Gå til innhold

Hcg etter spontanabort..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg at dette er individuelt, og har lest uttallige tråder fra alle gravid-forum som finnes... Meeen...

Hadde en sa den 6. mai. (Uke 7+3). Ble konstantert av lege som sa at det ikke var mye igjen der inne. Symptomene (kvalme og sprengte bryst) forsvant veldig raskt.

14. Mai sluttet jeg helt å "blø", spottet bare de siste dagene.

20. Og 21. Mai blødde jeg litt, en kort blødning hver pr. dag sånn at jeg trengte bare truseinnlegg.

Om jeg regner dette som en vanlig syklus skal mensen komme i morgen. Brystene har begynt å "fylle" seg opp igjen, så jeg tok en digital ukesindikatortest og to billigstrimler. Digitaltesten viste "gravid 1-2 uker", mens strimlene er svake dvs. tykk rosa svaaak strek før tidsfristen, men vises såklart bedre når strimlen har tørket.

"ER JEG GRAVID?!?!" Neida. Joda.

Er det noen som har erfaring med dette?

Bør jeg gå til legen for å få sjekket hcg-nivået?

På hvor mye hcg slår digitaltestene til clearblue ut, og hvor mye må til på billigtester.no sine strimler?

Legen min er litt laidback og sier bare "vent og se, vent og se..." Det er jo sant. Men er så redd for å bli "avvist" om jeg drar for å spørre om en hcg-test...

 

Håper noen tar seg tid til å lese og svare, og beklager alle skrivefeil...

:-)

 

Anonym poster: 1b6066909e3b33385e0322a388521fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt ha hcg i kroppen fremdeles.

 

Skal du ta hcg-prøver, må du ta to for å se om det er stigning/nedgang/stillstand. Ved stillstand eller lav stigning bør du vurderes av gynekolog i tilfelle du har behov for en utskrapning. Ved nedgang er alt greit og kroppen gjør seg antagelig ferdig med aborten på egenhånd. Ved dobling over to døgn er du antagelig gravid.

 

Anonym poster: 392321a75a37e02f9991f75f8e1a7088

Skrevet

Du kan godt ha hcg i kroppen fremdeles.

 

Skal du ta hcg-prøver, må du ta to for å se om det er stigning/nedgang/stillstand. Ved stillstand eller lav stigning bør du vurderes av gynekolog i tilfelle du har behov for en utskrapning. Ved nedgang er alt greit og kroppen gjør seg antagelig ferdig med aborten på egenhånd. Ved dobling over to døgn er du antagelig gravid.

 

Anonym poster: 392321a75a37e02f9991f75f8e1a7088

 

Tusen takk for svar :-)

 

Anonym poster: 1b6066909e3b33385e0322a388521fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...