IceNose Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 ..men i stedet ble han urolig etter en times tid.Kaver med armer og bein.Småynker seg.Bare spytter ut smokken.Så våkner jeg av at det kommer en skikkelig sprutgulp og jeg må opp å skifte. Hvorfor kommer gulpen så sent?Ser ut som om det samme skjer nå med denne her matinga og..
lUmlUm med tulla si Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Mi jente begynte å gulpe etter hun passerte 6 uker, og gjør det fremdeles. Hun gulper ikke mye i forhold til enkelte gulpebabyer, men før 6 uker gulpet hun aldri. Enkelte ganger er det heftig sprutgulp. Helsesøster sa at mange babyer gulpet mye 2-4 mnds alderen. Jeg husker ikke hvorfor det var slik, men var ingenting unormalt... Du får prøve hardere å få ut en rap. Ta dype knebøy, vær generelt i bevegelse etter hver mating. Noen ganger kan det ta en time å få dem til å rape, men det vil jo også være verdt det.
IceNose Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2013 Takk for svar! og tips! Han har hatt et par sprut i det siste,timer etter mating.Første gangen så hadde han rapet og gulpet etter maten.Kanskje spist for mye?!Og andre gangen,ingen av delene. Men er det sånn at baby MÅ rape/gulpe?Rape skjønner jeg pga lufta og at de kan få magevondt.Men er gulpingen fordi de er mette/spist for mye?
lUmlUm med tulla si Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Gulping er vel ofte fordi de har spist for mye, men det kan også være luft de har svelgt luft underveis i matingen, og så spiser babyen videre uten å rape, så lufta klarer ikke komme opp uten gulp. Vet ikke om du har hørt om reflux? Det er vel også en grunn til gulping (har ikke lest så mye om det selv, da jeg tviler på noe reflux her i gården). Noen babyer MÅ vel ikke rape, det finnes nok forskjeller her, men det beste er vel å få til en rap uansett, for sikkerhetsskyld. Når det gjelder gulping, så er det ikke alle babyer som gjør dette. Du sier at han har hatt sprut timer etter mating, og det skjer her også. Særlig skjer dette på natta hos oss, og jeg er nøye på raping, også på nattestid. Jeg tror (men vet jo ikke) at jeg da ikke har fått opp den største, og viktigste, rapen... Tulla her kan rape masse, jeg vet liksom aldri når det egentlig er nok. Når det kommer en diger rap, tenker jeg "Nå er hun nok ferdig," så hender det hun ikke er det... Så her har vi gulping hele dagen både før, etter, og imellom måltidene, i små doser som oftest, men det hender det kommer ei skikkelig dose, og andre ganger spruter det ut av henne. Så her har vi begynt med konstant smekkebruk, i tillegg til å alltid ha en klut lett tilgjengelig. Noen ganger innbiller jeg meg at raping ikke har så mye å si for denne gulpinga som varer dagen lang, at hun rett og slett bare har spist for mye! Endret 3. juni 2013 av lUmlUm med tulla si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå