Gjest sussie77 Skrevet 3. juni 2013 #26 Skrevet 3. juni 2013 Det er helt utrolig hvor raskt folk vil kontakte bv. Vi kan ha hyling og skriking ved legge tid også uten at han blir mishandlet Anonym poster: 85acce68dbcc79cb5d7591ee5d476a20 Helt enig. Ja man skal melde fra til barnevernet hvis det er grunn til det. Men dette grunnlaget var ganske tynt. Et barn som gråter ved legge tid er ikke en grunn til å melde fra til barnevernet. Det er jo ganske vanlig. Kan jo være at barnet f.eks ikke vil sove.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #27 Skrevet 3. juni 2013 Vet dere at jeg kjenner en dame som fortalte meg at hennes baby hadde kolikk da han var liten. Så baby gråt masse leieboer meldte til bv på grunn av dette.En dag stod bv på døra og fortalte at hun har blitt meldt til bv fordi baby gråt så mye. Gjett 2 ganger hvem som ble sint ja? Denne damen som ble meldt er en god mor og vil barna det beste. Anonym poster: 9dd3da2802437717f7d9b9ad5e42e1fe
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #28 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #29 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27 Tss, jævla trollkjerring. Anonym poster: 389976b8bd4286822b82c22f38d423e7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #30 Skrevet 3. juni 2013 Du juger, HI. Anonym poster: f1d921fddc54644cc347c0100ecc86fb
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #31 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27 Stakkars, stakkars liten! Takk og lov at medmennesker tar ansvar! Om noen hadde meldt meg pga gråt ved legging el.l. så hadde jeg faktisk klart å være takknemlig for at noen bryr seg om barnet mitt og gjør noe med det. De som ikke evner å se dette - og det er det dessverre mange av her inne og i samfunnet - våkn opp! Anonym poster: 6bd2be87de4a746172e210e55764d4fa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #32 Skrevet 3. juni 2013 Ikke gjør noe forhastet. Hadde du ikke skeevet at de ikke snakka norsk hadde jeg trodd du hadde prata om oss. Vi er inne i en fæl periode med soving nå hvor det kan være grin og hyl leeeeeenge på kvelden og ho er i rundt samme alder som du skrev. Natt til igår sovna ikke jenta vår før halv to på natta. Jeg tror jeg hadde blitt rimelig sur om naboen hadde ringt bv fordi ungen min er sur på kvelden og ikke vil sove. Vi har forresten også opphold i grininga og det er når ho gir opp for fem minutter Hva med å ta barnet med oppi dobbeltsenga og løfte henne fint inn i sin seng når sovna? Anonym poster: 0c1813c04d90baec0817d2e0e083b709 Hehe. Du har tydeligvis ikke et sånt barn. Vi har også et barn på 2år som trasser veldig ved leggetid. Har prøvd å roe ned i dobbeltsengen, da stuper han kråke og koser seg pg løper ut av sengen. Anonym poster: 62a4e89e68accd57ff99fb23a17a8c7b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #33 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27 Beklager, men dette tror jeg ikke på. Aldri i verden at politi hadde sagt noe slikt til naboer. Jeg tror nok du fikk litt for mye pepper for å rope på barnevernet og derfor lagde deg en historie. Jeg tviler ikke på at det dessverre er barn som opplever det du forteller, men i dette tilfelle er det ljug! Skamme deg, skulle du! Anonym poster: a9b016761d0de565799f40612a4e58b2
Trultemor85 Skrevet 3. juni 2013 #34 Skrevet 3. juni 2013 Har soveroms vinduet vårt ut mot ene naboen våres og der det tydeligvis en liten unge.. Bodd her siden november men så først barnet forrige uke. Men de siste kveldene har jeg hørt dette barnet gråti skikkelig etter jeg har lagt meg. Det hyler,og jeg hører mor er der,men vet ikke hva hun sier da de ikke snakker norsk. Ungen hyler,plutselig blir det stille liten stund før unger hyler igjen.. Hører ungen roper no no mellom hylene. Nå har det vært sånn i tyve min.. Hva ville du gjort?? Kan det være trass fra ungen( tipper den er ca 1 1/2-2 år,så h*n kun på terassen) eller kan det være noe annet?? Tror de er fra India,vet ikke om det har noe betydning men.. Har liksom saken om lille christoffer i bakhodet når jeg hører denne stakkars ungen som hyler sånn.. skl jg gjøre noe og eventuelt hva?? .. Anonym poster: 5a31142f01b41ab7ea3478a59e7af092 Mulig jeg misforstår, men har du kun sett barnet EN gang siden November? Da ville isåfall jeg begynt å lure.
mylittlecat Skrevet 3. juni 2013 #35 Skrevet 3. juni 2013 Oioioi, dette er drøyt! Mange går gjennom perioder hvor barnet skriker ved leggetid! Her hadde vi en periode barnet ikke ville pusse tenner. Men pusses skulle det, uansett om ungen skrek som en stukken gris! Om noen naboer eller forbipasserende hadde ringt bv av den sak, på så uvitende grunnlag, vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grint!
