Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Ikke med vilje såklart. Men har det hendt at du har blitt så sint hvis de for eksempel har nektet å bli med deg at du har holdt de litt ekstra hardt i armen så de har blitt litt blå? Dette er vel ikke unormalt? Anonym poster: 510f88b59d364d624816e7234964082a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Aldri!! Anonym poster: 4498c049018160ab0bb48cd8c1ed2a32
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 En gang. og nei, det er ikke normalt, bør vekke både skyldfølelse og refleksjon over egen praksis.
DaTuMa Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Ikke såvidt jeg vet. Håper virkelig ikke det heller
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Ikke i sinne, men jeg måtte ta tak i han fort for å avverge en farlig situasjon en gang, og da ble det dessverre blåmerke. Men det virket ikke som han fikk så veldig vondt, heldigvis. Anonym poster: 8934d7d85af2d623e16ab9197c55d1ab
Spiffie Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Nei, og det er da heller ikke vanlig håper jeg, Om man må avverge noe kjapt er noe helt annet. Man trenger da ikke bruke sånn makt mot barn. Jeg har derimot løftet barnet opp, holdt godt fast og båret det gjennom en fullstappet butikk hylende for å komme oss til bilen - helt uten å lage blåmerker... Det gjorde nok ikke fysisk vondt, bare vondt i viljen.
Kliko Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Jeg tok hardt i han en gang, men hadde jeg ikke gjort det ville han stupt utfor en skikkelig bratt kant med sykkelen. Det verste jeg tror jeg har gjort er å ta på han hjelmen også kløyp den låsen haka / halsen hans så hardt at det ble et skikkelig klypemerke :-( hadde vondt i mammahjerte i flere uker.. men det var jo virkelig ikke meninga!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Ikke med vilje såklart. Men har det hendt at du har blitt så sint hvis de for eksempel har nektet å bli med deg at du har holdt de litt ekstra hardt i armen så de har blitt litt blå? Dette er vel ikke unormalt? Anonym poster: 510f88b59d364d624816e7234964082a Hvordan kan du spørre om dette ikke er unormalt? Er jo helt klart at det der ikke er normalt... Vi har ofte måtte ta tak i vår unge som er utrolig sta og egen, men det har da aldri blitt merker av den grunn.... Ta deg et mestringskurs om du klarer og lage merker på barna bare fordi dem ikke får det som dem vil.... Anonym poster: d5a0a4c4b22fb026428d434bc5dd348e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har tatt dem litt hardt i hånden enten for å holde fast eller leie inn på rommet f.eks, men det har aldri blitt merke. Men jeg har derimot kommet borti de ved uhell. F.eks gått på dem eller skulle tatt de med en plass uten å se at de holder seg fast i noe osv, godt mulig de har fått et liiiite merke da. Anonym poster: 8fef6c33ba11c59a3a108a486bf411b2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #10 Skrevet 2. juni 2013 Om det er normalt eller ikke kommer jo veldig ann på hvor lett ungen får blåmerker. Ungene mine har aldri blåmerker, til tross for at de er veldig aktive, selv ikke etter fotballcup med flere harde taklinger hadde sønnen et eneste blåmerke. Da jeg var liten var jeg gul og blå hele tiden, om jeg dulta litt borti bordet fikk jeg merke.. Anonym poster: bdbf7760496572e14cb8efcfcf73092b
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 2. juni 2013 #11 Skrevet 2. juni 2013 Jeg vil ikke kalle det vanlig å ta så hardt i barnet at det får merker. Da hadde de fleste barn gått rundt med blåmerker på armene, og det gjør de jo ikke... Enten så tar du for hardt i barnet ditt, og trenger kanskje hjelp til å sortere tanker og roe ned temperamentet ditt. Ellers så kan det hende barnet ditt lider av B-vitaminmangel. Da får man lett blåmerker. Men du har nok tatt for hardt i barnet uansett etter min mening. Personlig har jeg aldri tatt barnet mitt i armen i sinne for å få det med meg. Men jeg klarte å lage et stort svart merke på ryggen hennes da jeg måtte legge henne over fanget å dunke ut en eplebit hun hadde satt i halsen. Det var fortsatt vondt å se det merket i flere dager etterpå, fordi jeg visste det var jeg som hadde laget det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Jeg tok hardt i han en gang, men hadde jeg ikke gjort det ville han stupt utfor en skikkelig bratt kant med sykkelen. Det verste jeg tror jeg har gjort er å ta på han hjelmen også kløyp den låsen haka / halsen hans så hardt at det ble et skikkelig klypemerke :-( hadde vondt i mammahjerte i flere uker.. men det var jo virkelig ikke meninga! uff ja, jeg skulle kneppe igjen bodyen til en liten jente i barnehagen jeg jobbet i. og kneppet den i huden hennes, det kom litt hud i mellom liksom! så hun fikk knappemerke i låret, og hyyylskrek! føltes helt forferdelig men gikk fort over da, er jo mest sånn som er veldig vondt med én gang. og jeg unnskyldte meg i det uendelige til henne hehe:) Anonym poster: 4dd13a5fd22d32edf0212403d81b3e88
Gulljnta Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Har ikke gjort noe med vilje nei, men sånn med bodyen har jeg også dessverre klart å gjøre med begge mine jenter. Huff, så dårlig samvittighet for det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 Ja op til flere ganger. Den ene gangen husk jeg ikke hva det var eller hva vi gjorde, jeg snudde meg og da gikk albuen min midt i fleien på den ene jenta. Så ut som hun var misshandlet og det gjorde ikke saken noe medre når hun tryna i barnehagen noen dager etter og fikk en diger kul i panna. Samme jenta har fått merke av hånden min rundt beient også.husker ikke hva vi gjorde da heller, men hun var i ferd med å ramle og jeg grep tak i beinet hennes i ren refleks. Hun har alltid vært full av blåmerker og skrubbsår, så tror ingen tenkte stort over det faktisk. Barnehagen sluttet å fortelle om små ulykker hun hadde og nye blåveier, for det skjedde støtt og stadig. Og jeg har måtte lære meg til å ikke være hysterisk, for hun er høyt og lavt hele tiden og det nytter ikke p si at hun må ta det rolig eller det kan være farlig, for da skal hun HVERTFALL gjøre det. Men ingen alvorlige skader, bare blåveiser og hva ett plaster kan reparere heldigvis og det blir sjeldnere og sjeldnere mellom hvert blåmerke nå. Anonym poster: 89bd1ff73e46e2d9dabee62d24b836f6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #15 Skrevet 2. juni 2013 NEI Anonym poster: a73fc112b6e8b3d22dc189ed35effe70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå