Gå til innhold

Hva er ditt beste tips for å komme på do (nummer to)? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alltid hard i magen. Drikker litt lite - har alltid syntes det er vanskelig å drikke nok av en eller annen grunn. Blir alltid så "full" så fort.

Noen som har noen råd? :)

Anonym poster: 5f086c91d736a34c9bf52908eef09ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det til en vane å ha med deg en vannflaske overalt, denne fyller du bare opp fra springen ved behov :)

Skrevet

Svisker, grønnsaker, tilstrekkelig med vann og kli.

Anonym poster: aab1297ee1da0d1671039f7faf6a997b

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Pursennid og duphalac

Skrevet

Lactulose reddet meg i svangerskapet hvertfall. Er mildt for magen så man kan ta det i lange perioder uten at det gjør noe :)

Skrevet

Pursennid og duphalac

Duphalac, ja. Pursennid, stort nei! Du vet at det er vanedannende for tarmen, og at mange har fått ødelagt fordøyelsessystemet sitt pga avføringspiller?

Anonym poster: a5da413412533fc9a2146387c47c9fa6

Skrevet

Snus og kaffe :)

Anonym poster: 5acd9f90570ab1ecb98d57c5fe1d136b

Skrevet

røyk, kaffe, fiber, skummet melk og litt fysisk aktivitet.

Anonym poster: 7595255feec8f23a61691b06c843dbc2

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Pursennid og duphalac

Duphalac, ja. Pursennid, stort nei! Du vet at det er vanedannende for tarmen, og at mange har fått ødelagt fordøyelsessystemet sitt pga avføringspiller?

Anonym poster: a5da413412533fc9a2146387c47c9fa6

Ja, men er man sykt forstoppet så må det til.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Noen ganger må man behandle det systemisk, hvis forstoppelsen sitter høyt i tarmen. Men ofte er det nok med et miniklyx i endetarmen, for å løsne proppen som sitter der, så kommer resten av seg selv.

Men du må være flink å drikke væske, det vil ikke bli bra uten, og du risikerer å være helt avhengig av avføringsmidler når du blir voksen, og det er verken bra, praktisk eller morsomt.

Skrevet

Jeg drikker kaffe på tom mage om morgenen, da får jeg gått på do.

Evt. svisker.

Har slitt mye med magen da jeg har stressmage, men får jeg litt ro om morgenen og kaffe først så er alt mye bedre :-)

Anonym poster: 8fcf648469ced89c7a27f229657ffb30

Skrevet

Kaffe om morgen og spesial K (gryn) med banan biter gjør susen vanligvis for meg . Men ikke i svangerskapet da :P

Skrevet

Iskaffien til Tine gjør underverker for min mage.

Vanlig kaffi setter også fortgang i systemet. :)

Skrevet

Spensthopp....da må jeg alltid på do

Anonym poster: 747c76a0410b054601658597ff7a4261

Skrevet

Masse vann og en yoghurt hver dag :)

Anonym poster: 01488499496bfa22ad0f9f89caac8a4c

Skrevet

Drikk nok, spis nok fiber (krever at du drikker nok for å virke), noen svisker eller tørkede aprikoser hver dag, mye hverdagsaktivitet og en løpetur 3 ganger i uka.

Hvis du har akutte problemer foreslår jeg 5-10 svisker eller aprikoser sammen med minst 1/2 l saft eller vann før du lper en tur på 30-60 minutter. Løpeturen bør kansje skje i små sløyfer for å ha mulighet til å komme på toalettet når det blir akutt.

Hopping på trampoline, med hoppetau eller spensthopp kan også virke, men du må regne med å holde på en stund, derfor foretrekker jeg løping.

Anonym poster: eb1b4658b5b5ea34495069bd92b278f1

Skrevet

Cola setter fart på min mage! Det må være noe i det jeg ikke tåler for uansett hvor forstoppet jeg er så løser to glass cola problemet og jeg må ha en do i umiddelbar nærhet. Tror ikke det har noe med koffeinet å gjøre for jeg reagerer ikke sånn på kaffe.

Anonym poster: 2f056595cee8724c18561aa7d3b684ea

Skrevet

Gjør det til en vane å drikke minst en halv liter hver gang du spiser, eventuelt en hel liter om du bare har to måltider om dagen. Drikk melk, saft, juice eller noe annet du liker i stedet for vann om det er vanskelig å få ned.

Anonym poster: 1bd409b4acb6c78df512781afc13e045

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nok væske, fiber, være fysisk aktiv.. Om dette ikke holder, gå på apoteket og kjøp frukt og fiber tygge terninger, ta en slik på kvelden og skyll ned med et glass vann (de smaker høgg, men funker godt, og gjør deg ikke avhengig)

Skrevet

Spensthopp....da må jeg alltid på do

Anonym poster: 747c76a0410b054601658597ff7a4261

Hahah de bildene jeg sitter med i hodet mitt nå!

Jeg syns jeg ser det altså. Mor i huset tar noen voldsomme spensthopp før hun jogger ut på do med verdens mest tilfredse uttrykk! :D:D

Skrevet

Drikker et glass biola daglig, har ikke hatt noen problemer i dette svangerskapet :)

Skrevet

Jeg er alltid hard i magen. Drikker litt lite - har alltid syntes det er vanskelig å drikke nok av en eller annen grunn. Blir alltid så "full" så fort.

Noen som har noen råd? :)Anonym poster: 5f086c91d736a34c9bf52908eef09ad5

Vann vann vann. drikk med sugerør og ha ved siden av deg hele tiden. Ta alltid et glass vann når du har vært på do, ha glasset ved vasken.

og linfrø. masser. ha i brødet når du baker, eller i yoghurten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...