Gå til innhold

Sliter med legging hver bidige kveld :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 4åring som vi sliter så masse med hver eneste kveld. Han er kjempe flink til og ta kvelds stellet og "virker" klar for og legge seg. Er flink når vi går på rommet og sier natta,men så fort vi går ut begynner tullet.. Da er det inn og ut av rommet x antall ganger,hopping i senga,roping og skriking o.s.v.

Synes 20.00 er passe tid for en 4 åring og legge seg.Han skal jo opp til bhg dagen etterpå.

Noen tips på hva vi kan gjøre?

Noe vi gjør feil??

Han er aldri sånn når han sover borte,da legger han seg og sovner med engang..

Begynner og bli litt lei,for dette skjer hver eneste kveld..

Anonym poster: c08647fd98f1e5b8c913c3af4ac2a39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stille og rolig før stilling. Forklar hva som skal skje og hva du/dere forventer. Lese en bok på sengkanten.

Han er nå blitt så stor at dere gjerne kan bruke belønningssystem, men klistrelapper og belønning når han får x-antall merker?

Ikke vær redd for å være streng. Her er det ingen dulling når det er kveld og det er stortsett bare en gang jeg er innom rommet før evt streng beskjed med hva jeg forventer. Noen ganger er det tulling lengre, men han legger seg stortsett ned godt. Nå skal jeg ikke si dette fungerer med alle, selv har jeg bare erfaring med et barn på snart fire år.

Skrevet

Høres utrolig kjent ut.. Det som hjalp her, var at han fikk lov til å kikke i en bok på senga og finne en leke han vil sove med.. Tøyser og tuller han (kun 1 advarsel) så fjernes bok og leke... Som regel leser han 5-10min, og leker litt.. Men kommer ikke lengre ut av rommet for å tøyse og tulle....

Vi prøvde å følge han inn på rommet igjen x antall ganger uten å si noe, men etter uker med dette orket i ikke å gjøre dette 11+ganger hver kveld, så en bok å lese i funker best her..

Anonym poster: 9c4bd0e227183be0f8f2aad4b936be36

Skrevet

Han er lite interessert i og lese bok,det har vi prøvd. Han har som regel en leke eller bamse som han har valgt selv med opp i senga.

Men kanskje vi skal prøve belønnings metoden. Han elsker og gå på leke butikken så det kan jo være en gode hvis han er flink x antall kvelder..

Dette begynner og tære på,siden vi har en liten en på 2 mnd oxo.

Og med en far som jobber litt kvelder innemellom,så da sitter jeg her med begge barna alene.

Anonym poster: c08647fd98f1e5b8c913c3af4ac2a39a

Skrevet

En fire åring er stor nok til at du kan la han hyle litt. Han kan hoppe i sengen og skrike og tulle en 5-10 min tid, før du går inn og sier at NÅ er det nok. Gjenta et par ganger så skjønner han fort at han ikke oppnår noe ved slik oppførsel.

Anonym poster: 59c2d383a63a44a37309c3740df168f6

Skrevet

I dag var han i seng 19.55 og sovna først nå kl 21.40.

Da har jeg kommet ut av tellinga hvor mange ganger jeg har snakka til han. Og hvor mange ganger jeg har beordra han inn på rommet igjen..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...