Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Har lenge følt meg sliten. Har vert gjennom mye de siste årene. Både av sykdom og dødsfall i nærmeste familie. Ting som jeg aldri har fått bearbeidet. Den siste tiden har jeg følt meg stresset. Ikke noe som andre legger merke til, mer en indre uro. Har flere ganger tenkt at jeg må slappe av, ellers går jeg på en smell... Men, å gå til legen og snakke om slikt er absolutt ikke meg. Så forrige uke våknet jeg svimmel. Klarte ikke gå skikkelig. Er tatt flere tester, men de tror de er muskulært. (har gått med en betennelse i skulder/nakke) Er sm ut neste uke iallfall. Føler meg så utrolig sliten. Lurer på om jeg har gått på en skikkelig smell. Har også opplevd at jeg plutselig får vanskelig for å puste. Akkurat som da jeg har vert gravid og babyen har presset mot organene... Er det noen som har vert utbrent her, og kan fortelle om symptomene sine? Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 *dytter* Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Ja. Sliten, utmatta, urolig, følelsesmessig ustabil (vil grine hele tia), ser mørkt på framtida, konstant stressa, tenker på alt man skulle gjort, ikke mentalt tilstede, svimmel og føles som synet svømmer (pga stress), oppleves som man er avistengt resten av verden, irritabel, vondt i hodet/nakke/skuldre/rygg/bekken, hjertebank, svettetokter. Mitt råd; ta tegnene før det smeller!! Anonym poster: 04f7f38ffa4d7a8ff8c222f36f6947cd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Ja. Sliten, utmatta, urolig, følelsesmessig ustabil (vil grine hele tia), ser mørkt på framtida, konstant stressa, tenker på alt man skulle gjort, ikke mentalt tilstede, svimmel og føles som synet svømmer (pga stress), oppleves som man er avistengt resten av verden, irritabel, vondt i hodet/nakke/skuldre/rygg/bekken, hjertebank, svettetokter. Mitt råd; ta tegnene før det smeller!! Anonym poster: 04f7f38ffa4d7a8ff8c222f36f6947cd Jeg føler egentlig at jeg har god tid til meg selv (jobber turnus, og ofte fri midt i uka) og en mann som er flink å hjelpe til. Skjønner ikke helt at dette skjer. Får dårlig samvittighet om jeg må være borte fra jobb, men har aldri følt meg slik som dette... Føles som jeg går på et skipsdekk. Og så forferdelig sliten. HI Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har vært utbrent. Første tegnene var at jeg var trøtt hele tiden, følte aldri at jeg fikk sove nok (hadde ikke barn på den tiden og jeg sov nok i antall timer, men kvaliteten på søvnen var nok ikke den beste), jeg mistet matlysten og jeg var likegyldig til det meste. Så begynte jeg å miste hukommelsen, jeg kom ikke på ordene og jeg stokket om på setninger. Fikk fysisk vondt i kroppen, gråt mye over "ingenting" og ville ikke være sosial. Hadde hodepine, svettet mye og fikk øresus. Endte opp med at jeg plutselig en dag mistet synet på ene øyet og hørselen på ene øret. Klarte ikke å stå opp av senga. Ville bare slutte å eksistere. Jeg er frisk nå. Kan fortsatt oppleve at synet blir dårlig om jeg stresser og hørselen på det ene øret er ikke kommet tilbake. Er 4 år siden jeg ble utbrent. Var sykemeldt i nesten 1 år. Anonym poster: d720f2efe5fe02353260c14579a5e53b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Føles på en måte som et "nederlag"... At man ikke takler hverdagen. Lukker meg og sier ikke så mye til familien. Er de som sier jeg må ta det med ro og slappe av. Men, det var denne samvittigheten da... Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Her står litt om forskjellige symptomer. http://annkristinhelgetun.wordpress.com/2013/02/11/varsellamper-som-det-er-viktig-a-vite-om-for-ikke-a-mote-veggen/ Anonym poster: fcccdaabc59070183fd93f36b4986ab2
optimist77 Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Jepp. Følte meg aldri uthvilt, fikk en spesiell slags hodepine, ble syk hver gang jeg tok bussen til jobb (pendlet dengang med buss), i form av uvelhet med svimmel og kvalme. Orket ikke være sosial, følelse av tunnelsyn..Vondt:( Tok meg ett år å bli frisk
