet

Det skjønner jeg godt at det gjør! Man er bare menneske, og man orker ikke alltid sånn dill. Ser flere av venninnene mine har latt ungene styre som de vil, og ikke skjønner jeg at de lar ungene holde på sånn. Er et mareritt å ha de på besøk. "Jeg vil ha den. Takk. Nei, vil ha den isteden. Nei, forresten, jeg ville egentlig ha det der"........!!!!! Da klikker det for meg :P

Kjenner noen sånne jeg også! Grøss! Jeg lager ikke ny til han etter han har ombestemt seg altså! Han får ikke styre meg sånn! Jaja, han roa seg og spurte om jeg var sint på han og jeg smeltet.. Åh han er så skjønn! Nei vi får ha oss av gårde! :-) Takk for svar, og ha en fin dag!:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjenner noen sånne jeg også! Grøss! Jeg lager ikke ny til han etter han har ombestemt seg altså! Han får ikke styre meg sånn! Jaja, han roa seg og spurte om jeg var sint på han og jeg smeltet.. Åh han er så skjønn! Nei vi får ha oss av gårde! :-) Takk for svar, og ha en fin dag!:-)

Ja der ser du, han lukter nok lunta selvom det er gøy å prøve seg ;)

Sånn får du flotte barn vet du :)

Ha en super dag!

Skrevet

Jeg hadde et slikt barn som du beskriver. Det som var løsningen her var å være ekstremt forursigbar og å gi tydelige beskjeder i god tid.

Feks. Når vi står opp gir jeg tydelig beskjed om hva hun skal ha på seg. Er det noe hun kan velge selv så sier jeg det. "Du kan bestemme hvilken kjole du skal ha på deg". Da får hun bestemme det selv og jeg gir tydelig beskjed. Resten bestemmer jeg og det sier jeg når vi står opp.

Når vi kler på: "Etter vi har kledd på skal du få brødskriver med brunost og melk". Da er det bestemt og barnet vet om det i god tid på forhånd.

Bare noen korte eksempler.

Jeg er svært tydelig på hva jeg bestemmer og på hva hun kan bestemme. Jeg gir klare beskjeder i god tid før det skal skje.

Det tok litt tid å venne seg til dette, men nå går det av seg selv og vi har nesten ingen konflikter, verken på morgenen eller i andre situasjoner.

Mitt tips er altså: Vær tydelig, vær klar, finn en (eller to) ting barnet kan bestemme selv og vær forutsigbar.

Anonym poster: 87fd9523be5c4bd3c61d94e3af9d886d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...