Gå til innhold

Hadde dere blitt skuffet over dette? Mannfolk og gaver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min reiser endel gjennom jobben og et par ganger i året er han på utenlandsreise som varer 1-1, 5 mnd. Forrige gang som var før jul, fikk jeg krem og rensemelk fra han i julegave. Nå har han vært borte 1,5 mnd igjen og det har ikke vært så lett her hjemme med syke unger og mye ansvar på meg..uten at det har noen betydning. Jeg fikk en plate sjokolade kjøpt på flyplassen og føler meg en smulr smålig..men jeg ble skuffet.. Mener jo ikke at gaver betyr all verden men..

Hadde dere blitt skuffet? Føler det ikke er helt "legalt" å bli det..

Anonym poster: fe883c8466bbb2541c3d76252249f846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er jeg også smålig, hadde blitt kjempe skuffet!

Anonym poster: e931fa9baf433536d134f99cbaf6fdb1

Skrevet

Jeg hadde blitt både skuffet og sint....

Skrevet

Jeg hadde syntes at det var helt ok, men nå er ikke jeg av typen som liker å få ting.

Elsker å gi, men jeg føler meg ukomfortabel med å få ting, selv om det er fra mannen min.

Jeg synes det er merkelig å forvente gaver i det hele tatt..

Skrevet

Tror jeg da hadde foretrukket ingen gave. Håper han i det minste gav deg ros og kos for å ha holdt hus og heim i gang mens han kunne konsentrere seg om jobben!

Anonym poster: ce16da65aa03e4eea49f047023acd8bb

Skrevet

Dårlig ja..

Anonym poster: 065ce0a4a57ca3cf0a692bc833dc9c4f

Skrevet

Hadde ikke blitt skuffet og i hvert fall ikke sint. Synes det er litt rart å reagere sånn :)

Hadde selvfølgelig blitt kjempeglad om jeg hadde fått noe større, men ville ikke ha forventet noe. Hadde kanskje forventet noe til barna, da! :D

Anonym poster: cf46290412730ab6c3b8248f8ad45d25

Skrevet

Hva slags sjokolade?!

Jeg for egen del hadde blitt hoppende glad for en plate med feks min belgiske favorittsjokolade som man ikke får her i Norge,eller en sveitsisk en som man heller ikke får her. Eller bare 5 poser med Cadbury mini-eggs som jeg fikk sist mannen var ute og reiste.

Skrevet

Synes poenget med gave er borte dersom det er noe man forventer..

Skrevet

Vel, det er en sveitsisk sjokolade som sikkert er veldig god.

Skuffelsen kommer nok av en kombinasjon av sjokoladen og det at han kritiserte min jobb her hjemme..begynte med en gang med å rydde kjøleskapet osv. Jeg har hatt det i orden altså, men han har tellekanter i klesskapet og støvforbi.

Føler jeg også har jobbet mye mens han har vært borte og gjort mitt beste og blir skuffet når han sier han hadde forventet mer..

Skrevet

Jeg hadde blitt snurt hvis jeg hadde blitt tatt for gitt og ikke blitt roset for at jeg hadde holdt hus og hjem på stell mens han hadde vært borte.. Jeg tenker at en gave kan bidra til å gi en følelse av å bli satt pris på.. Synes for øvrig han burde kjøpt med noe til barna også, gjorde han det? Nå vet ikke jeg om han har gjort noe ellers, men hvis sjokoladeplaten er alt han har gitt deg i form av oppmerksomhet for alt du har gjort synes jeg det er skikkelig lusent og dårlig!

Skrevet

Mannen min skulle ha prøvd å kritisere mitt hushold etter å ha vært borte i 1,5 mndr! Fy fader, da hadde jeg sett rødt. Hadde ikke blitt skuffa, hadde blitt rasende! Og jeg hadde stappa den sjokoladen en viss plass.

Anonym poster: 54af433f2c6f54781e11eaf4c1460acf

Skrevet

Gaver er det vanskelig å få til å bli "legalt" å bli skuffet for. Men du kan jo si det rett ut til han, at det er noe spesifikt du ønsker deg. Si at det hadde vært hyggelig om han kunne kjøpe med et fint smykke, yndlingsparfymen din eller noe eksklusivt til deg når du tross alt har så mye ansvar hjemme. Eller du kan si at når han er bortreist så vil du ha vaskehjelp f.eks. om økonomien tilsvarer det, det er mye bedre enn hvilken som helst gave synes jeg... Tror ofte menn er slik at man må be om det.

Anonym poster: bb5c62fa6e662824cec8005fa6d06205

Skrevet

Gaven hadde jeg ikke brydd meg om, derimot er det helt legitimt å bli skuffet/sur over at det frste han gjør er å kritisere hjemme.