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Jepp. Følte meg aldri uthvilt, fikk en spesiell slags hodepine, ble syk hver gang jeg tok bussen til jobb (pendlet dengang med buss), i form av uvelhet med svimmel og kvalme. Orket ikke være sosial, følelse av tunnelsyn..Vondt:( Tok meg ett år å bli frisk Hva gjorde du da? Gikk du til legen og fortale om symptomene? Hvordan ble du frisk? Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
optimist77 Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Jepp, gikk til legen og fortalte om symptomene. Måtte ha hjelp for å komme meg på "beina" igjen, hadde aldri klart det på egenhånd. Var fire uker på www.air.no og det var bra opphold. Kom meg til hektene igjen:) Men, merker jo sympt om jeg "maser meg" opp, så er på vakt
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har vært utbrent. Første tegnene var at jeg var trøtt hele tiden, følte aldri at jeg fikk sove nok (hadde ikke barn på den tiden og jeg sov nok i antall timer, men kvaliteten på søvnen var nok ikke den beste), jeg mistet matlysten og jeg var likegyldig til det meste. Så begynte jeg å miste hukommelsen, jeg kom ikke på ordene og jeg stokket om på setninger. Fikk fysisk vondt i kroppen, gråt mye over "ingenting" og ville ikke være sosial. Hadde hodepine, svettet mye og fikk øresus. Endte opp med at jeg plutselig en dag mistet synet på ene øyet og hørselen på ene øret. Klarte ikke å stå opp av senga. Ville bare slutte å eksistere. Jeg er frisk nå. Kan fortsatt oppleve at synet blir dårlig om jeg stresser og hørselen på det ene øret er ikke kommet tilbake. Er 4 år siden jeg ble utbrent. Var sykemeldt i nesten 1 år. Anonym poster: d720f2efe5fe02353260c14579a5e53b Dette høres ikke "bare" ut som utbrenthet, men nesten som drypp eller hjerneslag... http://www.trygghetsnett.no/hva-skjer-med-kroppen-etter-et-hjerneslag/category191.htmlhttp://www.sansetap.no/diagnoser-og-tilstander/syn/synsforstyrrelser-etter-hjerneslag/ Avhengig av alvorlighetsgraden og alder, vil de aller fleste heldigvis kunne bli tilnærmet friske igjen etter et slag. Tok du noen gang MR når du var til utredning? Anonym poster: 4d18c54ef7fe5749a4ed8d6d60a4eeed
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har vært utbrent. Første tegnene var at jeg var trøtt hele tiden, følte aldri at jeg fikk sove nok (hadde ikke barn på den tiden og jeg sov nok i antall timer, men kvaliteten på søvnen var nok ikke den beste), jeg mistet matlysten og jeg var likegyldig til det meste. Så begynte jeg å miste hukommelsen, jeg kom ikke på ordene og jeg stokket om på setninger. Fikk fysisk vondt i kroppen, gråt mye over "ingenting" og ville ikke være sosial. Hadde hodepine, svettet mye og fikk øresus. Endte opp med at jeg plutselig en dag mistet synet på ene øyet og hørselen på ene øret. Klarte ikke å stå opp av senga. Ville bare slutte å eksistere. Jeg er frisk nå. Kan fortsatt oppleve at synet blir dårlig om jeg stresser og hørselen på det ene øret er ikke kommet tilbake. Er 4 år siden jeg ble utbrent. Var sykemeldt i nesten 1 år. Anonym poster: d720f2efe5fe02353260c14579a5e53b Dette høres ikke "bare" ut som utbrenthet, men nesten som drypp eller hjerneslag... http://www.trygghets...ategory191.htmlhttp://www.sansetap....ter-hjerneslag/ Avhengig av alvorlighetsgraden og alder, vil de aller fleste heldigvis kunne bli tilnærmet friske igjen etter et slag. Tok du noen gang MR når du var til utredning? Anonym poster: 4d18c54ef7fe5749a4ed8d6d60a4eeed Tok masse tester, også MR, og det var ikke noen fysiske årsaker til dette. Og hendelsene skjedde over lang tid, mange år, og var ikke konstant. Bortsett fra synet og hørselen. Fikk diagnosen "flink pike", var utbrent og deprimert. Anonym poster: bed8627b891940af02147ee62ba33a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå