Gå til innhold

Flere med 2 barn som vurderer å få et tredje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke å bestemme oss helt her. Har to barn med stor aldersforskjell, en på 1 og ei på 8 år. Skal vi få et barn til bør det skje innen 2 års tid slik at de to siste kan få mer glede av hverandre. Er vanskelig å bestemme seg... Er jo så mye positivt med å "bare" ha to barn også. Tenker da blant annet på at hverdagen vil bli mye mer travel med et tredje barn, men samtidig så har vi så utrolig mye glede av barna våre at jeg så gjerne vil ha et til... Mannen er mer usikker derimot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vurderer et tredje barn. Jeg stemmer for å kun ha de to vi har. Det er så enkelt med to. Både med tanke på plass, og ikke minst tid.

Nå er vi en voksen per barn. Det er lett å få egentid med barna, og det er enkelt å se de individuelt.

Jeg har en del venner med tre barn, og jeg ser tydelig at de er mer opptatte enn oss, alt tar lengre tid osv..

Samtidig så ønsker mannen seg en tredje, så vi får se.. :)

Skrevet

Jeg har to stk på 2 og 4 år. Vi har lyst på en til, men det blir ikke aktuelt på 2-3 år pga jobb. Jeg vil virkelig ha en til (mannen er litt mer skeptisk, men er med), men jeg må være så ærlig å si at det kan hende vi ombestemmer oss om 2-3 år... Da synes vi sikkert det er deilig å ta to barn som er litt mer selvgående, ute av bleier, snakker, minstemann begynner også snart på skolen(!!) etc. Å få en baby til vil bli som å begynne på nytt, og det har vært veldig slitsomt med to gutter på to år. Nå begynner vi endelig å få hodet over vannet... Men vi har begge vokst opp i søskenflokker på tre, og jeg synes det er et supert antall. Selv om jeg ser at det nok kommer til å bli mye mer arbeid enn det allerede er.

Anonym poster: dcbe127c0a50331c106e358fa49fe3ff

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på mange barn sikkert fordi vi er flere søsken selv har nå to stykk på 6 og 8 å er nå gravid med tredje, i starten av svangerskapet så jeg litt svart på det å starte helt på ny siden di to andre er så store å klarer det meste selv, men gleder meg kjempe mye nå, å gleder meg til en ny småbarns periode :D mulig det blir enn nr 4 og med tiden men akkurat nå skulle jeg ønske at selve svangerskapet varte litt kortere ;)

Anonym poster: 69eda84ff04ecf8e9b3df7a23813d975

Skrevet

Jeg tenker som så at om du har lyst på en til og har økonomi og energi til det så er det jo bare å kjøre på? Det gjorde vi iallefall. Jeg hadde alltid lyst på tre, mannen var fornøyd med to, men ikke vanskelig å overbevise. Yngste er 2 nå og det har vært to travle år, men jeg lurer ikke lenger på om jeg skal ha flere. Vi har en stor, fin familie, jeg vet jeg er ferdig og det er deilig:-)

Anonym poster: bf3e5837af58e9551b65363dc9b9a22e

Skrevet

Jeg har alltid sett for meg tre eller fire, men etter to barn tett som selvfølgelig har vært aktive småtroll ville jeg vente litt til. Mannen var enig og vi så for oss en eller to til om noen år.

Skulle tro skjebnen satt og lo av oss når vi snakket om dette for bare noen uker senere oppdaget jeg at jeg er gravid... Har panikk nå, men prøver hele tiden å tenke mest på det positive. :)

Anonym poster: 124ed224845a7d35ad6b37d77deb8d95

Skrevet

Vi har også vært veldig frem og tilbake, fordi det er veldig bra med de to vi har, men ønsker også et til.Og det må bli nå eller aldri.Og vi vil jo ikke anre på noe vi får.heller det vi ikke får...så vi skal prøve neste mnd.Litt skummelt å tenke på egentlig, men får vi det til er dette barnet hjertelig velkommen!!

Anonym poster: 770f8a565d9a7dd5b735bf3218192596

Skrevet

Vi har to barn, 2,5 og 5 er de og til høsten begynner vi prøving på tredjemann... Hvis ikke en av oss ombestemmer seg, da... Jeg er usikker, tenker oppfølging, tid til alle, plass osv, samtidig som jeg ikke føler meg ferdig med å gå gravid eller kose med litenbaby.. Så vi har visst bestemt oss. Med de to andre så bestemte vi oss og så gjorde vi det bare. Denne gangen har vi forberedt oss noen mnd, og jeg føler ikke jeg er klar enda.. Men jeg tror (håper) jo ikke vi kommer til å angre.. Jeg prøver å tenke på gleden og idyllen med det hele, heller enn utfordringene. De har vi jo allerede med de to vi ha. På en måte... Lykke til med viktig valg!

Og i deres tilfelle, så blir det jo enklere siden eldste er så stor. De små kommer garantert til å ha mye glede av hverandre!

Anonym poster: 709d1879dea5448c5b0c1bcb605ef8ea

Skrevet

Takk for svar! Jeg har også vokst opp i en søskenflokk på tre og synes det var supert. Jeg kjenner mer og mer at jeg får lyst på et tredje barn... Nå gjenstår overtalelse av mannen og oppstart i ny jobb... Har lyst å jobbe et års tid før jeg evt blir gravid. :)

Skrevet

Vi har to barn på 3 og 2 år, og lurer på om vi skal starte prøving snart. Er litt frem og tilbake, men dersom vi bestemmer oss for det begynner vi prøving til høsten. Har lyst at alle tre skal være relativt tette, i steden for en etterpåklatt.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...