Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er skikkelig utålmodig med å komme meg inn i buksene mine igjen etter fødselen (Fødte for 3 uker siden) for de kiloene jeg har for mye ligger alle på hoftene/rumpa/magen. Må jeg vente med all trening til etter 6 uker eller gjelder dette bare magen? Jeg går trilleturer så svetten siler men ellrs tenker jeg? For eksempel, kan jeg gjøre noen syrketreninger her hjemme på gulvet for å prøve å stramme opp litt slappe muskler? Jeg orker nemlig ikke å kjøpe nye bukser bare for noen måneder og jeg nekter å gå i gravidbukser! Så nå har jeg to bukser som passer meg... og hundre jeans som ligger der og bare venter på at jeg må gå ned 5 kg... Noen som vet? Anonym poster: 785fb379eb00913669907d8f7af9e514
Kanutten83 Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Det er vel bare de midtre magemusklene man ikke skal trene pga de har vært delt, og så går det vel litt på at man ikke skal slite seg ut med trening rett etter en fødsel Men så lenge du har overskudd og det ikke går utover en evt amming og du ikke gjør rette situps, men skrå, så burde det jo ikke være noe problem Bare husk at du ikke skal slanke deg hardt om du ammer siden miljøgifter som er lagret i rettet vil da gå over i melka. Men regner med at du bare skal stramme opp litt? Det kan også hende at bekkenet ditt ikke drar seg sammen så fort som du skulle ønske selv om du mister de kg du ønsker. Bekkenet kan bruke litt tid, så selv om du er nede i riktig vekt og ikke har ekstra fett på hoftene, så kan det rett og slett hende bekkenet ditt bare trenger litt tid Gratulerer med babyen
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Du bør vel heller ikke jogge, hoppe trampoline eller løfte for tungt pga at det belaster bekkenet. I verste fall kan du rammes av livmorfremfall tror jeg. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg holdt meg til trilleturene og ventet til kroppen har fått kommet seg i gjenge igjen, selv om du er rastløs. Og det er vel 3 mnd man bør vente med å trene magen? Anonym poster: 4b412af428cb3fb8cc0dc316d278b500
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Du bør vel heller ikke jogge, hoppe trampoline eller løfte for tungt pga at det belaster bekkenet. I verste fall kan du rammes av livmorfremfall tror jeg. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg holdt meg til trilleturene og ventet til kroppen har fått kommet seg i gjenge igjen, selv om du er rastløs. Og det er vel 3 mnd man bør vente med å trene magen? Anonym poster: 4b412af428cb3fb8cc0dc316d278b500 Nei, 6 uker med mindre det er noe spesielt. Anonym poster: c8e2664eb33e3c2ed8a92f6a532398b9
Rediken Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Jeg kombinerte lette trilleturer med lette øvelser rett etter fødselen. Øvelsene fikk jeg fra jordmorsamtalen på barsel, hun oppfordret å komme i gang forsiktig når det føltes riktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Hadde du keisersnitt ville jeg ventet 6 uker! Ved vaginal fødsel går d an å kombinere trilleturer med gående utfall og knebøy. D gjorde jeg;) Men vær obs på å knipe før du gjør øvelsene og gjør d rolig. Start forsiktig og øk på. Husk at bekkenbunns- og magemuskler har vært gjennom en ekstrem påkjenning. Kan vel også trene med manualer og baby. Jenta mi syntes d var kjenpemorsomt å gjør knebøy og å bli løftet høyt opp i luften:) Anonym poster: 93acec6854958b7f91abebbb639e9de1
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Nei, du må ikke det, men det kommer litt an på hvor trent du var i utgangspunktet og hvor vant kroppen din er til å trene. Jeg har vært/er aktiv idrettsutøver og begynte treningen dagen etter fødselen (keisersnitt).. Hadde fått treningsopplegg fra fødselslegen min som jeg kunne følge. Her var det også mageøvelser fra første dag, men selvfølgelig ikke situps. 5 uker etter fødselen var jeg i full trening med hard kondisjon- og styrketrening. Anonym poster: 4c7130e736ef65da61264991ee630d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå