Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små barn og jobber mye begge to. Ingen avlastning med barna.

Nå planlegger vi tur til en fornøyelsespark i morgen og mannen min er (igjen) rask med å invitere med et barn ekstra. Dette barnet er veldig aktivt og det blir ekstra 'uro' det vet jeg.

Er bare så sliten for tiden og håpet på en familiedag, bare oss. Og ja han spurte meg rett før han inviterte, jeg rakk ikke å tenke meg om.

Nå synes han jeg er veldig vanskelig.

Barnet blir selvsagt med og dagen blir sikkert hyggelig, men jeg er så lei av å bli sett på som vanskelig.

Anonym poster: aa84e3dfd01b105303a1c4b563aab4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han spurte deg først så synes jeg du er urimelig. Da hadde du muligheten til å si nei.

Skrevet

Om han har spurt først ligger det på deg ja.. Om du vet at han spør litt sånn i farta, og du har vanskelig for å si nei da, må du evt si fra nå da; at du er sliten om dagen og at du håper at det bare kan være dere noen ganger fremover.

Skrevet

Du høres ikke urimelig ut, men samtidig hadde ikke jeg personlig synes det hadde gjort så mye med en unge fra eller til i en slik situasjon. Uansett så burde du forklare på en hyggelig måte til mannen din at du er veldig sliten og be han om å avklare slike ting med deg i god tid på forhånd.

Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg vurdert å utsette turen til fornøyelsesparken til du har litt mer overskudd og bare ha en avslapningsdag hjemme.

Anonym poster: 6f94565f613c97785452d3531519ae18

Skrevet

Neste gang så husk på å ikke svar med en gang. Bruk en dag på betenkningstid. Og bestem deg heller på forhånd om evt 1 dag i forkant er for kort tid til å avtale noe slikt på, så si nei uansett. Og er mannen din slik at han ikke er tolmodig nok til å vente så sier du nei da også, men varsle han om det allerede nå, for neste tilfelle der det blir spurt om å få med en ekstra.

Anonym poster: 7c3c4db3e316e7e25c17e2a4379eb2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...