Gjest amandine Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 I går var jeg på Hageselskapets salg av gamle stauder. Ønsket meg intenst gamle akeleier, rabarbra, ungarsk blåveis, blant annet. Men, damene som var der var jo ville! Sure sinte med tidenes.spisseste albuer sloss de nærmest om godbitene. Jeg bare gikk. Jeg orker ikke krige for hagen. Og ikke har jeg spisse albuer, heller. Heller ikke rabarbra eller blåveis...
Anne-B. Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Hørtes lite hyggelig ut. Hagelaget her pleier å ha en sånn byttedag. Vet ikke hvordan man organiserer det, men man tar med det man har og bytter. Det er visst veldig hyggelig, i følge ei jeg kjenner.
Gjest amandine Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Hi hi men så nevnte jeg det i lunsjen på jobb i dag, og ble sporenstreks invitert hjem til en kollega, jeg skal få møte opp en dag til uken med spade og poser og få masse fine gamle stauder! Hurra! Så lønnet det seg bigtime å være høflig!
bIomstre Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Så bra! Jeg lurer på å spørre pent om en bit av svigermors peon... Hun har fått den av sin svigermor, så da må det vel være en tradisjon?
Gjest sug lut Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Jeg har en følelse av at det er sånn i mange interessefelt, ikke bare hage - du har de som er som oss, som bare gjør dette av og med kjærlighet, og som deler og koser og fryder seg, og så tenker du at siden det er de du treffer på mest så er det sånn det er, og så drar du på en eller annen organisert greie og møter bare alle de andre, de som har albuer og ikke kjærlighet og ingen runde kanter. Jeg har opplevd det et par ganger, dog ikke med hagefolk, bare med fotofolk og hundefolk i mine unge dager, og det var ubehagelig, rett og slett. Den eneste organiserte hagegreia jeg har vært på i mitt liv, nemlig en gamle-planter-dag, var imidlertid bare kjempekos, kom derfra med småhjerter og glede og hadde blant annet sett noe sånt som tjue sære pelargonier, inkl oppstammet til borti meteren. Så jeg tar sjansen på å gjøre det igjen i sommer en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå