Gå til innhold

Syk 4åring, trenger synspukter fra kloke damer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syk 4åring, trenger synspukter fra kloke damer.vakt eller ei, men trenger bare å høre om noen har vært borti noe lignende.

Ungen har vært litt forkjøla og hosta litt,men grei form. I dag ble ungen plutselig helt slått ut. La seg kl halv 6 fordi det var etter ungens ønske. Har sovet litt for så å våkne å skrike. Det begynte med magevondt, men er nå vondt i hals og øre.

Spørsmålet er: er det normalt å bli så dårlig sånn plutselig? Har ikke høy feber og ikke kvalm. Kan det vært noe annet enn forkjølelse? Vet dere ikke er eksperter, men kanskje erfaring?

Anonym poster: 40839b34ab47785edd0ff935f95b5ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er relativt vanlig at forkjølelser utvikler seg til luftveisinfeksjoner av typen øre/hals, ja. Magesmerter hos barn kan være omtrent hva som helst, ofte opplever barna å ha vondt i magen selv om smerten sitter et annet sted.

Om barnet skriker av smerte forsøker du paracet. Funker ikke det, ville jeg tatt turen på legevakta for antibiotikavurdering.

Anonym poster: 8adfd556886cf37d0dcd889242604585

Skrevet

Syk 4åring, trenger synspukter fra kloke damer.vakt eller ei, men trenger bare å høre om noen har vært borti noe lignende.

Ungen har vært litt forkjøla og hosta litt,men grei form. I dag ble ungen plutselig helt slått ut. La seg kl halv 6 fordi det var etter ungens ønske. Har sovet litt for så å våkne å skrike. Det begynte med magevondt, men er nå vondt i hals og øre.

Spørsmålet er: er det normalt å bli så dårlig sånn plutselig? Har ikke høy feber og ikke kvalm. Kan det vært noe annet enn forkjølelse? Vet dere ikke er eksperter, men kanskje erfaring?

Hmm, hva som skjedde i begynnelsen av innlegget vet jeg ikke,dibmobil er litt rar.

Det skulle stå: dette er ikke et innlegg om vi skal ringe legevakt eller ei.

Hi

Skrevet

Det er relativt vanlig at forkjølelser utvikler seg til luftveisinfeksjoner av typen øre/hals, ja. Magesmerter hos barn kan være omtrent hva som helst, ofte opplever barna å ha vondt i magen selv om smerten sitter et annet sted.

Om barnet skriker av smerte forsøker du paracet. Funker ikke det, ville jeg tatt turen på legevakta for antibiotikavurdering.

Anonym poster: 8adfd556886cf37d0dcd889242604585

Glemte å skrive at paraset er gitt. Virker ikke så det er så veldig smerte, merlitt vondt og lei seg i grunn.Men blir lege i morgen ja, bare ville høre

noen erfaringer:)

Takk for svar:)

Skrevet

Hvis barn blir dårlige med feber og smerter etter forskjølelse er det vel ofte ørebetennelse? Da trenger man ikke ha feber. Jeg husker dessuten da jeg hadde ørebetennelse som liten at jeg ble uvel i magen og kastet opp på legevakta.. Ibux er bedre mot øreverk enn paracet.

Skrevet

Fireåringen min har nettopp vært syk - kraftig forkølelse med feber. Feber hele første dag, og på ettermiddagene de tre påfølgende. Den tredje dagen fikk han plutselig veldig vondt i øret og høyere feber igjen. Jeg så selvsagt for meg ørebetennelse og flere sykedager og antibiotika - og ikke minst en urolig natt før vi kom oss til legen. Men han fikk en paracet (som han ikke har trengt siden han var baby) - sloknet på sofaen og våknet etter tre timer uten vondt i øret. Det kom heller ikke tilbake, selv om forkjølelsen hang i lenge - han er fortsatt full av snørr, men i normal form. Så ting kan tydeligvis blusse opp og være akutt og vondt uten å bety langvarig infeksjon, håper det er sånn for dere og! Forkjølelser har jo en tendens til å flytte seg rundt i kroppen.

(Vi var riktignok til en sjekk hos legen i løpet av syk-og-hjemmedagene, ettersom han også fikk øyebetennelse, det føles godt å få sjekket når de hangler en stund.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...