mylittlecat Skrevet 3. juni 2013 #36 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27 Dette tror jeg ingenting på. Ikke fordi slikt ikke skjer, men fordi disse opplysningene ikke hadde vært delt med en huseier eller nabo.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #37 Skrevet 3. juni 2013 Ja jeg har sett barnet der ute en gang siden november. Hus eier har sagt de hadde ett barn men da er det hvertfall aldri ute. Grunnen til at hus eier her hadde fått vite denne informasjonen,er fordi det var han som ringte og meldte ifra.. Jeg blåser i om dere tror meg eller ikke.. Tenkte jeg bare skulle informere om hva som skjedde til de få som faktisk ikke var negative.. Kjenner jeg er litt glad inni meg for at huseier her ringte og fikk ordnet opp. Tørr ikke tenkt på hva som kunne skjedd hvis ikke noen hadde varslet noen. Men her inne er visst folk så jævla godtroende om folk så da er det ikke rart at det er mye mishandling o.s.v. i familier hvis ingen tørr og si ifra... HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 3. juni 2013 #38 Skrevet 3. juni 2013 Da har jeg fått oppklaring i hvordan det barnet i nabo huset her hylte så masse Når jeg kom fra bhg i stad,så stod politi og sykebilen der.. De vi leier av hadde også reagert på dette og ringt bv og politi i dag tidlig da de hørte barnet hylte som i går kveld og mange andre kvelder. Det viste seg at mor og far satt og var beruset,barnet lå med bleie full av bæsj og hadde mange blåmerker. Så når vi har hørt ungen hyle,har antagelig vis mor eller far slått barnet antok politiet. Barnet ble kjørt til sykehuset,foreldrene tatt med til avhør samtidig som barnet skulle bli tatt vekk fra foreldrene og til bv.. Kjente jeg fikk skikkelig vondt inni meg i stad når hus eier fortalte meg dette. Politiet takket faktisk huseier for at de ringte,fordi ingen vet hvor langt dette kunne gått med barnet.. De hadde sagt,bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite!!! HI Anonym poster: 2c280c913c1aca896440dbce3d9a5f27 Så en i politiet tok kontakt med din huseier etterpå for å informere om at begge var beruset, barnet hadde bæsjebleie og blåmerker og politiet antok at barnet ble slått? I tillegg informerte vedkommende om at barnet var på sykehuset, foreldrene i arresten og at barnet ble tatt fra foreldrene? Jeg kan ikke begripe hvordan din huseier har fått så mye detaljert informasjon ut av politiet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #39 Skrevet 3. juni 2013 Ikke bry deg!! Anonym poster: a19bfc4f9299331247e24213882f281d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #40 Skrevet 3. juni 2013 Nå skal ikke jeg legge meg oppi om "oppklaringen" fra trådstarter er sann eller ikke.... men det første jeg tenker på når jeg leste det første innlegget er, hvorfor blir man ikke kjent med nærmeste naboer?? Regner med at trådstarter enten er gravid eller har små barn og det er vel naturlig at man prater med naboer, inviterer inn på en kopp kaffe ? Det å forsøke å bli kjent med de som bor nærmest vil jo også gjøre at man får et bedre og riktigere inntrykk hvis noe er galt? Det å ringe BV på grunnlag av at man hører gråt om kvelden er i utgangspunktet feil. Men man kan godt ta kontakt med naboene. Jeg har naboer med 3 små barn der den midterste gutten sliter med reflux og har store problemer ved leggetid. Det er gråtng og hyling og foreldrene (som er utrolig flinke og kjærlige) synes det er flaut og vanskelig i forhold til naboer og forbipasserende som kanskje lurer. Broren min og familien hans hadde nettopp flyttet til et nytt sted og slet veldig med å få yngstegutten til å sove om kvelden. De to barna deres er adopterte og har en del problemer med å takle forandringer. De blir fort stresset og utagerende i visse situasjoner. Det var hyling og bråk og en av naboene dukket plutselig opp på døra og kjeftet og raste. Broren min og kona prøvde å forklare at 3 åringen var i en litt utrygg og vanskelig periode på grunn av flytting, Jenta på 5 og gutten på 3 ble redde av den sinte naboen og det endte med at de fikk enda flere problemer med soving og angst om kvelden. Barnevernet dukket også opp, og det ble en ubehagelig periode for både barn og foreldre. Jeg synes man skal bry seg, men det er forskjellige måter å gjøre dette på. Det å være en "nabokjerring" som følger med å tar ansvar betyr først og fremst å bli kjent med de som bor i området og hjelpe til der det kan være behov, man bryr seg! Anonym poster: 8aa38518375febb633ca81c1727d8e56
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #41 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har også vondt for å tro på dette. Meget tilfeldig at oppklaringen kom og politi og sykebil kommer rett etter at du har skrevet om saken her. Anonym poster: f58bd36350faaf183d4a5beb20048c4b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #42 Skrevet 3. juni 2013 Hehe.. selv om noen melder noen til barnevernet/politi el, så har de ikke rett på å få vite hvordan det gikk. Dette pga taushetsplikt. De kan få beskjed om saken henlegges eller sånne ting, men ikke detaljer. Når det er sagt så håper jeg at ikke jeg har noen naboer som kan finne på å ringe barnevernet pga gråting/hyling. Begge mine barn kan finne på å HYLE så det høres ut som om de blir mishandlet hvis de ikke får viljen sin eller ikke vil legge seg. Anonym poster: 9a97c19f3e9a34346bdb184f261debe1
Gjest sussie77 Skrevet 3. juni 2013 #43 Skrevet 3. juni 2013 Dette tror jeg ikke på. For det første så hadde dere ikke fått den informasjonen, og for det andre så hadde barnet hylt mye mer enn bare på kvelden, hvis situasjonen var sånn du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå