Gå til innhold

Hvordan bli pen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

Jeg sliter veldig med selvtilliten og synes selv at jeg er mindre pen.

Mannen min sier jo så klart jeg er pen, men det er vel normalt.

Jeg er halvfet og kvapsete. Trener flere ganger i uka og prøver å endre kostholdet, men ting tar tid og er vanskelig.

Huden i fjeset mitt er så stygg. En fregne her og der og røde flekker. Det er ikke roscea, bare stygg hud. Dessverre har jeg ikke tid til å sminke meg på morgenen. Har helt lyse øyenbryn. De er også bustete uansett hvordan jeg "friserer" dem.

Jeg skriver fra telefon så derfor er ting litt dårlig formulert og kanskje ikke bra forklart, men hvilke tips har dere for å bli og føle meg pen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du gjøre noe med selvbildet ditt! se deg selv i speilet, og fokuser på det du liker ved deg selv, ikke det du ikke liker, og gi deg selv et stort smil hver morgen!

Så sier jeg: du sier du ikke har tid til å sminke deg på morgenen? stå opp 2 min tidligere.. å ta på litt mascara og en kajal gjør underverker her ihvertfall! Sliter du med uren hud er det jo heller ikke bra å bruke pudder/brunkrem.

Vær mye ute i sola, så du blir brun! Da vil du føle deg bedre :)

ikke fokuser på at du er halvfet/kvapsete, men kjøp deg noen nye klær, som passer kroppen din, og som du føler deg vel i.

sånn :) det var sjennepreken fra meg :) Lykke til! Elsk deg selv!

Anonym poster: 1fafb88895f539a35dcd93ba5feb5e47

Gjest Anybody
Skrevet

Smil! Drikk vann! Og sov nok timer :)

Skrevet

Alle har tid til litt BB-cream og mascara om morgenen, mer trengs ikke.

Gå til frisøren og be om en lettstelt og fin sveis.

Kjøp deg noen nye klær som passer kroppsfasongen din, hva som er under klærne er det ingen andre enn mannen din som trenger se og han elsker deg..

Jeg er sikker på at du er mer en bra nok!

Anonym poster: fcc74a12e82afa3f1a21b7c24b6b02b4

Skrevet

Jeg er ikke spesielt pen om jeg ikke steller meg litt. Det lille jeg gjør gjør at jeg føler meg (og er?) pen. Tror nok mange synes jeg ser naturlig ut og at det er sånn jeg ser ut, men lover deg at det er STOR forskjell!

Jeg gjør dette:

- føner håret mens det er vått. Står oppned og grer det helt til det er tørt. Da får håret litt volum og ligger fint både løst og i hestehale

- Bruker BB-krem i ansiktet (kjøpt på vanlig matbutikk)

- markerer øyenbrynene litt med øyenbrynsmaskara. To drag, så er det litt mer markert og holder formen.

- bruker litt maskara

Ferdig! Tar ikke lang tid ;)

Jeg ønsker ikke bruke mye sminke og har ikke tid til å bruke mye tid på utseendet.. Men dersom jeg ikke bruker noe blir huden både rød, blek og flekkete. Jeg ser sliten ut og føler meg (er) skikkelig stygg! Med det lille jeg gjør får jeg stadig komplimenter, både fra kjente og helt ukjente..

Skrevet

Jeg liker det enkelt;

BB creme. Kjapt og greit. (Bruker det kun til fest selv, men har også hud som ikke trenger krem til daglig.)

Farg vipper og bryn. Anbefales sterkt!. Er de "bustete" gå til hudpleieklinikk som napper og friserer bryn så du får en bra fasong på dem første gangen, og gjerne også hjelp til å farge. Da vet du hva du selv skal gjøre senere og vedligehold er enklere enn å skulle gjøre alt selv.

Utover disse småtingene så handler dette om selvbildet ditt og ikek hvordan du faktisk ser ut, og den jobben er veldig mye større kan jeg love deg!

Skrevet

og ikke undervurder at mannen din sier du er pen!

Skrevet

Pen er ikke noe man blir, men noe man er.

Anonym poster: 39c522f3b8a69716d4a49fe3d0b7e805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...