Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Er det normalt? Hvordan er det med deres små på den alderen? Har vært hos lege og tatt blodprøver for å finne ut om det kunne være melk/glutenallergi, fant ingenting. Det er stort sett etter hvert måltid, spesielt om det er frukt,melk,sukker involvert. Vi spiser normalt og variert, drikker kun vann til maten. Anonym poster: 61e79496bb76c0f770cf7ade566a92eb
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Er det mye hver gang? Hvilken konsistens? Det er et utbredt problem å bli forstoppet i den alderen, og det kan utarte seg slik at litt løs avføring kommer ut hyppig. Det er litt og litt som trenger seg forbi en større "kabel"/plugg. Anonym poster: 02141608c48a0440c0e1b6d411c4a9c5
eneleh_ Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg jobber i bhg med små barn i alderen 1-3 år, og de har stort sett kun en bleie i løpet av dagen i bhg. Så varierer det om de gjør mer fra seg hjemme. Jeg vil si at 2 ganger om dagen er normalt - over dette er det kanskje noe med fordøyelsen som burde sjekkes. Min samboer er melkesukker-sensitiv, og han blir dårlig i magen av for mye melkebaserte produkter (som pannekaker, risgrøt osv), uten at han har melkeallergi. Han kan spise ost og yoghurt uten problemer, av en eller annen grunn. Litt usikker på sukkerarten i melk, men kanskje frukt og melk er samme type sukker? Kanskje prøve eliminasjonsmetoden, hvis dere ikke har gjort det allerede? Endret 2. juni 2013 av eneleh_
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Hvordan er konsistensen da? Min på samme alder kan fint være på do 3-4 ganger om dagen, men hun sliter med å gjøre seg ordentlig ferdig. Har sluttet med bleie, og tror at hun er ferdig etter en "klump", noe hun sjelden er:) Anonym poster: 261b4d9b6ca7b738f52e170bcfaedcae
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har lært at man fra naturens side har reflekser som settes i gang når man spiser, slik at man får trang til avføring. Men at man lærer kroppen å undertrykke disse refleksene etter hvert, ettersom det er mer praktisk å bare bæsje en til to ganger om dagen. Hvis han alltid har gjort slik, ville jeg kanskje tolket det som normalt for ham, ettersom andre undersøkelser ikke viser noe negativt. Men er det noe nytt han har begynt med, ville jeg vært mer oppmerksom på kostholdet.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Takk for alle svar. Ang. konsistensen så er den ganske bløt de fleste ganger, mye bløtere enn jeg hadde trodd den skulle være ved denne alderen og kostholdet. Litt sånn baby-aktig og lys. Den morgenen jeg skulle ta avføringsprøve og ha med på legekontoret var det en perfekt fin fast en hun gjorde. Typisk Skal prøve å eliminere litt, selv om legekontoret mente det var ingenting hun var allergisk mot. Men kan jo hende de ikke sjekker for intoleranse. Anonym poster: 61e79496bb76c0f770cf7ade566a92eb
Ikkesåallerværst Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Min gutt bæsjet 3 ganger om dagen helt til han var ca 3 og sluttet med bleie. Det var helt vanlig bæsj. Han kunne også bæsje oftere, men da hadde han spist mye plommer eller lignende, og hadde bæsjerekord i barnehagen.. Han spiste mye og var veldig aktiv, så jeg mener det var helt normalt for han. Nå spiser han mindre og er litt roligere. Bæsjer minst en gang om dagen. He he, alt man skal forklare om
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Har dere tatt blodprøve for å sjekke om det kan være cøliaki? Er magen oppblåst?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 Har dere tatt blodprøve for å sjekke om det kan være cøliaki? Er magen oppblåst? Tror de testet for cøliaki, var en av de tingene jeg nevnte for lege. Det var ihvertfall en lang rekke på lista over ting som skulle testes for. Hun er ikke særlig oppblåst, spiser godt, vokser og er i god form. Så derfor mente legene det ikke kunne være cøliaki, fordi disse barna ofte følte ubehag. HI Anonym poster: 61e79496bb76c0f770cf7ade566a92eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå