Gå til innhold

Nekter plutselig å sovne alene. (samme som småtroll 1-2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd at barnet plutselig ikke vil sovne inn alene? Gutt 20 mnd her som alltid har vært en drøm å legge for kvelden, men nå den siste uken må jeg sitte inne hos han til han sovner. Går jeg ut blir det bare skriking og jeg vil helst ikke at han skal skrike seg i søvn så da sitter jeg heller der. Er det bare en fase som vil gå over av seg selv, eller MÅ jeg ta the hard way? Skrikingen er både sår gråt og klaging, så er usikker på om han er redd eller hva det er. Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er helt normalt. Alle våre tre har vært sånn i den alderen.

Er bare en periode. Det du kan gjøre er at du kan flytte deg lenger og lenger ut av rommet for hver kveld.

Jeg har aldri latt barna mine skrike. Men selvsagt, når jeg er alene om leggingen blir det litt sutring likevel. Siden jeg da må få lagt alle tre barna.

Minsten her er forresten 22 mnd nå. Alltid vært en drøm å legge frem til nå nylig. Jeg sitter faktisk inne hos han akkurat nå. Inne på rommet, men borte ved døren. Ser på dette som litt "min tid". Sitte i ro og fred og surfe på dib via telefonen. ;-)

Skrevet (endret)

Slik har min blitt de siste dagene også. Så jeg har ikke hjerte til å la han gråte seg i søvn. Sitter eller ligger på sengen vår( siden han ligger på rommet vårt ennå) slik at han vet at jeg er der. Sovner da på 10 minutter. Kun meg forresten, og ikke faren. Da blir det hyl igjen :(

Han er snart 15 mndr :)

Endret av Gjest
Skrevet

Hei og takk for svar :) Nei jeg har absolutt ikke lyst til å la ham gråte seg i søvn så det blir ikke til at jeg gjør det. Det med å flytte stolen var lurt, det skal prøves! Men da kan jeg uansett regne med at det går over av seg selv? Slitsomt og ikke minst uvant det her...

Skrevet

Ser den... Har forresten vært igjennom dette med de tre andre, så visste at dette kom :) Frustrerende ja!

Skrevet

Ser den... Har forresten vært igjennom dette med de tre andre, så visste at dette kom :) Frustrerende ja!

Ja veldig frustrerende når man er så bortskjemt med legging fra før. Tenker hver dag at i kveld går det sikkert bra, men den gang ei :b Får bare smøre meg med tålmodighet og vente til det går over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...