Gå til innhold

To flaue damer i dag gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på en ganske liten plass hvor de fleste kjenner/ vet hvem alle er.

I dag tok jegmin første tur ut hjemmefra etter fødselen (keisersnitt) og jeg var kjempediger før fødselen, så har krympet ganske mye over magen, men har selvfølgelig en liten kul enda. Er en uke siden snittet nå i kveld.

Hadde en baby på nesten 4,5 kg, en morkake på 1,5 kg, bra med fostervann og en meter med navlesnor der inne, så magen sto rett ut, og det sier seg selv at den var stor.

Var innom to butikker, på den første butikken da jeg sto å skulle betale spurte hun bak kassa; ja, når skal det skje? Og kikker ned på magen min... Nei, nå har jeg akkurat kommet hjem svarte jeg.. Ble littt roing kan man si.. Og hun konkluderte med at jeg nok hadde hatt keisersnitt. :)

Så innom matbutikken, i kassa der sier dama; trodde du hadde reist jeg nå... Reist? svarer jeg. Ja, det er vel nå snart vel? Sier hun og ser på magen min. Hehe.. Jeg er ferdig, svarer jeg. Kom hjem på onsdag.. ;)

Ja, du har jo alltid vært så tynn du, sa hun så..

"Ro, ro, til fiskeskjær....."

Jaja.. Var nok ekklere for dem enn for meg tenker jeg. ;) så i kveld har jeg ligget på gulvet på magen! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi kjære vene, det er jo bare en uke siden. Men kan tenke meg de ble flaue! :P men det er jo ganske stor forskjell på høygravidmage og nettopp-født-mage, den er jo mindre da! De tenker seg kanskje bedre om neste gang, håper jeg. Har det noe å si at det var keisersnitt, ettersom hun konkluderte med det?

Hvordan vet du hva morkaka veide, og lengden på navlestrengen? Står det i journalen?

Skrevet

Haha!

Opplevde noe av det samme på nærbutikken hos oss også etter fødsel, men da snakker vi MÅNEDER etterpå. Var alene på butikken da snuppa var rundt to måneder, og kassadama (som ikke hadde jobbet på en stund) måler meg med blikket før hun utbryter: "Ja, NÅ kan det ikke være lenge igjen, gitt!"

Takk skal du f... meg ha, liksom.

Jeg: "Joda, jeg har fått jeg - hun er to måneder nå."

Hun: "Ja, det har du ja. Akkurat. Gratulerer!"

Skrevet

Hihi kjære vene, det er jo bare en uke siden. Men kan tenke meg de ble flaue! :P men det er jo ganske stor forskjell på høygravidmage og nettopp-født-mage, den er jo mindre da! De tenker seg kanskje bedre om neste gang, håper jeg. Har det noe å si at det var keisersnitt, ettersom hun konkluderte med det?

Hvordan vet du hva morkaka veide, og lengden på navlestrengen? Står det i journalen?

Er iallefall stor forskjell her, nå ser jeg bare småfeit ut liksom.. Hehe.. ;) mens jeg så sprekkeferdig ut som høygravid. :)

Har hørt at man går saktere sammen av snitt ja, men jeg har ikke prøvd annet da, så vet ikke.

De hadde fortalt til mannen hva morkaka veide og lengde på navlesnor. Men står sikkert i journalen også. :-)

Skrevet

Haha, alltid like gøy..

Her spurte dama i kassa på butikken om babyen ikke kom snart og om det var jente.. Nei, han kom for en uke siden. Hadde ikke engang ks som unnskyldning. :P Men hu her er ei vimse da, og spør de fleste gravide om det samme. :)

Jeg fikk og høre vekten på morkaken og lengden på navlesnor, med begge 2.

Anonym poster: fddebd88a69234795a54dda18af5f0d0

Skrevet

Hører dette til d.d, 1 år etter fødsel. Er lettere overvektig, men smal når en ser meg bakfra. Så var det magen da...et kapittel for seg, etter 4 ks. Men dog ingen unnskyldning :)

Men gud hvor lange i masken folk blir, når de tror at en er gravid..

Skrevet

Her spurte kassadama i butikken om jeg ventet tredjemann. Og jeg var ikke gravid ei gang :/

Anonym poster: 00f4daaaa2f35215902a48fa77b33c9a

Skrevet

Hvorfor skulle de ha blitt flau?

Anonym poster: 114ea9d6baaaf31c594332e3bac4025b

Skrevet

Fekk samme spørsmål etter første mens jeg sto med barnevogna med en 1 mnd gammel baby i ;)

Skrevet

Hvorfor skulle de ha blitt flau?

Anonym poster: 114ea9d6baaaf31c594332e3bac4025b

Det er vanlig å bli flau dersom man kommenterer en graviditet som ikke eksisterer, skjønner du.

Anonym poster: b9505dd5a4bdfbbd381888fc7ebea372

Skrevet

hehe, men jeg må stille to spm til deg/dere

Nr1. Tar det lengre tid å få bort magen med KS? skal ha det selv om 3 uker, greit å være forberedet.

Nr2. Klarte du å jogge allerede etter 1 uke? Aner veldig håp her nå siden jeg fikk treningsforbud for nesten to uker siden og har abstinenser hehe.

Men ja, regner med at det kommer mange rare blikk og spm etter at man har født. Nå er det liksom ikke tvil om hvorfor magen er stor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...