Fuglekassa Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Noen som har hatt virus på balansenerven her ? Jeg har hatt symptomene på dette i 6 uker nå og vært sykemeldt i 4 uker. Legen er litt usikker men holder en knapp på at det er det, har tatt mange blodprøver som de ikke finner noe på og en MR av hodet som jeg får svar på om 1-2 uker. Spørsmåle mitt til dere er: Hvor lenge varte dette til dere ? Det vil jo liksom ingen ende ta og jeg er så sliten og lei, får jo nesten ikke til noe normalt for tiden.
♥Coxinelle♥ Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har hatt krystallsyken/virus på balansenerven. Legen min sendte meg til MR av hodet, tok blodprøver og mye annet uten å bli helt klok på hva det var. Fikk etter noen uker en anbefaling av en bekjent om å prøve kiropraktor, og det gjorde mirakler! Etter mange uker med sjangling, svimmelhet, dårlig søvn, kvalme etc, ble jeg merkbart bedre etter en behandling. Her er link til klinikken jeg gikk til: http://www.klinikkforalle.no/balanseklinikken_epleys_manover
♥Coxinelle♥ Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Gikk til flere behandlinger (sikkert ti stk) for å få krystallene i ørene til å falle på plass, men ble fort mye bedre. God bedring! Jeg vet veldig godt hvor plagsomt det er å gå rundt som du gjør nå!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Det er veldig individuelt hvor lang tid dette tar. Ei venninne av meg ble bra igjen etter fem uker, mens hos meg tok det nesten åtte måneder. Jeg ble veldig hardt rammet og perioder klarte jeg ikke å stå oppreist og krabbet mer enn jeg gikk. Kiropraktor hadde en viss virkning på meg, men ikke på langt nær så god som de over forteller. Men igjen dette er individuelt så håper du blir fort frisk. Anonym poster: 4d68bffa5bf067d8aea7bf150a6ca6b1
Fuglekassa Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har hatt krystallsyken/virus på balansenerven. Legen min sendte meg til MR av hodet, tok blodprøver og mye annet uten å bli helt klok på hva det var. Fikk etter noen uker en anbefaling av en bekjent om å prøve kiropraktor, og det gjorde mirakler! Etter mange uker med sjangling, svimmelhet, dårlig søvn, kvalme etc, ble jeg merkbart bedre etter en behandling. Her er link til klinikken jeg gikk til: http://www.klinikkfo..._epleys_manover Tusen takk for tips
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Jeg fikk tips om å prøve naprapat. Helt forferdelig mens hun holdt på, trodde jeg skulle besvime flere ganger. Men etter omkring fem-seks behandlinger ble det nesten helt borte. Tror jeg hadde det i omkring to mnd. Skikkelig ekkelt å være så uggen og svimmel. God bedring!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Hadde krystallsyken og gikk med den i over 6 mnd.. Helt forferdelig. Fikk noen øvelser å gjøre hjemme.. Legen hadde en metode å teste for krystallsyken på. Jeg satt på benken og ba meg se på et punkt på vrggen. Så holdt han hodet mitt i den samme vinkelen mens han veltet meg ned sidelengs og ba meg se han i øynene. Da flakket blikket mitt og jeg greide ikke feste det. Gjorde den samme øvelsen etter jeg var frisk og da hadde jeg ingen problemer med å feste blikket. Ble i tillegg sendt til mr og nevrografi etterfulgt av oppfølgingstime med nevrolog. Se ville få avkreftet diverse ting
ispia87 Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Kan krystallsyken eller virus på balansenerven komme etter en bilkolisjon? Min samboer lurer på om dette er noe han har. Han klager daglig på svimmelhet og kvalme etter kollisjonen. Er 2 mnd siden. Har vært hos en lege som ikke var intr i å høre på hva som plaget han. Endret 2. juni 2013 av ispia87
♥Coxinelle♥ Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 (endret) I mitt tilfellet så ble det utløst da jeg fønet håret! Bøyde hodet raskt forover og ble brått veldig svimmel.. og var svimmel i et par måneder etterpå.. I følge kiropraktoren som behandlet meg, så sa han at det var uvisst hva som utløser krystallsyken..det kan være stress, sykdom eller som i mitt tilfelle, -brå bevegelse som fører til at krystallene i øregangen løsner. ..så da kan vel også en kollisjon utløse krystallsyken?.. Endret 2. juni 2013 av ♥Coxinelle♥
MammantilNurket Skrevet 2. juni 2013 #10 Skrevet 2. juni 2013 Jeg fikk henvisning av fastlege til øre-, nese- og halsspesialist på Majorstuen. Han spant meg rundt og vippet meg opp&ned på en pussig stol - tenkte med meg selv at dette bare var humbug, men det virket!! Svimmelheten ble borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå