Gå til innhold

Skal ned 34 kg.. Litt hjelp her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år, 170 cm og 99 kg. :(

Trener ikke, har ikke mulighet til å benytte meg av treningsstudio, men har kjøpt inn noen trenings dvd'r, manualvekter ol her hjemme.

Så langt har kaloriinntaket mitt ligget på 2700-2800 pr dag, om jeg har telt helt rett denne uka, tenkte å senke det ned til 1800-2000 nå, og senke det etter hvert som den siden på nett viser det (fant en side som beregner ut fra forbruk, inntak og vekt, hvor mye man skal ligge på for å holde vekta, gå opp i vekt og ned i vekt)

Kan ikke overdrive treningen pga helsetilstanden min nå, men siden jeg det siste året ikke har gått stort mer enn til postkassa og hjem, og aktivitet inne i huset og med ungene, så skal det jo ikke ekstreme mengder til heller, men må få inn noe trening for å i alle fall beholde de musklene jeg har nå, så kan jeg bygge musklene når vekta ikke påvirker helsen min lenger.

Men, har noen en side å dele, hvor man kan legge inn mat ol så man følger opp kaloriinntaket sitt?

Legen sa ifra nå på torsdag at jeg enten må slanke meg, eller må gjennom operasjon, for helsen min har ikke godt av vekta mi.. Jeg har fått en sjelden bensykdom, som gjør at skjelettet mitt svekkes, om jeg ikke kommer meg ned til normal vekt i forhold til høyde, så kan jeg ende med at jeg brekker ben i kroppen om få år.. Og jeg ønsker ikke å operere meg, så nå har jeg fått et år som frist for å komme meg ned i vekt, ellers MÅ jeg under kniven.

Vær så snill noen, si jeg kan gå ned 34 kg på 1 år, uten å trene ekstremt mye! For helsa mi tilsier at trening med min nåværende vekt er risikabelt :-o

Anonym poster: 533d328bb48e05da112d8a3afdaf6f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er ein liten faktor i vektnedgang samanlikna med mat og også "kvardagsmosjon".

Følg ein kostplan som gir deg nok næringsstoff og samtidig så lite kaloriar som må til for å nå vektmålet ditt, og ha som mål å vere i bevegelse meir sjølv om det ikkje nødvendigvis er trening.

Lukke til :)

Skrevet

På vektklubb.no eller greteroede.no kan du legge inn hva du spiser og se kaloriinntaket ditt :)

34 kg på et år tilsvarer 0,7 kg i uka, noe som faktisk er en veldig fin vektnedgang og et fint tempo for kroppen din. Det går sent, så det kan bli vanskelig motivasjonsmessig. Mitt tips er å både veie seg og bruke målebånd, feks i midjen og rundt hoftene. På gratisversjonen av greteroede.no kan du iallefall legge inn mål.

Vil tro at hvis du begynner med å gå tur, gjøre litt yoga hjemme (finnes masse videoer på youtube), trene styrkeøvelser og gjøre helt om på kostholdet ditt så får du iallefall gjort mye! Bare husk at vektnedgang er i stor grad noe du styrer med kostholdet ditt. Trening er viktig for å stramme opp og holde på muskelmassen, men man må gjerne trene MYE for å veie opp et crappy kosthold.

Lykke til!

Skrevet

Trening er ein liten faktor i vektnedgang samanlikna med mat og også "kvardagsmosjon".

Følg ein kostplan som gir deg nok næringsstoff og samtidig så lite kaloriar som må til for å nå vektmålet ditt, og ha som mål å vere i bevegelse meir sjølv om det ikkje nødvendigvis er trening.

Lukke til :)

Takk :)

Pga utredning og all uvitenhet, så har jeg latt meg selv synke helt inn i meg selv, i den form at jeg nesten ikke har vært utenfor eget hus ol, alt har vært et ork, men nå som jeg vet dette, så føler jeg meg "klar for verdenen" igjen, og viten om at jeg må under kniven om jeg ikke klarer dette, har nok gitt meg den beste motivasjonen jeg kunne hatt.

Skrevet

På vektklubb.no eller greteroede.no kan du legge inn hva du spiser og se kaloriinntaket ditt smile.png

34 kg på et år tilsvarer 0,7 kg i uka, noe som faktisk er en veldig fin vektnedgang og et fint tempo for kroppen din. Det går sent, så det kan bli vanskelig motivasjonsmessig. Mitt tips er å både veie seg og bruke målebånd, feks i midjen og rundt hoftene. På gratisversjonen av greteroede.no kan du iallefall legge inn mål.

Vil tro at hvis du begynner med å gå tur, gjøre litt yoga hjemme (finnes masse videoer på youtube), trene styrkeøvelser og gjøre helt om på kostholdet ditt så får du iallefall gjort mye! Bare husk at vektnedgang er i stor grad noe du styrer med kostholdet ditt. Trening er viktig for å stramme opp og holde på muskelmassen, men man må gjerne trene MYE for å veie opp et crappy kosthold.

Lykke til!

Takk for side tips :)

Startet allerede i går med mat endringen, gikk gjennom huset og kastet alt som har for mye sukker ol, alt av godis foruten ungene sitt lørdagsgodt er kastet, og kjøleskapet har fått påfyll av oppdelt frukt og grønt.. Min "kjære" Cola er byttet ut med vann med frukt biter eller vann med sitronskiver i og litt pepsi max på helg.. Er glad i vann med frukt i, eller med sitron i, men cola har alltid toppet listen for meg, nå er det slutt på det.. Spiser jo ikke dårlig mat sånn sett..

Altså, spiser sunn middag og andre måltider, men alltid spist 5 litt for store måltider, i stede for små, også har jeg sløvet på sofaen med cola og betydelig med godis på kvelden, vet jo at det er dette som har ødelagt for meg, for mye mat på tallerken og det godiset.. Men så aldri noen grunn til å slutte med "kosen", trodde jeg kom til å gjøre det når jeg fikk unger, men endte med sunn mat, så godis når ungene sovnet for kvelden :-/

Skrevet

Jeg er på samme vei, har gått ned 15 kg fra nyttår. Mitt tips er å bruke vektklubb.no i begynnelsen for å få full kontroll på kaloriene. Bruk den tiden det tar å registrere alt hver dag en periode, da luker du kjapt ut det som gir deg sjokk når du ser kaloriene i det :) Jeg måtte kutte ALT søtt, da mistet jeg alt søtsuget. De siste ukene har jeg tatt lørdagsgodt, det har gjort meg så godtesyk at nå sliter jeg med å holde den linjen jeg var så flink med..

Jeg har ikke trent annet enn 2 gåturer på 30 min i uka.

Det er hvordan jeg gjør det, kanskje det er noe av det som er nyttig for deg også :)

Anonym poster: 7ae3bac62154fefcf95db03273e7070f

Skrevet

trenger ikke å være innenfor boksen på trening :-)

Et tips her er å konsekvent røre litt mer på seg - noe som alle fint får til med litt kreativitet. Man blir faktisk sliten av å ta armene opp og ned mange ganger mens man ser tv etc... :-)

Har selv tatt av 27 kg og venninna mi 29 kg siden juni i fjor :-)

Hold fokus og lykke til!

Skrevet

Både foreldrene mine å søsteren min å mannen har alle startet på grete roede kurs det var egntligt bare far å min søster som trang det men mor å min svoger ville bli med som moralsk støtte far har alltid vert stor å ligget på over 130 kilo nå er han under 100 å dette er bare i løpet av månader med endring av mat å trening. Di går fast en gang i uka på kurset.

Masse lykke til :D

Anonym poster: 90a17d570c8f4ac20af45e05ef2955bf

Skrevet

Jeg skal også gå ned nesten 20 kilo, mest pga helse. Veier nesten 90 kilo og er lavere enn deg.

Om du har smartphone fins det en app på norsk som er enkel i bruk. Den teller kalorier, du kan scanne matvarer og føre opp hvor mye du spiste. Om du kjøper abonnement kan du føre opp aktivitet.

Hva med svømming? God trening, ingen belastning og deilig. Om du er flau for å dra til svømmehallen går det sikkert an å høre med fastlegen om du kan låne den når den ikke er i bruk, eller avtale med andre som skal mye ned om å bruke den sammen.

Her jeg bor er det mange som bruker skolens svømmehall for behandling (funksjonshemmede, overvektige som ikke kan trene på andre måter, overvektige barn osv).

Lykke til! Du klarer det :)

Anonym poster: b24cc4fd1c64cdf5a3a30ed58724780c

Skrevet

Anbefaler absolutt vektklubb.no! Kosten har veldig mye å si for vekttap, trening er mer en bonus bl.a for å bygge opp igjen muskler som du mister hvis du går ned for fort. 0,5-1 kg i uka er anbefalt.

Men trening gir deg absolutt energi og overskudd som de fleste trenger i en hektisk hverdag, så alt du kan skvise inn gjør nytte!

Personlig bruker jeg en gratis app fra Shape Up akkurat nå, men jeg er ikke så veldig fornøyd. Vurderer å betale for vektklubb.no i stedet. Det viktigste er at du får deg noen aha-opplevelser ang. hvilken mat som inneholder mye kalorier. Du trodde kanskje du spiste OK, men jeg fikk meg i alle fall noen sjokk første gangen. (Jeg gikk ned over 20 kg med vektklubben, men så ble jeg gravid, ammet og ble gravid igjen, så nå sitter jeg med minst 13 kg for mye)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...