Anonym poster: b4fee08ebd6a77e9ddec8bcdf9abf2c2

Skrevet

Jeg har også en mann som reiser mye, men mye som i ofte, ikke sjeldent men lange turer slik din mann gjør. Jeg forventer aldri noen gave når han kommer hjem fra tur, og jeg har også gitt klar beskjed om at den dagen vi får barn er det helt uaktuelt at han skal begynne å kjøpe "reisegave" til barna hver gang han har vært bortreist. Så lenge han har en jobb hvor han ofte reiser flere ganger i måneden kan vi ikke drive å lære barna (eller meg) opp til å forvente gave hver gang han kommer hjem. Han prioriterer også heller å reise ut svinetidlig om morgenen og komme hjem med siste fly som lander SENT for minimere antall dager og netter borte hjemmefra. DET setter jeg mer pris på enn gaver. Det hender, dog, at han tar med en Biotherm dusjsåpe el.l. innimellom, men det er fordi han vet at vi begynner å bli tom og det er en dusjsåpe som vi begge bruker her hjemme, så jeg føler ikke at det er en gave men mer et innkjøp av forbruksvare her i huset.

Men om han hadde kommet hjem å kritisert husarbeidet mitt mens jeg var alene, DA hadde det blitt månelyst. Heldigvis driver vi ikke med slikt her i huset, selv ikke etter 14 år med samliv.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Mannen min skulle ha prøvd å kritisere mitt hushold etter å ha vært borte i 1,5 mndr! Fy fader, da hadde jeg sett rødt. Hadde ikke blitt skuffa, hadde blitt rasende! Og jeg hadde stappa den sjokoladen en viss plass.

Anonym poster: 54af433f2c6f54781e11eaf4c1460acf

Signerer. Vil han ha en husmor så kan han gifte seg med 80 år gamle tante Olga. Er det mulig å være så blåst. Neste gang han gjør det så begynn å kritisere ham for noe han gjorde på jobb :D

Skrevet

Jeg var den som reiste i forbindelse med jobb i 3 år. Jeg kjøpte aldri gave til mannen.

Anonym poster: cc39c030f1b34873c31f46c31e4e6379

Skrevet

Samboeren min reiser endel gjennom jobben og et par ganger i året er han på utenlandsreise som varer 1-1, 5 mnd. Forrige gang som var før jul, fikk jeg krem og rensemelk fra han i julegave. Nå har han vært borte 1,5 mnd igjen og det har ikke vært så lett her hjemme med syke unger og mye ansvar på meg..uten at det har noen betydning. Jeg fikk en plate sjokolade kjøpt på flyplassen og føler meg en smulr smålig..men jeg ble skuffet.. Mener jo ikke at gaver betyr all verden men..

Hadde dere blitt skuffet? Føler det ikke er helt "legalt" å bli det..

Menn leser ikke tanker, akkurat som oss. Det greieste er vel å fortelle ham hva du forventer.

Min mann reiser også mye i jobb, krever sitt det - når vi har tre barn og jeg har full jobb.

Jeg sender bestilling til ham når jeg vet han nærmer seg flyplassen, typisk god vin, kanskje en sminketing eller to og kanskje noe sjokolade.

hihi neste gang blir du glad tenker jeg, og får akkurat hva du ønsket deg :-)

Skrevet

Vet han at du forventer noe da? Er ikke alle menn som tenker sånn. Min hadde nok spurt om det var noe jeg ville ha, om jeg ikke hadde kommet på noe hadde han helt sikker bare kjøpt noe svada han også.

Anonym poster: d49740fe62be4a9a9b6b5fd897cc9908

Skrevet

Vel, det er en sveitsisk sjokolade som sikkert er veldig god.

Skuffelsen kommer nok av en kombinasjon av sjokoladen og det at han kritiserte min jobb her hjemme..begynte med en gang med å rydde kjøleskapet osv. Jeg har hatt det i orden altså, men han har tellekanter i klesskapet og støvforbi.

Føler jeg også har jobbet mye mens han har vært borte og gjort mitt beste og blir skuffet når han sier han hadde forventet mer..

Du får til ham at nå er det din tur å ha fri etter jobb. Neste måneden får han gjøre alt, levering og henting i bhg, husarbeid og middagslaging, mens du kan gjøre det du har lyst til utenom jobb. Resten av året får dere dele. Da får nok pipen en annen lyd ;-)

Ang. gaven trenger menn ofte at vi sier det rett ut hva vi mener og føler, for de skjønner det sjelden det selv :-) Si hva du ønsker deg, du, så slipper du å bli skuffet, og han slipper å lure.

Anonym poster: fb6060322a1129243ae294d779aae65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...